Blind Guardian Wacken World Wide On Stage

Οι εντυπώσεις μας από το Wacken World Wide

O «Βακενολόγος» συντάκτης μας Αλέξιος Αντωνόπουλος το παρακολούθησε από το σαλόνι του και μας μεταφέρει το κλίμα.

Διαβάστηκε φορες
Το Wacken World Wide, το πρώτο μεγάλο ψηφιακό φεστιβάλ στην εποχή του κορονοϊού, ήρθε ως απάντηση στη συναυλιακή απραξία των ημερών. Οι διοργανωτές του δεν μπορούσαν παρά να σκεφτούν τον καλύτερο δυνατό τρόπο να φέρουν το φεστιβάλ κοντά στους οπαδούς, καθώς η φυσική μορφή του δεν πραγματοποιήθηκε φέτος, όπως ήταν λογικό.

Έτσι λοιπόν, από τις 29 Ιουλίου έως και την 1η Αυγούστου τα σαλόνια και οι αυλές μας γέμισαν με λατρεμένες μουσικές και μπάντες, από νωρίς το απόγευμα έως αργά το βράδυ.

Λίγες μέρες πριν την έναρξη του φεστιβάλ και ενώ όλοι νομίζαμε πως πρόκειται μόνο για 5-6 συναυλίες σε ζωντανή μετάδοση από μια ψηφιακή σκηνή, το Wacken έρχεται με ένα κύμα ανακοινώσεων με πολλά ονόματα και μπάντες. Με βάση τις μέχρι τότε ανακοινώσεις όλοι πιστεύαμε ότι πρόκειται για κάποιο υλικό αρχείου από παλαιότερες συναυλίες. Εν μέρει ήταν αλήθεια αυτό αλλά προς τεράστια έκπληξη όλων, πέρα από τις ζωντανές συναυλίες και το υλικό αρχείου (που ήταν περιορισμένο σχετικά) όλες οι άλλες συναυλίες ήταν βιντεοσκοπημένες αποκλειστικά για το W:W:W.


Την Τετάρτη, πρώτη μέρα, δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω πολλά, κυρίως λόγω της πολύ κακής ποιότητας στο streaming. Η εικόνα κολλούσε πολύ συχνά και όταν έφτιαχνε ήταν πολύ κακής ποιότητας. Παρόλα αυτά, προς το βράδυ το πρόβλημα έδειχνε να αντιμετωπίζεται και η μετάδοση ήταν πλέον ικανοποιητική. Τη μέρα εκείνη ξεχώρισε η συναυλία των Rage, ως κουαρτέτο πλέον μέσα σε μια σπηλιά, και των Body Count με τον Ice-T πίσω από τα μικρόφωνο από κάποιο club του Λος Άντζελες ( αν θυμάμαι καλά) ενώ και το set των Trivium, αν και πολύ μικρό, ήταν πολύ δυνατό.

Το highlight της επόμενης μέρας ήταν φυσικά οι δύο πρώτες ζωντανές συναυλίες στην XR Stage. Και ο λόγος για τους In Extremo και τους Heaven Shall Burn. O ήχος της μετάδοσης ήταν πολύ καλός αν και μονοφωνικός και η ψηφιακή σκηνή έδινε την αίσθηση κανονικής συναυλίας στον χώρο του φεστιβάλ με τα διάφορα ψηφιακά εφέ να το κάνουν ακόμα πιο αληθινό. Για να πω την αλήθεια, περίμενα λίγο μεγαλύτερη ζωντάνια από τον frontman των In Extremo, Michael Reihn, ο οποίος έδειχνε φανερά ξενερωμένος με κάτι, αλλά σίγουρα και το ότι όλες οι μπάντες έπαιζαν «κεκλεισμένων των θυρών» ήταν ίσως ένας ικανός λόγος για να ξενερώσει κανείς. Κατάφεραν όμως να κάνουν ένα μοναδικό show με πολλά κομμάτια από τον νέο τους δίσκο του οποίου την κριτική μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Έτσι εντυπωσιακές εξελίχθηκαν και οι υπόλοιπες ζωντανές συναυλίες με αποκορύφωμα τους Kreator που παρουσίασαν ένα εκρηκτικό set ξεκινώντας με το Violent Revolution και τα ηχεία μου πήραν φωτιά.Εξαιρετικό και το set των Blind Guardian, με τον frontman Hansi Kürsch σε εξαιρετική διάθεση και φόρμα. Μάλιστα προς μεγάλη έκπληξη όλων έπαιξαν ζωντανά και ένα καινούριο ακυκλοφόρητο κομμάτι. Φυσικά και οι Sabaton  έδωσαν μια πολύ δυνατή συναυλία αντάξια του ονόματός τους και έδειξαν να το διασκεδάζουν πολύ.

Αυτό που με γοητεύει πάντα σε κάποιο φεστιβάλ είναι η ευκαιρία που μου δίνεται να ανακαλύψω νέες μπάντες. Αυτό συνέβη και τώρα με δυο συγκροτήματα που κέντρισαν το ενδιαφέρον μου. Οι Deine Cousine μια νεανική μπάντα γεμάτη φρεσκάδα και ζωντάνια σε μια ωραία συναυλία πάνω σε καραβάκι διασχίζοντας τον Έλβα στο ηλιόλουστο Αμβούργο και οι Eskimo Callboy, που αν και δεν είμαι τόσο φίλος του Metalcore, η εμφάνισή τους και η ενέργεια τους με κέρδισαν και με έκαναν να παρακολουθήσω όλη την συναυλία τους, στην οποία μας παρουσίασαν και τον νέο τους τραγουδιστή στην παρθενική του εμφάνιση μαζί τους. Άλλη μια απολαυστική συναυλία ήταν αυτή των Ruskaja που πάντα καταφέρνουν να ξεσηκώνουν τους πάντες με τους ξέφρενους ρυθμούς τους.

Οι συναυλίες από υλικό αρχείου θα μπορούσαν και να απουσιάζουν, αλλά γέμιζαν λίγο το πρόγραμμα και έκαναν κάποιους να νοσταλγήσουν μερικές συναυλίες στις οποίες έδωσαν το παρόν. Οι συναυλίες για παράδειγμα των Iron Maiden στο Wacken το 2016 ή των Arch Enemy, των Motörhead κλπ. υπήρχαν ήδη ολόκληρες ή σε αποσπάσματα στο διαδίκτυο.



Αυτό που ήταν πραγματικά αξιοσημείωτο ήταν ότι σχεδόν καθόλη τη διάρκεια των προβολών παρεμβάλλονταν βίντεο - στιγμιότυπα από τους οπαδούς ανά τον κόσμο, που παρακολουθούσαν και γιόρταζαν το φεστιβάλ μαζεμένοι σε μπαλκόνια, αυλές και σαλόνια. Άλλοι είχαν στήσει σκηνές μέσα στα σπίτια τους και άλλοι πιο μερακλήδες, είχαν φτιάξει στον κήπο τους μικρογραφία της σκηνής του Wacken με ηχεία δεξιά και αριστερά και μια οθόνη στην μέση. Άλλοι έκαναν μπάρμπεκιου απολαμβάνοντας μπύρες με φίλους και πολλά άλλα. Ίσως η συμμετοχή του κόσμου να ήταν και το στοιχείο που έκανε αυτό το φεστιβάλ τόσο επιτυχημένο. 

Το φεστιβάλ και οι διοργανωτές του πραγματοποίησαν το ακατόρθωτο. «Αφού δεν μπόρεσαν να έρθουν οι οπαδοί στο Wacken, θα φέρουμε το Wacken σπίτι τους» δήλωναν διαρκώς σε όλα τα μέσα. Σίγουρα όσο κι αν έχει προχωρήσει η τεχνολογία, ένα κανονικό φεστιβάλ δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα ψηφιακό, αλλά το ότι κατάφεραν να φέρουν το Wacken μέσα στα σπίτια μας έστω και με τον τρόπο αυτό ήταν τεράστια επιτυχία και παρηγοριά για τους απανταχού φίλους της σκληρής μουσικής.

Ήδη τα βλέμματα όλων είναι στραμμένα στη διοργάνωση του 2021 η οποία είναι για άλλη μια φορά sold out και τα πρώτα ονόματα έχουν ανακοινωθεί. Ας ελπίσουμε αυτό το Wacken World Wide να ήταν ένα και μοναδικό και η συνέχεια να ακολουθήσει στα καταπράσινα λιβάδια του Holy Ground του γερμανικού Βορρά.

Στην ιστοσελίδα magenta-musik-360.de μπορείτε να δείτε ξανά αρκετές από τις συναυλίες και να πάρετε μια καλή γεύση από το Wacken World Wide.

Rain or Shine or Online





Διαβάστε ακόμα:


Αξιολόγηση Συναυλιών
Βαθμός συναυλίας
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα