Live συναυλίες και κρίση: Self Preservation Society

Σειρά στο αφιέρωμά μας παίρνει η Self Preservation Society και ο Γιώτης Ποσπορέλης. 
Διαβάστηκε φορες
Συνεχίζουμε το Αφιέρωμα μας "Live συναυλίες και η Οικονομική Κρίση" για τέταρτη μέρα με τον Γιώτη Ποσπορέλη από την Self Preservation Society να μοιράζεται την άποψή του με το mixgrill.

* Συναυλίες και κρίση. Ο κόσμος σίγουρα έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση στα καθημερινά του έξοδα. Εσείς έχετε προσαρμόσει τους στόχους σας σε αυτή τη νέα κατάσταση ή δεν υπάρχει κάποια διαφοροποίηση στον προγραμματισμό σας;

Είναι όντως αρκετά ιδιαίτερο το κλίμα και ο κόσμος έχει επηρεαστεί σε ότι αφορά τα έξοδα που αφορούν τη διασκέδαση. Πιστεύω όμως ότι η επίδραση του φαινομένου είναι μικρότερη αναλογικά στις συναυλίες από ότι είναι π.χ. στα bar. Εξαρχής πάντως, πολιτική της εταιρίας μας ήταν οι χαμηλές τιμές εισιτηρίων οπότε δεν υπάρχει ιδιαίτερη διαφοροποίηση στον σχεδιασμό μας. Ίσα ίσα προσπαθούμε να φτάσουμε στο, ίσως ουτοπικό, σημείο να προσφέρουμε τις συναυλίες με σχεδόν συμβολικό αντίτιμο βασιζόμενοι ουσιαστικά σε έμμεση και ανταλλακτική διαφήμιση για τα έσοδα μας.

* Πιστεύεις ότι θα μειωθούν οι συναυλίες του καλοκαιριού από εδώ και στο εξής; Ή μήπως θα προτιμώνται πιο μικρά ονόματα με χαμηλότερες οικονομικές απαιτήσεις;

Νομίζω ότι όχι μόνο δεν θα μειωθούν αλλά θα αυξηθούν. Είναι γενικότερη παρατήρηση ότι ο ανταγωνισμός έχει αυξηθεί και αυτό έχει οδηγήσει τις εταιρείες στο να κάνουν ακομα περισσότερες παραγωγές. Η διαφοροποίηση νομίζω θα έγκειται στο ότι θα προτιμούνται τα πιο «ασφαλή» ονόματα που εξασφαλίζουν μεγάλες προσελεύσεις.

* Θα αντέξουν τα μεγάλα Festivals ή θα "μικρύνουν", έχοντας λιγότερα ονόματα στο line-up τους;

Όπως αναφέρω και πιο πάνω, νομίζω τα φεστιβάλ θα επικεντρωθούν στα μεγάλα ονόματα και ίσως συρρικνωθούν ποσοτικά αλλά όχι και ποιοτικά. Σε κάθε περίπτωση και υπό το πρίσμα της «κρίσης», νομίζω αυτό το καλοκαίρι θα γίνει ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα και μπορεί να έχουμε δραματικές εξελίξεις σε ότι αφορά καποιους παραδοσιακούς παίκτες.

* Οι μουσικοί "χάνουν" κάποια χρήματα, λόγω της πειρατείας της μουσικής και καταφεύγουν σε περισσότερες ζωντανές εμφανίσεις για να καλύψουν τα έξοδα τους και βέβαια να αποκομίσουν περισσότερα κέρδη. Πιστεύεις ότι θα προσαρμόσουν τις απολαβές τους σύμφωνα με τη νέα κατάσταση, που επιβάλλει η οικονομική κρίση ή όχι;

Εδώ και χρόνια, η βασική πηγή εσόδων των περισσότερων καλλιτεχνών είναι οι ζωντανές εμφανίσεις και τα endorsements. Σίγουρα κάποια προσαρμογή στις απαιτήσεις ήδη γίνεται αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τουλάχιστον σε ότι αφορά την Ελλάδα, τα πάγια έξοδα των καλλιτεχνών για να εμφανιστούν είναι δυσανάλογα ειδικά λόγω απόστασης.

* Υπάρχει αλλαγή συμπεριφοράς των χορηγών συναυλιών και ιδίως του Δημοσίου (κρατική επιχορήγηση για παράδειγμα);

Καμία αλλαγής συμπεριφοράς. Όπως πάντα εκνευριστικά απόντες και αδιάφοροι.

* Πιστεύεις ότι το κλείσιμο μιας συναυλίας μεγάλου ονόματος πολλούς μήνες πριν και η προπώληση εισιτηρίων μεγάλο χρονικό διάστημα πριν τη συναυλία θα βοηθούσε την κατάσταση;

Σίγουρα θα βοηθούσε την κατάσταση κάτι τέτοιο αλλα δυστυχώς είμαστε στη χώρα της τελευταίας στιγμής, κάτι που έχει εφαρμογή και στη συμπεριφορά τουα γοραστικού κοινού. Είμαστε ίσως η μοναδική χώρα στην ευρώπη, στην οποία ο κύριως όγκος της προπώλησης στο 90% των συναυλιών γίνεται την τελευταία εβδομάδα.

* Πώς βλέπεις να αντιμετωπίζουν τα νέα δεδομένα αντίστοιχες Εταιρείες στο εξωτερικό;

Μια βασική αλλαγή που έχω εντοπίσει μέσω των επαφών μου είναι ότι υπάρχει εντονότερη από ποτε η διαθεσή διεθνών συνεργασιών ώστε να μειώνονται τα έξοδα μεταφοράς και να διασφαλίζονται όλες οι πλευρές.

* Λόγω των μεγαλύτερων εξόδων (μεταφορικά κλπ) που έχει μια συναυλία γνωστού ονόματος στην Ελλάδα, συγκριτικά με μια Κεντροευρωπαϊκή χώρα, πιστεύεις ότι θα βοηθούσε μια συνεργασία μεταξύ Εταιρειών διοργάνωσης συναυλιών των γειτονικών μας χωρών (Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία), ώστε κάθε εμφάνιση μεγάλου ονόματος να γινόταν ως "πακέτο" σε όλες αυτές τις χώρες ή μήπως ήδη γίνεται αυτό;

Ναι, αυτό έχει ήδη αρχίσει να γίνεται και είναι πάγια τακτική της εταιρείας μας λόγω των καλών σχέσεων με αυτές τις γειτονικές χώρες.

* Σ' ευχαριστούμε πολύ! Να 'σαι καλά.

Να είστε καλά και μπράβο για την προσπάθεια.
Διαβάστε ακόμα