The Strokes Primavera Sound 2015

Primavera Festival 2015 - 3η Ημέρα: Interpol, Strokes, DIIV, Underworld κ.α.

Διαβάστηκε
The Strokes Primavera Sound 2015
Στις 4 μμ βρέθηκα για ακόμα μια φορά στο Rockdeluxe Auditorium για να ξαναπαρακολουθήσω την Patti Smith. Αν και το πρόγραμμα ανέφερε ότι πρόκειται για ακουστικό σετ, η μπάντα ήταν εκεί σχεδόν σε απαρτία. Με τον μοναδικό της τρόπο η Patti Smith αναφέρθηκε σε όλους τους φίλους της που μας έχουν αφήσει, μίλησε για τον Lou Reed και την Amy Winehouse, τραγούδησε κάποιες από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της και αποχώρησε. Λίγο πριν από αυτή βέβαια είχα αποχωρήσει κι εγώ για τις κλασικές βόλτες στους πάγκους με το Merchandise και τα βινύλια.

Στις 5 μμ έκανα την υπέρβαση να πάω να παρακολουθήσω ένα Ισπανικό garage - rock 'n' roll σχήμα τους 'Mujeres' που έπαιζαν στο Heineken Hidden Stage εκεί που πέρυσι δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω τους Buzzcocks μια και δεν είχα καταφέρει να προμηθευτώ εγκαίρως, το ειδικό εισιτήριο που χρειάζεται για να εισέλθει κανείς στον χώρο. Περισσότερο βέβαια πήγα να τσεκάρω τον χώρο που θα έβλεπα αργότερα τους 'Vaselines'. Παρ' όλα αυτά, οι 'Mujeres' που μόνο γυναίκες δεν είχαν στο γκρουπ τα έσπασαν κανονικά. Τέσσερις τύποι επί σκηνής παρέδωσαν μαθήματα rock 'n' roll τραγουδώντας στα Ισπανικά!

Vaselines Primavera Sound 2015

Συνέχεια στον ίδιο χώρο με την θρυλική indie μπάντα των 80's απο την Γλασκώβη, αυτή των 'Vaselines'. Το γκρουπ που διαλύθηκε πριν ακόμη κυκλοφορήσει το ντεμπούτο άλμπουμ τους το 1989, για να επιστρέψουν στη δισκογραφία το 2010. Από το 1986 που ξεκίνησε η καλλιτεχνική πορεία τους μέχρι σήμερα έχουν κυκλοφορήσει μόλις τρία άλμπουμ, με το τελευταίο 'V for Vaselines' να κυκλοφορεί μόλις πέρυσι το 2014. Θεωρούνται λοιπόν δικαιολογημένα μια cult μπάντα, αν σκεφτεί κανείς μάλιστα ότι έχουν διασκευαστεί και αρκετές φορές από γκρουπ όπως οι Nirvana, τους οποίους με την σειρά τους φυσικά διασκεύασαν και οι ίδιοι οι Vaselines.

Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα να βλέπεις ένα ζευγάρι να τσακώνεται (πόσο μάλλον επί σκηνής), στην περίπτωση όμως των But Frances McKee και Eugene Kelly ο καυγάς μετατρέπεται σε δημιουργικό οίστρο. Ακούστηκαν τα 'Sex with an x', 'Oliver twisted' όπως φυσικά και το κλασσικό 'Jesus Doesn’t Want Me for a Sunbeam' με τη συνοδεία τους στην κιθάρα του Scott Paterson κιθαρίστα των άλλων indie stars από τη Γλασκώβη 'Sons and Daughters'.

DIIV Primavera Sound 2015

Σειρά είχαν οι 'DIIV' στο ATP stage. Με καταγωγή από το Brooklyn της Νεας Υόρκης και με φρέσκο φετινό άλμπουμ επι 45 λεπτά πλημμύρισαν τον χώρο με τις ηλεκτρονικές κιθαριστικές τους μελωδίες. Θα ήταν προτιμότερο πιστεύω να τους είχαν βάλει λίγο αργότερα στο πρόγραμμα, μιας και πρόκειται για μια πολύ ατμοσφαιρική μπάντα που συνήθως χρησιμοποιεί οπτικό υλικό στο πίσω μέρος της σκηνής. Ήταν παρόλα αυτά πολύ ωραίο ζέσταμα για τον Marc De Marco που ακολούθησε στο Heineken stage.

Marc de Marco Primavera Sound 2015

Μετά την κυκλοφορία του 'Salad Days' του 2014 αναμένουμε το νέο του υλικό μέσα στο καλοκαίρι. Ευγενικός και λιγομίλητος ο Marc De Marco παρουσίασε σχεδόν ολόκληρο το ντεμπούτο του για να συμπεριλάβει και δυο διασκευές στο σετ του, μια στο 'Over and Done With' των Proclaimers καθώς και στο 'Yellow' των Coldplay προς το τέλος.

KLO Primavera Sound 2015

Αμέσως μετά και πριν ακολουθήσουν οι 'Foxygen', πέρασα για πρώτη φορά από το H&M stage (το οποίο ήταν και από τους βασικούς χορηγούς του φετινού Primavera) για να παρακολουθήσω το ηλεκτρονικό ντουέτο από την Αυστραλία των 'Klo'. Φρέσκοι ηλεκτρονικοί ήχοι που παρέπεμπαν στους ΧΧ από δυο δεκαπεντάχρονα αγόρι-κορίτσι με εμφανές άγχος πάνω στη σκηνή.

Foxygen Primavera Sound 2015
Foxygen Primavera Sound 2015

Οι Foxygen στο stage του Primavera πρέπει να ήταν το μοναδικό σετ στις τρεις μέρες του φεστιβάλ που δεν ευχαριστήθηκα σχεδόν καθόλου. Ίσως να είχα και υψηλές απαιτήσεις, ίσως και η κούραση να μην βοήθησαν τόσο. Όπως και να έχει ο τραγουδιστής τους επί σκηνής έδειχνε το λιγότερο νευρωτικός και ήταν συνεχώς σε ένα ανούσιο παραλήρημα, προσπαθώντας να δημιουργήσει ατμόσφαιρα μεγάλου πάρτι.

Το θέμα είναι ενώ τα υπόλοιπα μέλη προσπαθούσαν να ακολουθήσουν την προσπάθεια αυτή του Sam France, έδειχναν να μην τα καταφέρνουν. Ίσως οι Foxygen, λίγο πριν τη διάλυση τους, να θέλουν να αφήσουν την εντύπωση ενός πομπώδες γκρουπ στο ύφος των 'Flaming Lips', χωρίς όμως το αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό. Τις εντυπώσεις έκλεψαν οι τρεις νεαρές χορεύτριες στα δεύτερα φωνητικά οι οποίες εκτός από όμορφες παρουσίες ήταν και ιδιαίτερα διαχυτικές με το κοινό.

Την ίδια ώρα με τους 'Foxygen', εμφανίστηκε και ένα από τα πιο πολυσυζητημένα νέα ονόματα της φετινής χρονιάς, αυτό των 'Sleaford Mods'. Ο Andrew Fearn και ο Jason Williamson εμφανίστηκαν στην μικροσκοπική σκηνή της Adidas και αν και Βρετανοί στη καταγωγή τους, φάνηκε να προσελκύουν ποικίλο κοινό διαφορετικών εθνικοτήτων και ηλικιών. Δυο μεσήλικοι τύποι οι οποίοι αντιπροσωπεύουν την εργατική τάξη της Βρετανίας, για μια ώρα σχεδόν, παρουσίασαν κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που ακούς στο άλμπουμ τους και φάνηκε να ξέρουν πολύ καλά τι ήθελαν να κάνουν και τι μηνύματα ήθελαν να περάσουν (σε αντίθεση με τους 'Foxygen' λίγο πριν οι οποίοι προσωπικά μου φάνηκαν εντελώς μπερδεμένοι).

Press Lounge Primavera Sound 2015

Την ίδια ώρα με τους Interpol στο Heineken stage έπαιζαν και οι 'Uknown Mortal Orchestra' που ήθελα πολύ να δω, έπρεπε όμως να αποφασίσω μεταξύ των δυο. Επιστροφή λοιπόν στο Heineken stage όπου όλο σχεδόν το Primavera είναι συγκεντρωμένο εκεί φυσικά. Μετά την κυκλοφορία του εξαιρετικού περσινού "El Pintor", ο ζωγράφος στα Ισπανικά (σε ένα αναγραμματισμό του Interpol), οι Νεοϋορκέζοι επιστρέφουν στο Primavera για δεύτερη φορά αν δεν κάνω λάθος.

Με τον Carlos D να έχει αντικατασταθεί στο μπάσο από τον David Pajo, οι Interpol δημιούργησαν μια μοναδική σκοτεινή ατμόσφαιρα απο τις πρώτες κιόλας νότες του 'Say Hello to the Angels'. Η αλληλεπίδραση με το κοινό είχε ξεκινήσει και μάλιστα με τον καλύτερο τρόπο.

Οι Interpol έχουν ένα μοναδικό τρόπο να σε οδηγούν στα σκοτεινά μονοπάτια της μουσικής τους. Τα μελωδικά πλήκτρα σε συνδυασμό με τις δυνατές κιθάρες και την αισθαντική ιδιαίτερη φωνή του Paul Banks σε καθηλώνουν. Τίμησαν τόσο την τελευταία τους δουλειά ('Anywhere', 'Everything Is Wrong', 'All the Rage Back Home'), όσο και το πρώτο και καλύτερο τους άλμπουμ 'Turn On the Bright Lights,' από την αρχή μέχρι και το τέλος του σετ. Ενδιάμεσα ακούσαμε φυσικά και στιγμές από το 'Antics' ,αλλά και από το 'Our Love To Admire'.

Με το κοινό να ανταποκρίνεται σε παλιά και πιο καινούργια κομμάτια τους, οι Interpol δίνουν ένα από τα καλύτερα show του φεστιβάλ. Στο πίσω μέρος ένα τεράστιο video-wall προβάλει διάφορες εικόνες τέχνης σε έντονο μπλε, γκρι, αλλά και κόκκινο. Οι Interpol κατέχουν πολύ καλά αυτό που κάνουν. "Hands Away", "Leif Erikson", "NYC"¨, "Pioneer to the Falls", "Untitled", όλες οι αγαπημένες στιγμές της μπάντας από την Νέα Υόρκη είχαν συμπεριληφθεί στο σετ τους. Λίγο πριν το τέλος για να αποφύγω το πλήθος θα οδηγηθώ προς τα πίσω. Ήταν η σειρά του "Stella Was a Diver and She Was Always Down". Είχα ήδη απομακρυνθεί αρκετά για να τρέξω προς τα πίσω. οπότε και συμβιβάστηκα στην ιδέα να το σιγοτραγουδήσω, αποχωρώντας από τον χώρο.

Albert Hammond Jr Primavera Sound 2015

Από τα τελευταία ονόματα που κατάφερα να δω ήταν και αυτό των Strokes. Για πολλούς ίσως η μεγαλύτερη στιγμή του φεστιβάλ. Εγώ θα αρκεστώ να πω ότι ήταν απλά ένα καλό live. Ακούστηκαν φυσικά όλα τα μεγάλα τους χιτ, ανοίγοντας με το 'Machu Picchu'. Ο Julian Casablancas εμφανώς διαφοροποιημένος από την εποχή που τον πρωτογνωρίσαμε (μην ξεχνάμε ότι πλησιάζει και τα σαράντα) θύμιζε εμφανισιακά κάτι μεταξύ Julian Cope και Mark E. Smith (στα φωνητικά).

Κατά τη διάρκεια του σετ κρεμιόταν με τα δυο χέρια από το μικρόφωνο. Η φωνή του αρκετές φορές έδειχνε να τον προδίδει, ενώ ο ίδιος ήταν ελαφρώς ασταθής. Αλλά αυτό σημαίνει Rock 'N' Roll. Αν δεν κάνω λάθος την προηγούμενη μέρα είχε εμφανιστεί με το νέο του σχήμα στο Primanera. Υπάρχει ένα βίντεο στο ίντερνετ με την αντίδραση του κιθαρίστα των Strokes, Albert Hammond, Jr σχετικά με αυτή την εμφάνιση. Ακούστηκαν τα 'Someday', 'Barely Legal', 'You Only Live Once', 'Is This It', 'Reptilia' και το 'Last Nite'. Ενώ κράτησαν για το τέλος τα 'The Modern Age', 'Hard to Explain' για κλείσουν με το  'New York City Cops'.

Σε γενικές γραμμές οι Strokes δεν ήταν κακοί, το αντίθετο μάλιστα. Παρά τα όποια προβλήματα που μπορεί να υπήρξαν, κατάφεραν να κρατήσουν το κοινό σε συνεχή εγρήγορση. Πιστεύω πάντως ότι τις εντυπώσεις κέρδισε ο Albert Hammond, Jr. Με κοντά μαλλιά πλέον και ντυμένος με ολόσωμη κόκκινη φόρμα και dr Martens, έφερνε έντονα στον Joe Strummer! Από τις λίγες μάλιστα κουβέντες μάλιστα που ανταλλάξαμε στο press lounge, μου φάνηκε πολύ ευγενικός και ωραίος τύπος.

Underworld Primavera Sound 2015

Για τους Underworld ο,τι και να γράψω θα είναι λίγο. Rave ορόσημο για τα 90's, είναι απίστευτο πως καταφέρνουν μετά από είκοσι χρόνια να ακούγονται το ίδιο ατμοσφαιρικοί και ηλεκτρισμένοι.

Εμφανίστηκαν τότε που η rave και η acid house ήταν στα πολύ πάνω τους, κατάφεραν όμως να διατηρήσουν την διαχρονική αίγλη τους. O Karl Hyde από κοντά θυμίζει τόσο τον Paul Weller, όσο και τον Marc Almond. Περίεργος συνδυασμός, αλλά αυτούς τους δυο σκεφτόμουν καθ' όλη τη διάρκεια που τον παρακολουθούσα.΄Dark & Long', 'Spoonman', 'Cowgirl', φέρνουν στο μυαλό μια άλλη εποχή. Ο Karl δείχνει με μια απίστευτη ηρεμία δείχνει να αισθάνεται την κάθε στιγμή του σετ.

Ένα μείγμα από δυνατά  techno-beats και ηλεκτρονικούς ήχους ήταν ανέκαθεν η πετυχημένη συνταγή των Underworld. Ήταν ο,τι καλύτερο για τον επίλογο του φετινού εορταστικού Primavera Sound Festival. Μπορεί να μην πρόλαβα το 'Born Slippy' (το οποίο επιφύλαξαν για το κλείσιμο), για να προλάβω να δω για λίγο του 'Thee Oh Sees', έφυγα όμως γεμάτος που είχα καταφέρει να δω ένα τόσο σημαντικό σχήμα, έστω και μετά από τόσα χρόνια από την αρχική τους επιτυχία.

Thee Oh Sees Primavera Sound 2015

Τελευταία στάση λοιπόν στο ATP stage για τους τύπους από το Σαν Φρανσίσκο και τους ψυχεδελικούς τους ήχους. Με δυο ντράμερ στη σύνθεση τους, οι 'Thee Oh Sees' έδειχναν πολύ σίγουροι για τον ήχο τους. Ένα κράμα garage rock, psychedelic rock, noise rock, art punk και  80's post-punk ήχων άρτια παιγμένο απο ταλαντούχους μουσικούς. Έστω και για λίγο τους ευχαριστήθηκα δεόντως.

Η ώρα να σφυρίξει λήξη για το Primavera Sound 2015 είχε φτάσει, με την κούραση να είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Άξιζε βέβαια ο 'κόπος' και με το παραπάνω μάλιστα. Για ακόμα μια χρονιά (ίσως για την τελευταία που βρεθήκαμε στο Parc del Forum) το καλοκαίρι μας ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο. Γεμάτο πολλές καλές Μουσικές και ακόμα περισσότερες εικόνες. Δεν ξέρω αν και το 2016 θα επαναλάβω το εγχείρημα του Primavera στη Βαρκελώνη. Ίσως έφτασε η στιγμή να επιστρέψω στο Πόρτο για να ξανανακαλύψω το μικρό του αδερφάκι, το NOS Primavera. Ίσως να ξεκινάει η περίοδος και άλλων διαφορετικών μουσικών φεστιβάλ. Ο χρόνος θα δείξει. Ένα πράγμα είναι σίγουρο. Το Primavera Sound Festival δικαιολογημένα βρίσκεται στην κορυφή των μεγαλύτερων μουσικών φεστιβάλ του κόσμου, όχι μόνο για το κοινό του, που κάθε χρόνο είναι όλο και μεγαλύτερο, αλλά και για τα συγκροτήματα που συμμετέχουν σε αυτό. Viva Primavera!

Από
Αξιολόγηση
Βαθμός
Βαθμολογήστε το άρθρο/10 ()
Πόσα αστεράκια να πάρει (1-5); Click εδώ!
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Σχετικά Άρθρα για σένα
Mix Grill Agenda
×

×
×
×
e-mail
Όνομα χρήστη
google profile
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Hμερομηνία γεννήσεως
Λίγα λόγια
×
Τρέχον συνθηματικό
Νέο συνθηματικό
Επαλήθευση νέου συνθηματικού
×
e-mail
Όνομα χρήστη
Συνθηματικό
Επαλήθευση συνθηματικού
google profile
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Hμερομηνία γεννήσεως
Λίγα λόγια