Η Πεντάμορφη και το Τέρας

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας»: Έρχεται να καταπλήξει μικρούς και μεγάλους

Διαβάστηκε
Από 16 Μαρτίου στους κινηματογράφους...
Η Πεντάμορφη και το Τέρας


Δελτίο Τύπου

Η Πεντάμορφη και το Τέρας
(Beauty and the Beast)

Η Πεντάμορφη και το Τέρας

Μία από τις πιο γνωστές και συμβολικές ιστορίες αγάπης, ένα από τα κλασικά παραμύθια που έχουν αγγίξει τις καρδιές όλων, επιστρέφει με μια εκθαμβωτική live-action υπερπαραγωγή από την Disney. «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» φέρει τη σκηνοθετική υπογραφή του πολυσχιδή Bill Condon (Όσκαρ Σεναρίου για το Gods and Monsters), που χορογραφεί ένα εντυπωσιακό θέαμα με την αίγλη της κορυφαίας ταινίας κινουμένων σχεδίων του 1991, λαμπερούς πρωταγωνιστές και μαγική ατμόσφαιρα. Η Πεντάμορφη βρίσκει την τέλεια ενσάρκωση στην Emma Watson (Harry Potter), με ιδανικό ταίρι το Τέρας με την καρδιά ενός Πρίγκιπα, Dan Stevens (Downton Abbey), ενώ οι υπόλοιποι ρόλοι μοιράζονται στους κορυφαίους Kevin Kline, Ewan McGregor, Ian McKellen και Emma Thompson. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια ζωντανεύουν επάξια τον θρυλικό κόσμο της πρώτης ταινίας, ενώ η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας απογειώνει την εικόνα, κατατάσσοντας την ταινία στα κλασικά αριστουργήματα του ονειρικού κόσμου της Disney. 

Σύνοψη:
Η Μπελ (Emma Watson) είναι μια νεαρή κοπέλα που φυλακίζεται από το Τέρας στο κάστρο του, ως αντάλλαγμα για την απελευθέρωση του πατέρα της, Μωρίς (Kevin Kline). Παρά τον φόβο της, γίνεται φίλη με το στοιχειωμένο προσωπικό του κάστρου και μαθαίνει να προσπερνά την εξωτερική εμφάνιση του Τέρατος(Dan Stevens), διακρίνοντας την αληθινή καρδιά του Πρίγκιπα που κρύβεται μέσα του. Εντωμεταξύ, ένας κυνηγός που ακούει στο όνομα Γκαστόν (Luke Evans) έχει βαλθεί να παντρευτεί την Μπελ, αλλά και να κατατροπώσει το Τέρας με κάθε κόστος.

16 Μαρτίου στους κινηματογράφους από τη Feelgood
Με υπότιτλους, μεταγλωττισμένη και σε 3D

Υποτιτλισμένο trailer


Μεταγλωττισμένο trailer



Η ομορφιά είναι στην ψυχή

Το κλασικό παραμύθι χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, όταν εκδόθηκε στη Γαλλία με την υπογραφή του Gabrielle-Suzanne Barbot de Villeneuve. Σήμερα, τα θέματα είναι το ίδιο επίκαιρα και η ιστορία ενθουσιάζει αιώνια τους παραμυθάδες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αμέτρητες εκδοχές σε όλα τα είδη τέχνης. Όμως είναι η ταινία κινουμένων σχεδίων της Disney του 1991 που κρατά τα σκήπτρα της πιο εμβληματικής εκδοχής.

«Βρίσκω την ταινία του 1991 μια τέλεια ταινία», ομολογεί ο σκηνοθέτης Bill Condon. «Όταν κυκλοφόρησε ήταν αφηγηματικά πρωτοποριακή και είχε απίστευτα τραγούδια, οπότε αρχικά δυσκολεύτηκα να την προσεγγίσω».

Από την άλλη, ο Condon είναι ένας επιδέξιος αφηγητής που μπορεί να οραματιστεί την κινηματογραφική δυναμική της ιστορίας. «25 χρόνια μετά και η τεχνολογία μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδέες που μας είχε συστήσει η ταινία κινουμένων σχεδίων» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Τώρα είναι δυνατόν, για πρώτη φορά, να έχεις μια φωτορεαλιστική απεικόνιση μιας τσαγιέρας που μιλάει σε ένα πραγματικό σετ».

Για τον σκηνοθέτη, η γοητεία της ταινίας είναι διπλή: Μια ευκαιρία να κάνει ένα μιούζικαλ που αποτίνει φόρο τιμής στη Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ και μια ευκαιρία να ξαναπεί μια ιστορία που σκαλίζει τον συναισθηματικό κόσμο των ηρώων. Ο σκηνοθέτης έχει γνώση των μιούζικαλ και ξέρει πώς η ιστορία και η μουσική συνδιαλέγονται. 

«Κάθε φορά που άκουγα τη μουσική της ταινίας, είχα αυτό το παιδικό συναίσθημα ότι όλα θα πάνε καλά και ότι υπάρχει ελπίδα στον κόσμο», σχολιάζει η Emma Watson για τη δύναμη της μουσικής στην ταινία. 

Σε συνεργασία με τον Condon οι δύο σεναριογράφοι, Evan Spiliotopoulos και Stephen Chbosky ασχολήθηκαν με τα διαχρονικά θέματα της ιστορίας αλλά και με τους χαρακτήρες, για να δώσουν ακόμα περισσότερο βάθος. «Σε μερικές περιπτώσεις οι ιστορίες επαναπροσδιορίζονται, όπως για παράδειγμα στην περίπτωση που μια ιστορία λέγεται από τη σκοπιά ενός άλλου χαρακτήρα. Εδώ δεν κάναμε κάτι τέτοιο. Αυτό που θέλαμε ήταν να κάνουμε την ιστορία πιο πραγματική, όχι να πούμε μια καινούρια ιστορία», λέει ο σκηνοθέτης. 

Ο Έλληνας σεναριογράφος Evan Spiliotopoulos εργάζεται στο Χόλιγουντ και είναι υπεύθυνος για πολλά από τα παραμυθένια σενάρια ταινιών της Disney, όπως τα Tinker Bell and the Lost Treasure, καθώς και για ταινίες όπως Hercules και The Huntsman: Winter's War. 


Παραλειπόμενα

Ως φόρος τιμής στο βαθύτερο νόημα της ταινίας που ενισχύει τη θέση της γυναίκας, όλες οι επικεφαλής των τμημάτων στην ομάδα σχεδιασμού, καθώς και η μοντέρ και η casting director ήταν γυναίκες.

Πάνω από 1.000 άτομα από το συνεργείο δούλεψαν νυχθημερόν για να κατασκευάσουν και να διακοσμήσουν τα τεράστια σκηνικά που είχαν απίστευτη λεπτομέρεια στο χέρι. 

Το καλλιτεχνικό τμήμα πέρασε μήνες προκειμένου να κάνει έρευνα στην αρχιτεκτονική εποχής και στον σχεδιασμό εσωτερικών χώρων για να δημιουργήσει το κάστρο του Τέρατος. Στο τέλος, προέκυψε ένας συνδυασμός από διαφορετικά αρχιτεκτονικά στυλ, με έμφαση στο γαλλικό Ροκοκό, ένα στυλ που κυριάρχησε στη Γαλλία το 1740 και το συναντάμε στις Βερσαλλίες. 

Το τμήμα της ενδυματολόγου Jacqueline Durran συμπεριελάμβανε ράφτες, καπελάδες, κοσμηματοποιούς, ζωγράφους, ειδικούς στα υφάσματα καλλιτέχνες. Όλοι ξεκίνησαν να δουλεύουν μήνες πριν το γύρισμα. 

Η ενδυματολόγος της ταινίας σχεδίασε τα πάντα. Από τα κουστούμια των χωρικών μέχρι τις εκλεπτυσμένες τουαλέτες που φορούσαν οι 35 ντεμπιντάντ στο χορό του Πρίγκιπα. Φυσικά, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν το φαντασμαγορικό φόρεμα της Μπελ που φοράει στη σκηνή που χορεύει με το Τέρας. Στην ταινία κινουμένων σχεδίων το φόρεμα είχε ιδιαίτερη βαρύτητα, το κίτρινο φόρεμα είναι θρυλικό. Έτσι, η διαδικασία σχεδιασμού ήταν μακροχρόνια, είχε πολλές συζητήσεις για το στυλ, το χρώμα και το υλικό που θα είχε.

Το φόρεμα της Μπελ αποτελούνταν από πολλά πέπλα με σατέν οργάντζα 55 μέτρων, που είχε κοπεί σε κυκλικό σχήμα και χρειάστηκε σχεδόν ένα χιλιόμετρο κλωστή. Πάνω του είχε διάσπαρτα 2.160 Swarovski κρύσταλλα. Χρειάστηκαν πάνω από 12.000 ώρες για να φτιαχτεί το πρώτο και διάφορα αντίγραφα του.

Η πιο απαιτητική σκηνή της ταινίας είναι το μουσικοχορευτικό Be Our Guest, ή αλλιώς Λιχουδιές στην ελληνική εκδοχή, όπου η δημιουργική ομάδα είχε σαν σημείο αναφοράς τη δουλειά του θρυλικού Busby Berkeley, του Χολιγουντιανού σκηνοθέτη και χορογράφου μιούζικαλ που έγραψε ιστορία με τα πλάνα, όπου οι χορεύτριες δημιουργούν περίπλοκα γεωγραφικά σχήματα. Η σκηνή διαδραματίζεται στην τραπεζαρία του κάστρου, που είχε σχεδιαστεί σαν σκηνή, καθώς είναι το πιο θεατρικό σκηνικό στην ταινία. Χρειάστηκε ένας μήνας για να γυριστεί, έξι μήνες για να προετοιμαστεί και πάνω από ένας χρόνος για να ολοκληρωθεί. Όλα τα στοιχεία ήταν πραγματικά και στην πορεία επιστρατεύτηκε η ψηφιακή τεχνολογία για να περαστούν τα οπτικά εφέ που απογείωσαν το τελικό αποτέλεσμα. 


Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Bill Condon
Σενάριο: Stephen Chbosky, Evan Spiliotopoulos
Παίζουν και ακούγονται: Emma Watson, Dan Stevens, Luke Evans, Kevin Kline, Josh Gad, Ewan McGregor, Stanley Tucci, Audra McDonald, Gugu Mbatha-Raw, Hattie Morahan, Nathan Mack, Ian McKellen, Emma Thompson
Στην ελληνική μεταγλώττιση ακούγονται: Αλεξάνδρα Λέρτα, Γιάννης Παλαμίδας, Άλεξ Παναγή, Δημήτρης Κοντογιάννης, Στρατής Στηλ, Χρήστος Θάνος, Αλέξης Ζερβάνος, Πένυ Δεληγιάννη, Λίλη Τέγου, Μάγκυ Χαραλαμπδίου, Αλέξανδρος Ντούνης, Τάσος Κωστής, Σία Κοσκινά, 
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Tobias A. Schliessler
Σχεδιασμός Παραγωγής: Sarah Greenwood
Κοστούμια: Jacqueline Durran
Μοντάζ: Virginia Katz
Διάρκεια: 123’
Αξιολόγηση
Βαθμός
Βαθμολογήστε το άρθρο/10 ()
Πόσα αστεράκια να πάρει (1-5); Click εδώ!
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Σχετικά Άρθρα για σένα
Mix Grill Agenda
// NEWSLETTER

.,.
Now playing:
×

×
×
×
e-mail
Όνομα χρήστη
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Λίγα λόγια
×
Τρέχον συνθηματικό
Νέο συνθηματικό
Επαλήθευση νέου συνθηματικού
×
e-mail
Όνομα χρήστη
Συνθηματικό
Επαλήθευση συνθηματικού
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Λίγα λόγια