Παίκτης

"Ο Παίκτης" του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι για δεύτερη σεζόν στο Θέατρο 104

Μετά την θερμή ανταπόκριση σε κοινό και κριτικούς “Ο Παίκτης” επιστέφει στο Θέατρο 104!
Διαβάστηκε φορες
“Ο Παίκτης”
Του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι 
Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη 

Δεύτερη Χρονιά Παραστάσεων 
Πρεμιέρα: Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου

Θέατρο 104
Ευμολπιδών 41 (σταθμός μετρό Κεραμεικός)
Τηλ. 210 3455020 

Μετά την θερμή ανταπόκριση σε κοινό και κριτικούς “Ο Παίκτης” επιστέφει στο Θέατρο 104!


Σε μια μικρή πόλη της Γερμανίας, αριστοκράτες, κοινοί θνητοί και απατεώνες επιδίδονται με πάθος στα τυχερά παιχνίδια. Με άκρατο κυνισμό και με σαφείς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις κοινωνικές τάξεις τζογάρουν χρήματα, ανθρώπους και αισθήματα. Εκεί, σε αυτή τη μικρογραφία της Ευρώπης με τις πολλές γλώσσες, τις διαφορετικές νοοτροπίες και με τις ιδιαιτερότητες κάθε λαού, ο Αλεξέι Ιβάνοβιτς θα παρασυρθεί στη δίνη του αδιέξοδου έρωτα και θα παίξει στη ρουλέτα κάθε ίχνος αξιοπρέπειας.

Η Σοφία Καραγιάννη  με  μια αξιόλογη ομάδα ηθοποιών και συντελεστών,  υπογράφει τη σκηνοθεσία σε ένα από τα πιο κλασικά αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, που καταπιάνεται κυρίως με το πάθος του τζόγου, αλλά και με άφθονο χιούμορ σαρκάζει την κοινωνία της εποχής του συγγραφέα, που είναι εθισμένη όσο και η δική μας, παρά τις πολιτισμικές διαφορές,  στον εύκολο πλουτισμό και το χρήμα. Και κάπου εκεί βρίσκεται ο έρωτας, αδυσώπητος και άστοργος, για να εξυψώσει ακόμη περισσότερο την κατάρρευση του ήρωα. 

Ο Παίκτης γράφτηκε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο της ζωής του συγγραφέα και εκδόθηκε το 1866. Το 1863 στο καζίνο του Βισμπάντεν ο Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι χάνει όλα του τα χρήματα. Δέχεται να εξοφλήσει τα χρέη του, παραδίδοντας σε σύντομο χρονικό διάστημα ένα καινούργιο βιβλίο. Τα καταφέρνει, υπαγορεύοντας το κείμενο στη στενογράφο Άννα Σνίτκινα την οποία παντρεύεται λίγο αργότερα.  Έτσι , μέσα σε 26 μέρες, γράφτηκε ο Παίκτης, ένα έργο βαθιά ψυχολογικό με έντονα αυτοβιογραφικά στοιχεία, και ένα από τα πιο σημαντικά έργα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι. 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Σοφία Καραγιάννη
Μετάφραση (από τα γαλλικά): Μιλτιάδης Σαλβαρλής
Προσαρμογή κειμένου: Σοφία Καραγιάννη, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Βάσια Mίχα
Σκηνικά-Κοστούμια: Κωνσταντίνα Κρίγκου
Μουσική: Στάθης Δρογώσης
Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάσια Μίχα
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή: GAFF

Ερμηνεία (με αλφαβητική σειρά): Βασιλική Διαλυνά, Κορίνα Θεοδωρίδου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Αλέξανδρος Τούντας

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Πούσκιν 

Πληροφορίες Παράστασης:

Παραστάσεις                                                                                                  Από Δευτέρα 23  Σεπτεμβρίου
Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Δευτέρα & Τρίτη στις 21:15

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 12€
Μειωμένο: 10€
Ατέλειες: 5€
 
Διάρκεια παράστασης
90 λεπτά χωρίς διάλειμμα
 
Προπώληση εισιτηρίων
Viva.gr

Έγραψαν για τον Παίκτη:

“Στη συμπύκνωση της διασκευής διατηρούνται οι βασικές σχέσεις και τα επεισόδια του σπουδαίου, εν πολλοίς αυτοβιογραφικού, μυθιστορήματος του Ντοστογιέφσκι και χάρη στις ερμηνείες των τεσσάρων ηθοποιών (Βασιλική Διαλυνά, Κορίνα Θεοδωρίδου, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Αλέξανδρος Τούντας) η σκηνική αφήγηση έχει καλό, σφιχτό ρυθμό”.
Ματίνα Καλτάκη – Καθημερινή 

“Συμπερασματικά, στη σκηνή του Θεάτρου 104, παρακολούθησα μια σύγχρονη παράσταση ενός κλασσικού έργου της παγκόσμιας λογοτεχνίας, προσαρμοσμένο έξυπνα στη θεατρική συνθήκη, χωρίς να αλλοιώσει το νοηματικό του ιστό”.
Γιώργος Χριστόπουλος – Onlytheater

“Η Σοφία Καραγιάννη αποκαλύπτει πλήρως το Ντοστογιέφσκι, οι ήρωες του δεν εμφανίζουν ίχνος κοινωνικής διαμαρτυρίας, είναι θύματα της υποτέλειας των παθών τους, δρουν μέσα σε μια περιρρέουσα πραγματικότητα χωρίς συνειρμική διάσταση και αλληλουχία λόγων και έργων, αποστασιοποιημένοι από το βάθρο των ηθικών αρχών, βουλιάζουν συνεχώς σε μια κινούμενη άμμο αυτή των ενστίκτων, των παρορμήσεων και του χαοτικού ψυχισμού τους”.
Μαριλιάνα Ρηγοπούλου – Fragile 

“Η σκηνοθεσία, μέσα από το εύρημα των μασκών, μας δίνει ένα ενδιαφέρον εικαστικό και σημειολογικό αποτέλεσμα ενώ ταυτόχρονα με ελάχιστα μέσα και άψογο συντονισμό δημιουργεί δυναμικές εστίες δράσης έξοχα χορογραφημένες. Μέσα από την κίνηση και τους ήχους, αξιοποιούνται τα ευρήματα που συντονίζουν την δράση, αποκαλύπτοντας τα πολλαπλά επίπεδα της με σαρκασμό και χιούμορ”.
Μαρία Κυριάκη – episkinis

"Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης με τη Σοφία Καραγιάννη είναι σήμερα το πολιτιστικό ορμητήριο GAFF όπου οι δυο τους με την ομάδα τους δημιουργούν έργα θαυμαστά όπως «Ο Παίχτης» που είδαμε στο «104».
Παναγιώτης Μήλας – Catisart

“Επομένως, είναι μια από τις καλύτερες παραστάσεις της τρέχουσας θεατρικής περιόδου και μια θεατρική μεταφορά του αθάνατου Ντοστογιέφκσι που έχει ταυτιστεί πια τόσο με το έργο του που να νομίζει κανείς πως αυτοβιογραφείται”.
Κωνσταντίνος Μπούρας – Η Πόλη ζει 

“Η σκηνοθέτρια Σοφία Καραγιάννη, σε συνέχεια όλων των καλοδουλεμένων παραστάσεων που έχει υπογράψει μέχρι σήμερα, ενορχηστρώνει άλλη μια παράσταση θαυμάσια στο σύνολό της, η οποία υπηρετεί πιστά το ντοστογιεφσκικό πνεύμα, με σύγχρονη προσέγγιση και προσεγμένη αισθητική”.
ΡάνιαΜπουμπουρή – diastixo

Μέσα στα 80 λεπτά του έργου, βιώνουμε την έννοια του κλασικού μαζί με το μοντέρνο σε ένα αποτέλεσμα που δημιουργεί αξέχαστες υποκριτικές ερμηνείες και αποτελεί ως σκηνοθεσία κάτι το εντελώς διαφορετικό και ξεχωριστό.  
Αγγελική Μπάτσου – Kallitexnes.gr
                                       
“Το βασικό ατού της παράστασης είναι η ισορροπία ανάμεσα στο χιούμορ που προκύπτει από τη δράση και στην τραγικότητα της πλοκής. Ιδιαίτερα ευρηματική είναι η σύνδεση που επιτυγχάνεται ανάμεσα στην εποχή του έργου και στις μέρες μας.”
Στέλλα Τρέχα – Debop

"Η Σοφία Καραγιάννη σκηνοθετεί μια αξιόλογη ομάδα ηθοποιών και συντελεστών. Δημιουργεί μια παράσταση με ρυθμό και γρήγορη ροή… Δημιουργεί ερωτήματα, αλλά κυρίως αγγίζει το ρώσικο τρόπο σκέψης και γέλιου. Αξίζει να σημειωθεί η εξαιρετική μουσική του Στάθη Δρογώση, ομόπνοη με την σκηνοθετική άποψη"
Μαρία Μαρή – theatromania

Διαβάστε ακόμα