Οι από πάνω

Τι συμβαίνει με τους "Από πάνω"; στο Θέατρο Πειραιώς 131

Όταν μία σουρεάλ παρέα προσπαθεί να ανακαλύψει αν οι από πάνω είναι οι δολοφόνοι που καταζητούνται
Διαβάστηκε φορες
Οι γείτονες και οι σχέσεις μεταξύ γειτόνων αποτελούν συχνά θέμα συζήτησης και σχολιασμού. Πρόκειται μάλιστα για ένα θέμα που έχει και αστεία πλευρά, πόσω μάλλον όταν παίρνει σάρκα και οστά και γίνεται θεατρικό έργο. Μάλιστα μία μαύρη κωμωδία, γραμμένη από τον Νίκο Μουτσινά, με λεπτές αποχρώσεις χιούμορ και ειρωνείας ιδιαίτερης, όπως έχουμε συνηθίσει από εκείνον. 

Τι συμβαίνει με τους από πάνω; Ποιοι είναι οι μυστηριώδεις καινούριοι γείτονες που φέρνουν τόση αναστάτωση στο Θέατρο Πειραιώς 131; Οι ένοικοι μίας πολυκατοικίας και φίλοι μεταξύ τους αναστατώνονται κι ανησυχούν με τους καινούριους γείτονες, τους οποίους αρχίζουν και υποψιάζονται ως δολοφόνους. Ξεκινά μία προσπάθεια- περιπέτεια με πολλά ευτράπελα, για να ανακαλύψουν τελικά, αν οι από πάνω είναι δολοφόνοι. Πάρτυ γενεθλίων, πάρτυ μασκέ, ατέρμονες προσπάθειες και τρόποι όχι ευφυείς, για να ανακαλύψουν την αλήθεια. Μία κωμωδία σουρεάλ με πολύ χιούμορ.

Το σκηνικό λιτό, παραπέμπει σε ένα απλό σπίτι, με αποχρώσεις μουντές και λίγα έπιπλα. Στη συνέχεια βέβαια θα περιστραφεί, κι έτσι θα δούμε ακόμη δύο σκηνικά. Μάλλον σοβαρό θα το χαρακτήριζε κανείς, όπως σοβαρό και το γεγονός που θα λάβει χώρα. Πιθανότατα δύο δολοφόνοι μένουν πια από πάνω. Όλη αυτή η σοβαροφάνεια ανατρέπεται τόσο από το έργο, όσο κι από τη χρήση των κοστουμιών και των περουκών, που προσδίδουν μία άκρως σουρεαλιστική νότα στην όλη κατάσταση. 

Στο δεύτερο μέρος δε, όπου το τραγούδι κι ο χορός καλά κρατούν, το κλίμα γίνεται όλο και πιο ανάλαφρο, στο πλαίσιο πάντα της μαύρης κωμωδίας. Είναι αυτό το τραγελαφικό στοιχείο που προέρχεται από την προσπάθειά τους να διαχειριστούν την όλη κατάσταση και να λύσουν το μυστήριο.

Οι ερμηνείες που ξεχώρισαν ήταν εκείνες της  Ματίνας Νικολάου και  του Πρόδρομου Τοσουνίδη. Κι οι δύο έχουν δείξει εξάλλου αρκετές φορές με πόση φυσικότητα και άνεση μπορούν να ενσαρκώσουν ποικίλους χαρακτήρες. Εξαιρετικός ήταν και ο Κρατερός Κατσούλης. Οι ατάκες και οι εκφράσεις του Νίκου Μουτσινά χάρισαν γέλιο στον κόσμο, ενώ στο σύνολό τους οι ερμηνείες ήταν καλές, αλλά κάπως μαγκωμένες.  Όμως αξίζει να αναφερθεί πως υπάρχει χημεία μεταξύ των ηθοποιών και οι ίδιοι φαίνονται να περνούν όμορφα κατά τη διάρκεια της παράστασης. Αυτό περνά στον κόσμο, ο οποίος γελάει, χαλαρώνει και αφήνει λίγο ό,τι τον βασανίζει απ'έξω.

Αρκετοί αποχώρησαν με απορία, καθώς είχαν διαφορετικές προσδοκίες ως προς το τι είναι κωμωδία και μάλιστα μαύρη κωμωδία. Είναι όμως χαρακτηριστικό του Νίκου Μουτσινά να καταπιάνεται με δύσκολα εγχειρήματα, κάτι για το οποίο αξίζει να τον συγχαρούμε. Ακόμη φημίζεται για τον συγκεκριμένο τρόπο που ασκεί κριτική, κάνει χιούμορ κάτι που πρέπει να λαμβάνει υπόψη του ο θεατής που πάει να παρακολουθήσει τη συγκεκριμένη παράσταση.

Πιθανότατα να παρευρεθήκαμε σε μέρα όχι τόσο ευνοϊκή, όπου δεν δόθηκε το εκατό τοις εκατό των δυνατοτήτων των ηθοποιών. Λαμβάνοντας όμως πάντοτε υπόψη την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και τις συγκυρίες, έχουμε να παρατηρήσουμε πως πρόκειται για μία ενδιαφέρουσα παράσταση, που χαρίζει στιγμές γέλιου και τέρπει τον θεατή.  Προσωπικά μου άρεσε. 

Σε κάθε περίπτωση, όταν οι απόψεις γύρω από μία ιδιαίτερη παράσταση διίστανται και σας εξάπτουν την περιέργεια, δεν έχετε παρά να ανακαλύψετε μόνοι σας τι ισχύει. Και να ανακαλύψετε φυσικά τι συμβαίνει τελικά με τους από πάνω!

Σπεύσατε στο Πειραιώς 131.

Αξιολόγηση Θεατρικής Παράστασης
Βαθμός Παράστασης
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα