frederik heyman virtual embalming

Σκέψεις για την τελευταία ημέρα του Athens Fashion Film Festival

Όχι μόνο ταινίες, αλλά και επίδειξη μόδας και βραβεία επιφύλασσε η τελευταία ημέρα του φεστιβάλ.
Διαβάστηκε φορες

Κατά την τρίτη και τελευταία ημέρα του 2ου Athens Fashion Film Festival, την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου, οι θεατές ήταν αυξημένοι συγκριτικά με τις προηγούμενες δύο ημέρες. Δεδομένου του πλούσιου προγράμματος όμως, θα μπορούσε να είχε πιο αυξημένη συμμετοχή. Ίσως αυτό να οφείλεται και στο γεγονός ότι η προώθηση του φεστιβάλ ήταν κάπως «σιωπηλή», αφού το πρόγραμμα ανακοινώθηκε μόλις δύο ημέρες πριν την ημέρα έναρξης και η προώθησή του ήταν πολύ περιορισμένη. Ένας χώρος όπως η Τεχνόπολη, πάντως, μπορεί να στεγάσει με επιτυχία αντίστοιχα φεστιβάλ, διότι βρίσκεται σε κεντρικό, προσβάσιμο σημείο και προσδίδει περισσότερο την πνοή «τέχνης» που και το ίδιο το φεστιβάλ θέλει να πετύχει.

Το απόγευμά μας στο φεστιβάλ ξεκίνησε με την προβολή της ταινίας "We Margiela", ένα ντοκιμαντέρ για το έργο του Βέλγου Martin Margiela. Ο συγκεκριμένος σχεδιαστής είχε τραβήξει τα βλέμματα κατά την περίοδο 1980-2000 λόγω της avant-garde αισθητικής του, της αντισυμβατικής του στάσης απέναντι στα μέσα και τους celebrities, καθώς και την ανάγκη του να λείπει από τα φώτα της δημοσιότητας. Η ταινία αποτελείται από μαρτυρίες της ομάδας του, με υλικό από τα διάφορα catwalks που έκανε παγκοσμίως και από τους χώρους στους οποίους έστησε τα ατελιέ του. Μέσα από τις μαρτυρίες αυτές, γίνεται αντιληπτό ότι το συναίσθημα του "We" («Εμείς») που ήθελε ο σχεδιαστής να ενσταλάξει στην ομάδα δεν ήταν πάντα αυθεντικό και πολλοί συνεργάτες παρουσίασαν αντικρουόμενες απόψεις. Βασικό συστατικό της ταινίας ήταν το λευκό, το οποίο χρησιμοποιούνταν κατά τη διάρκεια των θεματικών μεταβάσεων, ενόσω μιλούσε η συνεργάτιδά του Jeniffer (της οποία ακούμε μόνο την φωνή). Ήταν μία ενδιαφέρουσα ταινία ιδιαίτερα εάν αναλογιστεί κανείς ότι οι χαρακτήρες πλάθονται στο μυαλό μας χωρίς να έχουμε σαφή εικόνα του πώς είναι - ο Margiela ήταν πολύ αυστηρός με την λήψη φωτογραφιών και βίντεο.



Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση με θέμα «Στολή, τάξη και αταξία: Η έννοια της στολής στο ντιζάιν, στο δικαιϊκό σύστημα, στην τέχνη, στην ποπ κουλτούρα». Την επιμέλεια - παρουσίαση είχε αναλάβει η Έφη Φαλίδα (δημοσιογράφος μόδας) η οποία και συντόνιζε την συζήτηση, ενώ ενεργοί ομιλητές ήταν οι Κωστής Βελώνης (εικαστικός), Διονύσης Καββαθάς (ακαδημαϊκός) και Άγγελος Μπράτης (σχεδιαστής μόδας). Ακούστηκαν απόψεις σχετικά με την έννοια του unisex, τις επαγγελματικές στολές και τη σύνδεση της στολής με την προαναφερθείσα ταινία. Ενώ η συζήτηση είχε πολύ ενδιαφέρον και προέκυψαν και φιλοσοφικές/πολιτικές προεκτάσεις, το θέμα προσεγγίστηκε «τριγύρω» και λιγότερο to the point, χωρίς να δοθεί συγκεκριμένη απάντηση στα επιμέρους πλαίσια που εξαρχής όριζε η συζήτηση.

Για το κλείσιμο, πριν την ανάδειξη των νικητών των βραβείων, έλαβε χώρα μία ξεχωριστή επίδειξη μόδας, με τη σειρά ρούχων "Flame" της Ιρανής Shafigheh Qias (Shafi Style), κάνοντας μετά από πολλές δυσκολίες το όνειρό της πραγματικότητα. Τα ρούχα της έχουν εμφανείς επιρροές από την ανατολή, με λεπτομέρειες που δίνουν έναν δυναμικό αέρα στο γυναικείο στυλ.


Η απονομή των βραβείων έγινε παρουσία των δύο επιτροπών (International Jury και Youth Jury), με μέλη τους να ανεβαίνουν στη σκηνή για να ανακοινώσουν τα νικητήρια ονόματα, ενώ ευχαριστήριες ευχές είχαν σταλεί σε μορφή βίντεο από τους/τις νικητές/τριες. Δείτε αναλυτικά τα βραβεία:

INTERNATIONAL JURY

BEST IN SHOW
“Virtual Embalming”
by Frederik Heyman

BEST FASHION SHORT
“The Path She Walks”
by Marloes ten Bhömer

BEST DIRECTOR
Akinola Davies Jr.
for “One Day Go Be One Day”

BEST SCRIPT / CONCEPT
Daniel Kragh-Jacobsen, Katrine Winblad Nielsen, Lea Flodgaard,
Mathias Trads & Thomas Hoffmann
for “The Lift”

BEST CINEMATOGRAPHY
Joel Honeywell
for “One Day Go Be One Day”

BEST EDITING
DFran
for “One Day Go Be One Day”

BEST MUSIC
João Poppe Toulson
for “The Rite”

BEST ARTISTIC DIRECTION
Frederik Heyman
for “Virtual Embalming”

BEST BEAUTY / STYLING
Alicia Lombardini
for “Dances with Circles”

BEST DOCUMENTARY
“Nirvana”
by Jess Kohl

BEST GREEN FILM
“La Mer”
by Victor Claramunt

EMERGING TALENT
Rhea Dillon

BEST STUDENT FILM
“Tomorrow Maybe – a film about you and me”
by Anna Fechtig

YOUTH JURY

BEST IN SHOW
“Virtual Embalming”
by Frederik Heyman

BEST STUDENT FILM
“The Foster Sisters”
by Victims


Συμπερασματικά, ήταν ένα γεμάτο τριήμερο με ποικίλα events που ένωναν τον κινηματογράφο με την μόδα, μία ιδέα πάρα πολύ ενδιαφέρουσα! Θα θέλαμε πολύ να ξαναδούμε και τις επόμενες χρονιές το Athens Fashion Film Festival να επιστρέφει, ίσως με καλύτερη προετοιμασία και οργάνωση.

Η φωτογραφία εξωφύλλου απεικονίζει απόσπασμα από τη νικητήρια ταινία μικρού μήκους "Virtual Embalming" (Frederik Heyman). Οι φωτογραφίες περιεχομένου ανήκουν στην Ελένη Ζαρκάδα και το MixGrill.gr.

Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα