Big Eyes: το συγκροτημένο, βιογραφικό δράμα του Tim Burton

Μια απολαυστική βιογραφία που μας θυμίζει τις καλές στιγμές του Tim Burton και μια από τις πιο συναρπαστικές ιστορίες της δεκαετίας του '60.
Διαβάστηκε φορες
«Πουλάει τους πίνακες και μετά πουλάει τις αφίσες με τους πίνακες και μετά πουλάει τις κάρτες με τις αφίσες με τους πίνακες».

Η πρόταση αναφέρεται στον Walter Kean, bon viveur, πρωτοπόρο στη μαζική παραγωγή τέχνης και δημιουργό των περίφημων «Μεγάλων Ματιών». Οι πίνακες παιδιών με τεράστια, θλιμμένα μάτια κατέκλυσαν την αμερικάνικη αγορά τη δεκαετία του '60 και οδήγησαν ακόμη και τον Andy Warhol να αναγνωρίσει την αξία του Kean στο περιοδικό Life το 1965.

Μόνο που ο Warhol, όπως και οι κοσμικογράφοι, οι κριτικοί τέχνης και ολόκληρη η Αμερική δε γνώριζαν όλη την αλήθεια. Στην πραγματικότητα, πίσω από τα «Μεγάλα Μάτια» δεν βρισκόταν ο Walter Kean, αλλά κρυβόταν η γυναίκα του, η διακριτική και εύθραυστη Margaret Kean.

Αυτήν την άγνωστη στο ευρύ κοινό, αλλά σκανδαλώδη ιστορία απάτης και καταπίεσης επαναφέρει στην προσκήνιο ο Tim Burton με τη νέα του ταινία “Big Eyes”. Συμπράττει στο σενάριο με τους Alexander Scott και Larry Karaszewski του εκπληκτικού Ed Wood και τους Amy Adams και Christoph Waltz στους ρόλους του αντρόγυνου Keane.



Στην πραγματικότητα, η ταινία περιστρέφεται γύρω από την καταπιεστική σχέση που αναπτύσσεται και την παράδοξη ισορροπία ανάμεσα στο μαζοχισμό και το σαδισμό των πρωταγωνιστών. Ο επηρμένος και αριβίστας Walter, ο οποίος όμως διαθέτει εξαιρετικά επιχειρηματικά ένστικτα, καθυποτάσσει σε καθημερινή βάση την χαμηλών τόνων και αδύναμη Margaret, η οποία παραδέχεται στο σκυλί της πως είναι το μόνο ζωντανό πλάσμα στο οποίο μπορεί να παραδεχτεί την αλήθεια.

Όλα αυτά ξετυλίγονται σε ένα ρεαλιστικό σύμπαν που απέχει αισθητά από τις παραμυθένιες , γοτθικές αφηγήσεις του Burton. Βέβαια, οι γκροτσέσκο αναφορές στους πίνακες που κατακλύζουν τους χώρους της ταινίας, η ομοιότητα του Σαν Φρανσίσκο με την πόλη του Ψαλιδοχέρη και οι παραισθήσεις της Margaret που αρχίζει να βλέπει παντού αυτά τα μεγάλα μάτια, διατηρούν την ταυτότητα του δημιουργού. Ενός δημιουργού που μας θυμίζει και πάλι τον καλό εαυτό του σε αυτό το συγκροτημένο, βιογραφικό δράμα.



Παρά το γεγονός, ότι το επίκεντρο της ιστορίας είναι η Margaret, ο Christoph Waltz κερδίζει τις εντυπώσεις ως Walter Kean. Ο ματαιόδοξος, εκκεντρικός και εγωκεντρικός χαρακτήρας του που εμφανίζει μια ιδιαίτερη αδυναμία στο αλκοόλ και στις γυναίκες, αποδίδεται απολαυστικά, με αποκορύφωμα τη σκηνή της υπεράσπισής του στο δικαστήριο.

Αντίβαρο στην δυναμική παρουσία του, αποτελεί η ερμηνεία της Amy Adams. Η ταλαντούχα ηθοποιός, που πρόσφατα εκδιώχθηκε από το Today Show επειδή αρνήθηκε να εκφράσει τη γνώμη της για την κυβερνο-επίθεση στην Sony, ενσαρκώνει πειστικά τη Margaret. Έχοντας μια διαρκή αίσθηση υποβόσκουσας απελπισίας, υποστηρίζει το σύζυγό της και κρατιέται στο παρασκήνιο των γεγονότων. Μια ερμηνεία σωστά υπολογισμένη και συγκρατημένη, με ισορροπημένα ξεσπάσματα που υπογραμμίζουν το γεγονός ότι έχει επίγνωση της κατάστασης που βιώνει.

Η χιουμοριστική και καυστική ερμηνεία του Waltz κυριαρχεί , όπως κυριάρχησε και ο ήρωας για 15 χρόνια στην πραγματική ζωή. Μαζί του, ξεχωρίζουμε έναν μοναδικό Terence Stamp στο ρόλο του αρχισυντάκτη σε θέματα τέχνης των New York Times και φυσικά τον κοσμικογράφο / αφηγητή Dick Nolan (Danny Huston). Η Lana Del Rey συνεχίζει το σερί επιτυχημένων soundrack με το ομώνυμο τραγούδι των τίτλων.



Το “Big Eyes”, μπορεί να μην είναι η ταινία τις χρονιάς, αλλά αποτελεί μια απολαυστική βιογραφία που μας θυμίζει τις καλές στιγμές του Tim Burton και μια από τις πιο συναρπαστικές ιστορίες της δεκαετίας του '60.



Η ταινία θα παιχτεί στους κινηματογράφους στις 25 Δεκεμβρίου.
Πρωταγωνιστούν οι: Amy Adams,Christoph Waltz, Danny Huston, Jon Polito, Krysten Ritter, Jason Schwartzman, Terence Stamp
Σκηνοθεσία: Tim Burton
Σενάριο: Scott Alexander, Larry Karaszewski

Αξιολόγηση ταινίας
Βαθμός ταινίας
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα