Αφιέρωμα στον Leonard Cohen: Μέρος III - Το μουσικό του έργο

Η σχέση του με τη μουσική υπήρξε ανέκαθεν πολύ στενή, παρότι έκλεισε τα 30 του χρόνια πριν ηχογραφήσει το πρώτο του album.
Διαβάστηκε φορες
Διαβάστε την εισαγωγή στο αφιέρωμα και το δεύτερο μέρος σχετικά με το συγγραφικό και ποιητικό έργο του Leonard Cohen.

Η σχέση του Cohen με τη μουσική υπήρξε ανέκαθεν πολύ στενή, παρά το γεγονός ότι έκλεισε τα 30 του χρόνια πριν ηχογραφήσει το πρώτο του album. Ως δευτεροετής στο Πανεπιστήμιο ίδρυσε ένα country σχήμα με δύο φίλους και συμφοιτητές του, τους Buckskin Boys. Η αγάπη του για το συγκεκριμένο μουσικό είδος είναι έκδηλη σε όλες σχεδόν τις δισκογραφικές δουλειές του. Παράλληλα, τη δεκαετία του ’50, απήγγειλε τα ποιήματά του με συνοδεία jazz.

Ωστόσο, η πρώτη του δισκογραφική δουλειά, Songs of Leonard Cohen, κυκλοφόρησε μόλις το 1967 και περιλαμβάνει αναφορές σε όλα τα θέματα που θα τον στοίχειωναν στην υπόλοιπη καλλιτεχνική και προσωπική ζωή του. Οι εσωτερικές συγκρούσεις του, η θρησκεία, η πολιτική, οι γυναίκες, όλα είναι παρόντα και εδώ. Πρώτο τραγούδι, από το πρώτο του album, το Suzanne. Πώς να μην τον αγαπήσεις;



Ακολούθησαν τα Songs from a Room (1969) και Songs of Love and Hate (1971), που ξεχείλιζαν απαισιοδοξία λόγω των προσωπικών του προβλημάτων, της κατάρρευσης του γάμου του, της μόνιμης χρήσης ναρκωτικών, αλλά και των αρνητικών σχολίων που λάμβανε για τη φωνή του! Θα ηχογραφούσε άλλα τρία albums (New Skin for the Old Ceremony - 1974, Death of a Ladies' Man - 1977 και Recent Songs - 1979) πριν κατορθώσει να σημειώσει  μεγάλη επιτυχία και να γίνει ευρύτερα γνωστός, το 1984, σε ηλικία ήδη 50 ετών.

Το Various Positions κρύβει πολλαπλούς συμβολισμούς. Η εκ νέου εβραϊκή αφύπνισή του εκφράζεται μέσα από τραγούδια όπως τα The Law και If it be your will, ο τίτλος του album αναφέρεται στη Ζεν φιλοσοφία της αέναης αλλαγής, ενώ η αισιοδοξία και η φωτεινή πλευρά του καινούριου του έρωτα είναι διάχυτη στον ύμνο Dance me to the end of love.

Το επόμενο album, I’m your man (1988), περιλαμβάνει το κομμάτι με το οποίο συμμετείχε ο Cohen σε μια επετειακή συλλογή για τα 50 χρόνια από το θάνατο του Lorca, Take this Waltz. Στο ίδιο album υπάρχει και το πασίγνωστο First we take Manhattan, το οποίο αντανακλά τις ανησυχίες του καλλιτέχνη για τον παραλογισμό που άρχιζε να διαβλέπει ότι επικρατεί σε πολιτικό επίπεδο, παγκοσμίως. Η σκοτεινή αυτή εικόνα για το μέλλον εξελίχθηκε και εκφράστηκε ακόμα πιο ξεκάθαρα στο The Future του 1992, όταν έζησε για μια ακόμα φορά από πολύ κοντά την αναταραχή σε πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, αυτή τη φορά στο Λος Άντζελες.



Εννέα χρόνια αργότερα, ο Cohen επανήλθε στη δισκογραφία ξεκινώντας μια ακόμα νέα περίοδο στην καλλιτεχνική του δημιουργία. Τα τρία πιο πρόσφατα albums του, Ten New Songs (2001), Dear Heather (2004) και Old Ideas (2012), δίνουν την εντύπωση ότι δημιουργούν μια μουσική ενότητα. Εσωστρεφή, με ήρεμο ρυθμό, πάντα με τη γνωστή θεματολογία, αλλά σαν να ρίχνουν μια ματιά σε ό,τι έχει απομείνει από το παρελθόν. Κατά τη γνώμη μου, αυτή η ενδοσκόπηση αποκαλύπτεται πλήρως σε τρία μόνο κομμάτια: Here it is, By the Rivers Dark και Darkness.



Πηγές:
Various Positions - Leonard Cohen: Η Βιογραφία (Ira B.Nadel, 1996 Vintage Canada, KOAN – ATHENS VOICE 2008)
http://www.leonardcohen.com
http://en.wikipedia.org

Φωτογραφίες:
http://www.leonardcohen.com
http://drhguy.com/
http://leonardcohenphotos.wordpress.com/

Διαβάστε τη συνέχεια του αφιερώματος
Μέρος IV - Η έμπνευση που έλαβε και έδωσε
Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα