Βιβλία - Μάιος 2014

Οι συντάκτες μας επιλέγουν
Διαβάστηκε φορες
Το MixGrill σας προτείνει τα καλύτερα βιβλία του μήνα από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ:


ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΕΤΑ

MΑΡΩ ΚΕΡΑΣΙΩΤΗ
Στην Αθήνα της οικονομικής κρίσης η Αγάπη Πεταλά, πνιγμένη στα χρέη, αποφασίζει να δολοφονήσει τη μητέρα της, Ερατώ Θεοφάνους, με την οποία έχει διακόψει από χρόνια κάθε σχέση, με απώτερο σκοπό να την κληρονομήσει και να βγει από το αδιέξοδο. Με συνένοχο την κόρη της και εκτελεστή τον εραστή της, η λάτρις των αστυνομικών μυθιστορημάτων Αγάπη σχεδιάζει τον τέλειο φόνο και προχωρεί στην εκτέλεσή του. Στις τρεις ημέρες που ακολουθούν την αποτρόπαια πράξη, και μέσα από τη διαδικασία της ανάκρισης, σκιαγραφούνται οι χαρακτήρες των ηρώων αυτής της ιστορίας, το παιχνίδι των συμπτώσεων που ποτέ δε λείπουν από τη ζωή, αλλά κυρίως τα καλά κρυμμένα μυστικά της Ερατώς Θεοφάνους, που ανατρέπουν σχεδιασμούς και προβλέψεις.






ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΛΥΡΑΚΗΣ
Το βράδυ της δεξίωσης για την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, ο βουλευτής και παλιός χρυσός ολυμπιονίκης Δημήτρης Αγγέλου γνωρίζεται με τον μεγαλοεπιχειρηματία Μιλτιάδη Κωνσταντίνου και την εκρηκτική κόρη του, Υβόννη. Η συνάντησή τους θα αποτελέσει την απαρχή μιας θυελλώδους σχέσης. Εννιά χρόνια αργότερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά. Ο Δημήτρης αναλογίζεται ότι το μακρινό εκείνο βράδυ έδωσαν τα χέρια αυτός και η Μοίρα. Αναθυμάται την εποχή που ζούσε σαν μέσα σε όνειρο και προσπαθεί να δει τον εαυτό του όπως είναι πραγματικά κι όχι σαν το είδωλο που θαύμαζε ο κόσμος στο παρελθόν. Μόνο που πια αυτός ο εαυτός είναι μια μορφή ξένη, μοναχική, μέσα σε μια παράξενη κηλίδα φωτός, τριγυρισμένη από σκοτάδι, που αγωνίζεται να σηκώσει το βάρος που του φόρτωσε η Μοίρα. Μια ιστορία για τη φωτιά του έρωτα, που είναι τόσο δυνατή ώστε μπορεί να κάψει ακόμα και τη μεγαλύτερη απληστία. Και για την εσωτερική ομορφιά μιας γυναίκας, που μπορεί να αποδειχτεί τόσο καθοριστική για έναν άντρα ώστε να τον κάνει να απαρνηθεί ακόμα και την πιο εκτυφλωτική εξωτερική εμφάνιση.



ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ
ΤΖΟΝΑΘΑΝ ΦΡΑΝΖΕΝ
Η οικογένεια του Λούις Χόλαντ είναι μια περίπτωση συνηθισμένα εξωφρενική. Ο πατέρας του, αριστεριστής ιστορικός μαγεμένος με το αντικείμενό του. Η μάνα του, μια αιωνίως αγχωμένη γυναίκα που ονειρεύεται την κοινωνική καταξίωση. Η αδελφή του, Αϊλίν, χαμένη σε έναν ιδιαίτερο εγωκεντρισμό, πάει στη Βοστόνη για οικονομικές σπουδές. Ο Λούις, νωθρός, κυνικός και με πρόωρη φαλάκρα, δουλεύει στο ραδιόφωνο. Μια σειρά από απρόσμενα και άσχετα μεταξύ τους περιστατικά (ανάμεσα στα άλλα μια κληρονομιά 22 εκατομμυρίων για τη μητέρα του Λούις) θα οδηγήσουν ετούτη τη συνηθισμένη και μίζερη οικογένεια στο μάτι ενός κυκλώνα αλλεπάλληλων μεταμορφώσεων. Αυτές οι μεταμορφώσεις είναι, ίσως, οι κραδασμοί που συνταράσσουν τη ζωή των ηρώων. Ταυτόχρονα, άλλοι, πραγματικοί κραδασμοί από ισχυρούς σεισμούς συγκλονίζουν τη Βοστόνη. Η Ρενέ, κοπέλα του Λούις και σεισμολόγος, υποπτεύεται ότι οι σεισμικές δονήσεις δεν οφείλονται σε φυσικά αίτια και αποφασίζει να ερευνήσει το θέμα ενώ, την ίδια στιγμή, έρχεται αντιμέτωπη με τον ηγέτη μιας ομάδας πιστών οι οποίοι καταδικάζουν με μένος τις εκτρώσεις. Ένα ιδιόμορφο μυθιστόρημα διά χειρός ενός ιδιοφυούς συγγραφέα, το ΚΡΑΔΑΣΜΟΙ αποτελεί το δεύτερο δείγμα γραφής από τον Τζόναθαν Φράνζεν και τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στο θέμα που τον καθιέρωσε, δηλαδή την οικογένεια, τις σχέσεις των μελών της αλλά και τη σχέση της ίδιας της οικογένειας με την κοινωνία και τον κόσμο.



Η ΠΕΙΝΑΣΜΕΝΗ ΦΩΤΙΑ - Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΒΙΚΤΟΡΙΑΣ ΜΠΕΡΓΜΑΝ 2
ΕΡΙΚ ΑΞΛ ΣΟΥΝΤ

Η έρευνα για τις δολοφονίες ανήλικων μεταναστών διακόπτεται όταν ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας βρίσκεται νεκρός στη Στοκχόλμη, σε μια σκηνή εγκλήματος που παραπέμπει σε κάποιο μυστηριώδες τελετουργικό. Μια σειρά από περίεργες λεπτομέρειες δείχνει ότι το κίνητρο του άγνωστου δράστη ήταν η εκδίκηση. Αλλά τι είδους εκδίκηση οδηγεί σ’ έναν τελετουργικό φόνο; Και για ποιον ακριβώς λόγο ζητούσε να εκδικηθεί τον επιχειρηματία ο δολοφόνος; 
Η Ζανέτ Σίλμπεργ αφήνει κατά μέρος τις δολοφονίες των αγοριών και καταπιάνεται με την υπόθεση, ζητώντας τη βοήθεια της ψυχοθεραπεύτριας Σοφίας Ζέτερλουντ, η οποία επιχειρεί να σκιαγραφήσει το προφίλ του εκτελεστή. Καθώς, όμως, οι δύο γυναίκες έχουν τη δική τους προσωπική σχέση, η συνεργασία δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση.  Επιπλέον, η Ζανέτ είναι χαμένη στην αναζήτηση της Βικτόριας Μπέργμαν και περιπλανιέται σ’ έναν λαβύρινθο τόπου και χρόνου, από κάποιο οικοτροφείο της Σιγκτούνα μέχρι τη Δανία, και σε συμβάντα που σημάδεψαν ένα σκοτεινό παρελθόν. Η Σοφία, από την άλλη, αναζητά επίμονα το δρόμο προς τον ίδιο τον πραγματικό της εαυτό, τον οποίο αισθάνεται ότι έχει χάσει.  Το δεύτερο μέρος της Τριλογίας της Βικτόριας Μπέργμαν, μια σκοτεινή σπουδή πάνω στην εκδίκηση και την απώλεια του εαυτού, κατορθώνει να ξεπεράσει το πρώτο βιβλίο αυτού του εκδοτικού φαινομένου, με ανατροπές και σασπένς που οδηγούν σ’ ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό και άκρως απρόσμενο κρεσέντο.



ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΑΧΜΕΤ ΑΛΤΑΝ

Η αμαρτία μαγνήτιζε τους ανθρώπους∙ αμάρταναν παρ’ όλες τις απειλές, παρ’ όλες τις τιμωρίες. Δε φοβόνταν τον Θεό αλλά τους άλλους ανθρώπους. 
Ένας άντρας, συγγραφέας στο επάγγελμα, εγκαθίσταται σε μια παραλιακή κωμόπολη, χωμένη ανάμεσα σε πικροδάφνες και ελαιώνες, γεμάτη ευωδιά από γιασεμί και αγιόκλημα. Παρά την ειδυλλιακή ομορφιά του, ο τόπος είναι ένα ηφαίστειο που κοχλάζει. Οι δύο πλουσιότερες οικογένειες μάχονται να αποκτήσουν τον έλεγχο της περιοχής. Και θα το καταφέρει όποια αποκτήσει και την κυριότητα του λόφου στην κορυφή του οποίου είναι χτισμένη μια παλιά εκκλησία. Ο θρύλος λέει πως κάτω απ’ την εκκλησία κρύβεται ένας αμύθητος θησαυρός. Ο ήρωάς μας παρατηρεί τους κατοίκους να συνωμοτούν, να κατηγορούν, να διαψεύδουν, να ποθούν και να φοβούνται, να κρύβουν απεγνωσμένα μυστικά, να μη διστάζουν να σκοτώσουν. Ο ίδιος είναι ανήμπορος να αντισταθεί στη γοητεία μιας παράξενης γυναίκας που δηλώνει ερωτευμένη με τον Δήμαρχο αλλά υποκύπτει στην επίμονη πολιορκία του. Όταν έρθει η «ημέρα της κρίσεως» και όλοι ανοίξουν τα χαρτιά τους, τίποτε δε θα είναι πια το ίδιο. Μια διαφορετική ιστορία μυστηρίου, όπου ο αναγνώστης από την πρώτη κιόλας σελίδα δεν αναζητά τον δράστη αλλά το θύμα.



Διαβάστε ακόμα