Athens Music Forum

Athens Music Forum 2009

Χθες το απόγευμα μετά τις 4 βρεθήκαμε στο νέο 3-όροφο κτίριο του Metropolis και για 3 ώρες παρακολουθήσαμε πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις σχετικά με τη μουσική στο πλαίσιο του Athens Music Forum.
Διαβάστηκε φορες
Athens Music ForumΧθες το απόγευμα μετά τις 4 βρεθήκαμε στο νέο 3-όροφο κτίριο του Metropolis και για 3 ώρες παρακολουθήσαμε πολύ ενδιαφέρουσες συζητήσεις σχετικά με τη μουσική στο πλαίσιο του Athens Music Forum.

Κατ' αρχάς, επειδή ήταν η πρώτη φορά που είδα το νέο Metropolis, πρέπει να σημειώσω ότι η διαρρύθμιση των χώρων και γενικότερα το κτίριο είναι απίστευτο. Νεοκλασσικό κτίριο το οποίο περιέχει ξεχωριστό όροφο για την Ελληνική, τη Διεθνή μουσική, το βιβλίο και στον 3ο όροφο έχει δημιουργηθεί ένα Cafe-χώρος εκδηλώσεων - συναυλιών, ο οποίος φιλοξενεί το φετινό Athens Music Forum. Στο χώρο αυτό γίνονται διάφορες συναυλίες με πιο πρόσφατη τη χθεσινοβραδυνή της Ελεονώρας Ζουγανέλη.

Επειδή όμως δε θα ήθελα να πλατιάσω για το νέο Metropolis, το οποίο τονίζω ότι είναι πάρα πολύ ενδιαφέρον και είναι βασισμένο στη νέα κατάσταση, που υπάρχει σε όλο τον κόσμο, ας προχωρήσουμε στο "ζουμί" του Athens Music Forum. Το AMF διοργανώνεται από το MAD, την Archangel Music και το περιοδικό SONIK και υποστηρίζεται από πολλούς και διάφορους χορηγούς. Το Forum ξεκίνησε στις 15:00 με το σχετικό καλωσόρισμα από τους διοργανωτές και τον Υπουργό Πολιτισμού Α. Σαμαρά. Η 1η μέρα περιείχε 2 πολύ ενδιαφέροντα πάνελ :

(1) Πάνελ με θέμα: «ΙSPS και κάτοχοι δικαιωμάτων... the battle continues».

Συντονιστής Στέφανος Καράγκος, Information Architect και Social Media Consultant.


Νίκος Στεφανάκης , Τεχνικός Προϊστάμενος, IFPI GREECE
Δημήτρης Αλευράς, Διευθυντής Νέων Μέσων, ΑΕΠΙ
Ελένη Φωσκόλου, Business and Legal Affairs Director, SONY MUSIC GREECE
Παναγιώτης Τσανάκας, μέλος ΕΕΤΤ
Ιωάννα - Αριστέα Σέκερη, Δικηγόρος Νομική Υπηρεσία Forthnet

Highlights :

Π. Τσανακάς : Οι υπόλοιπες χώρες αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της πειρατείας πολύ περισσότερα χρόνια από εμάς, μιας και το γρήγορο Internet βρίσκεται σε αυτές εδώ και χρόνια. Ας παρακολουθούμε τις εξελίξεις και τους τρόπους που δοκιμάζουν αυτές οι χώρες και μην προσπαθούμε να αυτοσχεδιάζουμε, πιστεύοντας ότι εμείς θα καταφέρουμε να βρούμε πρώτοι τη λύση.

Δ. Αλευράς: Η καταστολή του φαινομένου δεν είναι λύση και πρέπει να υπάρχει συλλογική κίνηση των ISPs για την προστασία των πνευματικών έργων (από το Twitter).

Ν. Στεφανάκης: Στη Γαλλία το 70% θα σταματούσαν το παράνομο download αν λάμβαναν την 1η προειδοποιηση. Στη Γαλλία ισχύει το μοντέλο των 3steps, το οποίο είναι το μοντέλο που στο 3ο παράνομο download ο χρήστης είναι αναγκασμένος να δώσει τα στοιχεία του (από το Twitter).

Α. Σαμαράς: Το υπουργείο πολιτισμού αντιμετωπίζει όσο πιο δυναμικά μπορεί το θέμα της πνευματικής ιδιοκτησίας και της πειρατείας (από το Twitter).

Μαργαρίτα Σύρκου, Υπεύθυνη Επικοινωνίας περιοδικού SONIK: Στην υπόλοιπη ευρώπη άλλες χώρες παίρνουν μέτρα για το παράνομο download. Στην Ελλάδα έχουμε μεγάλο πρόβλημα...(από το Twitter).

Δ. Αλευράς: 9 στους 10 χρήστες θα ήταν διαθετημένοι να πληρώσουν ενα λογικό ποσό για να κάνουν file sharing (από το Twitter).

Πρέπει να πω ότι παρακολούθησα το τελευταίο κομμάτι του πάνελ και δεν μπόρεσα να ακούσω τις αρχικές τοποθετήσεις των παρευρισκόμενων. Το βασικό μου σχόλιο είναι πάνω στα 2 πρώτα highlights, που μπορείτε να δείτε παραπάνω και συμφωνώ απόλυτα ότι πρέπει να παρακολουθούμε τις εξελίξεις, που γίνονται στον υπόλοιπο κόσμο και να μην προσπαθούμε να "ανακαλύψουμε τον τροχό". Ακόμη, όπως και να το κάνουμε, η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου έχει καλώς ή κακώς μάθει να επιλέγει τη δωρεάν απόκτηση αυτού που θέλει να ακούσει ή να δει, χωρίς να λαμβάνει υπ' όψιν την ποιότητα ή άλλες παραμέτρους, όπως την εικόνα της μουσικής, το εξώφυλλο του δίσκου κλπ. Έτσι είναι τα πράγματα τα τελευταία χρόνια και αν θέλουμε να βρούμε λύσεις στο συγκεκριμένο θέμα, κατά τη γνώμη μου δε θα πρέπει να μπούμε σε ένα κυνήγι "μαγισσών", στο οποίο να πληρώνουν τη νύφη οι απλοί χρήστες του Internet. Η συνεργασία των ISPs και των Δισκογραφικών Εταιρειών μπορεί να θέσει νέους κανόνες, οι οποίοι να βασίζονται στα νέα δεδομένα του file sharing στο Internet κι όχι σε ότι ίσχυε μέχρι πριν.

Athens Music ForumΠάνελ με θέμα: «Η μουσική και η εικόνα ως περιεχόμενο: από το παραδοσιακό broadcasting στο on demand, το interactive ραδιόφωνο, το mobile ΤV και την IPTV.

Συντονιστής Στέλιος Ιωάννου, Δημοσιογράφος «Ναυτεμπορική»

Κωνσταντίνος Μπουρούνης , Διευθυντής Προγράμματος, MAD TV
Στέλιος Κούλογλου, ιδιοκτήτης TVXS.gr
Γιώργος Σαλιάρης-Φασέας, υπεύθυνος YOUTUBE για την Ελλάδα.
Άλεξ Χέλμης, IPTV Manager, Ηellas On Line
Παντελής Γουδής, ΟDEON
Nikko Patrelakis, Music Producer

Highlights :

Σ. Κούλογλου: Το παιχνίδι θα παιχτεί γύρω απο το περιεχόμενο του κάθε site ή γενικότερα Μέσου ενημέρωσης.

Γ. Σαλιάρης-Φασέας: Αν το youtube ήταν χώρα θα ήταν η 3η μεγαλύτερη στον κόσμο!!! (από το Twitter).

Ν. Patrelakis: Έχω τύχει να είμαι με μεγάλο συνθέτη και να βλέπει να πουλάνε το CD του στο δρόμο πριν καν βγει στην αγορά από τη δισκογραφική

Γ. Σαλιάρης-Φασέας: Το youtube έχει καταφέρει να έχει περισσότερη επισκεψιμότητα απο το google (από το Twitter).

Π. Γουδής: Στις ΗΠΑ έχουν ξεκινήσει πειραματικά να δίνουν δωρεάν ταινίες αλλά με διαφημίσεις σαν να βλέπουν TV (από το Twitter).

Κ. Μπουρούνης: Η τέχνη μέσω internet μεταδίδεται περισσότερο γρήγορα (από το Twitter).

Γ. Σαλιάρης-Φασέας: Το youtube "μπαινει μέσα" από άποψη εσόδων.

Ν. Patrelakis: Ανεβάζουν τη μουσική μου σε blogs δωρεάν και μου λένε : "Φίλε μου σου κάνουμε δωρεάν διαφήμιση..!" (από το Twitter).

Ν. Patrelakis: Το οτι το myspace κάνει γνωστούς τους καλλιτέχνες είναι αστικός μύθος (από το Twitter).

Πραγματικά δεν κατάλαβα πως πέρασαν αυτές οι 2 ώρες! Το panel ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον και περιείχε θέματα, για τα οποία προβληματιζόμαστε συνέχεια τα τελευταία χρόνια. Από τις αρχικές εισηγήσεις των παρευρισκομένων, έχω κρατήσει αρχικά το γεγονός ότι η διαφήμιση στα ηλεκτρονικά μέσα κι όχι μόνο έχει πάρει την κατιούσα και αναζητούνται νέοι τρόπο πώλησης, νέα επιχειρηματικά σχέδια (Κ. Μπουρούνης). Ο Στέλιος Κούλογλου - ο οποίος για άλλη μια φορά απέδειξε το επίπεδο του σε όλα όσα είπε στο Forum - υποστήριξε ότι με τον καιρό θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στα ηλεκτρονικά μέσα και θα ξεχωρίσουν μόνο όσα έχουν καλό περιεχόμενο. Το ζητούμενο είναι η ποιότητα και το περιεχόμενο! Ακόμη, περιέγραψε την εμπειρία του με την παροχή υπηρεσειών Internet από τις Ελληνικές Εταιρείες, λέγοντας ότι "κάθε απόγευμα δεν έχουμε καθόλου Internet στα γραφεία μας στη Δ. Αεροπαγείτου και παλεύουμε με τα on-the-go κλπ".

Ο Γ. Σαλιάρης-Φασέας μας ενημέρωσε ότι αν το YouTube ήταν χώρα, θα ήταν τρίτη στον κόσμο και ότι το Google ψάχνει να βρει τρόπους ώστε το YouTube να γίνει κερδοσκοπικό και να προσφέρει μέρος των κερδών του στους καλλιτέχνες. Ακόμη δεν το έχει καταφέρει, αλλά βρίσκονται σε καλό δρόμο... Ο Άλεξ Χέλμης όρισε τον όρο "IP TV" και ο Π. Γουδής μας ενημέρωσε ότι ο κόσμος επιθυμεί να βλέπει όποια ταινία θέλει, όποτε θέλει, χωρίς να τον νοιάζει η ποιότητα. Δοκιμάζονται διάφοροι τρόποι ώστε να λυθεί αυτό το πρόβλημα, όπως η δωρεάν παρακολούθηση ταινίας, με την ύπαρξη διαφημίσεων σε αυτή.

Τέλος, ο N. Patrelakis ήταν η διαφορετική νότα στο πάνελ, μιας και ήταν ουσιαστικά ο εκπρόσωπος των καλλιτεχνών, οι οποίοι κυκλοφορούν τη δουλειά τους, για την οποία έχουν δαπανήσει πολλά χρήματα και χρόνο και δεν παίρνουν από τις πωλήσεις το αντίτιμο αυτών. "Σε λίγα χρόνια, φαντάζεστε να ζούμε σε ένα πλανήτη χωρίς τέχνη; Πώς θα συνεχίσουν να δημιουργούν οι καλλιτέχνες νέες δουλειές ιδιαίτερα ποιοτικές, όταν δεν μπορούν να τις υποστηρίξουν οικονομικά ; Οι περισσότεροι ήδη ψάχνουν για πρωϊνή δουλειά..." Χείμαρρος ο N. Patrelakis ο οποίος μας ανέφερε ότι χρειάζεται να δημιουργηθεί η αντίστοιχη παιδεία στα νέα παιδιά, ώστε να γίνεται κατανοητό ότι δεν μπορεί να υπάρχει εξέλιξη της τέχνης, αν αυτή κλέβεται συνέχεια από όλους!

Η αλήθεια είναι ότι όλα όσα είπε ο N. Patrelakis είναι σωστά, αλλά αρκετά ρομαντικά. Δύσκολα θα αλλάξουν τα πράγματα, μιας και δύσκολα αλλάζεις αυτή τη συνήθεια της δωρεάν απόκτησης όλων και την επιλογή να δεις και να ακούσεις ότι θες, όποτε το θες. Πιστεύω ότι αν εναρμονιστούν οι Δισκογραφικές Εταιρείες και τα ηλεκτρονικά μέσα στη νέα πραγματικότητα και βρουν μια formula, ώστε με διαφημίσεις ή με ένα σχετικά μικρό ποσό συνδρομής να ικανοποιούνται οι ανάγκες των μουσικών - ηθοποιών - παραγωγών κλπ ίσως θα ήταν μια καλύ λύση στο πρόβλημα. Θα μου πείτε: " Μα είναι τόσο απλό, έτσι όπως το λες. Γιατί δεν το έχουν κάνει ήδη ;" Ίσως υπάρχουν αρκετά συμφέροντα τα οποία συγκρούονται, αλλά μπρός στο γκρεμό πιστεύω ότι θα αναγκαστούν να συμβιβαστούν.

Σήμερα από τις 14:30 μέχρι τις 20:50 θα είναι η 2η μέρα του Athens Music Forum με αρκετά ενδιαφέροντα θέματα. Μάθετε περισσότερα εδώ, κάντε μια απλή εγγραφή και αν αγαπάτε τη μουσική, να πάτε. Αξίζει...