Δε θα ήταν μεγαλύτερη η αξία του CD αν προσφερόταν μαζί με το εισιτήριο σε συναυλία του μουσικού;

Γιατί να μη συνδυάζεται η αγορά του εισιτηρίου της συναυλίας - παρουσίασης ενός δίσκου με το ίδιο το album;
Διαβάστηκε φορες


Οι φωτογραφίες ανήκουν στην Άννα Ευαγγελοπούλου και το Mix Grill.

Καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε παιδιά!

Χθες βράδυ ήμασταν στην Τεχνόπολη για τη συναυλία του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Βλέπετε αυτός ο μήνας είναι γεμάτος από συναυλίες Ελλήνων μουσικών. Βέβαια, τα προηγούμενα χρόνια ο Ιούνιος ήταν γεμάτος από συναυλίες ξένων μουσικών και ο Σεπτέμβριος ανήκε στους Έλληνες καλλιτέχνες. Σημεία των καιρών θα μου πείτε...

Αρκετός κόσμος βρέθηκε χθες στην Τεχνόπολη, χωρίς όμως να γίνει sold-out η βραδιά. Για 3 ώρες και 20 λεπτά περίπου, ο Θανάσης μας προσέφερε άλλη μια καλή εμφάνιση. Περισσότερα όμως θα σας πούμε στο αναλυτικό review μας. Προς το παρόν, πάρτε μια γεύση από τη χθεσινή βραδιά στην παραπάνω φωτογραφία.

Ήρθε η ώρα να πάμε στο θέμα μας. Το βράδυ της Πέμπτης, λίγο πριν την εμφάνιση της Νατάσσας Μποφίλιου στο Φεστιβάλ του ΚΕΘΕΑ, είχα μια κουβέντα με έναν άνθρωπο που ξέρει αρκετά καλά τα δισκογραφικά. Αυτός μου είπε ότι ο νέος δίσκος της Μποφίλιου ("Οι μέρες του φωτός") πάει πάρα πολύ καλά, κάτι που βέβαια είναι σπάνιο στις μέρες μας, ακόμη κι αν μιλάμε για μια τόσο αξιόλογη τραγουδίστρια.

Εδώ και χρόνια, οι δισκογραφικές εταιρείες ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους για να διαθέσουν τους νέους δίσκους των καλλιτεχνών τους. Πέρα από το συμβατικό τρόπο διάθεσης (δισκοπωλεία), έχουν δοκιμάσει τις εφημερίδες, τα περιοδικά, τα περίπτερα, τον ψηφιακό τρόπο διάθεσης (iTunes, Amazon κ.α.) κ.α.

Η γνώμη μου είναι ότι η αξία του φυσικού μέσου μουσικής πέφτει κατακόρυφα όταν προσφέρεται κατά κάποιον τρόπο "δωρεάν". Όταν αγοράζεις μια εφημερίδα, το κάνεις για τα κείμενα της κι όχι για το CD που προσφέρει. Αυτό θα ήθελα να γίνεται βέβαια... Δυστυχώς, συμβαίνει το αντίθετο.

Κάποιοι λίγοι καλλιτέχνες έχουν προσφέρει τη νέα τους δουλειά κατά την παρουσίαση της σε μια συναυλία. Γιατί λοιπόν να μη συνδυάζεται η αγορά του εισιτηρίου της συναυλίας - παρουσίασης ενός δίσκου με το ίδιο το album; Αν η συναυλία αυτή διοργανωθεί από τη δισκογραφική εταιρεία (δεν είναι αυτός ο ρόλος των δισκογραφικών, αλλά βλέπετε πως προχωράνε τα πράγματα...), δε θα μπορούσε να συνυπολογίσει στην τιμή του εισιτηρίου ένα μικρό ποσό που να αντιστοιχεί στο CD, ώστε να είναι σωστή στο λογιστικό κομμάτι; Θα ήταν μεγάλη η χασούρα από τη διάθεση λίγων χιλιάδων CDs σε φανατικούς φίλους της μουσικής ενός καλλιτέχνη;

- Μα αυτοί θα ήταν οι πρώτοι που θα αγόραζαν το CD!
- Ναι, έτσι είναι, αλλά αποκλείεις το γεγονός οι μισοί από αυτούς να κατεβάσουν τό δίσκο παράνομα και να μην τον αγοράσουν;
- Για αυτό το λόγο πρέπει να κλείσουμε όλα τα sites που δίνουν download links ή torrents.
- Θα βρεθεί άλλος τρόπος παράνομης διάθεσης. Το ζητούμενο είναι ένα: Να ακούσει όσο γίνεται περισσότερος κόσμος τη μουσική του καλλιτέχνη. Με αυτό τον τρόπο, αν οι μουσικές προτάσεις του αξίζουν, ο ίδιος θα ανταμειφθεί από την προσέλευση του κόσμου στις συναυλίες του.

Ο κόσμος που θα πάει στη συναυλία θα έχει πληρώσει και για αυτήν και για το CD. Έτσι, η αξία του φυσικού μέσου μεγαλώνει και δεν ευτελίζεται. Οι εικόνες από τη συναυλία αντιστοιχίζονται με το εξώφυλλο του δίσκου και οι studio με τις ζωντανές εκτελέσεις των τραγουδιών.

Φαντάζεστε ο Γιάννης Χαρούλης να προσέφερε τη νέα του δουλειά ("Μαγγανείες") σε πάνω από 6.000 ανθρώπους στη συναυλία της προηγούμενης Τετάρτης; Πιστεύετε ότι θα κέρδιζε από αυτή τη διαδικασία ή όχι; Τι αξία θα είχαν τότε οι συναυλίες, στις οποίες θα γινόταν παρουσίαση ενός νέου δίσκου; Τι αξία θα είχε το ίδιο το CD τότε;

Αξιολόγηση
Βαθμός άρθρου
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα