Δημήτρης Μεσημέρης - Έχω Του Κόσμου Ποιήματα

Δημήτρης Μεσημέρης - Έχω Του Κόσμου Ποιήματα

Για πρώτη μου φορά μια μόνο διαφήμιση ήταν αρκετή για να αρχίσω να ανακαλύπτω έναν καλλιτέχνη.
Διαβάστηκε φορες
Τι θα ακούσετε;
Έντεχνο με παραδοσιακές ενορχηστρώσεις και ελαφρύ ρεμπέτικο.

Τραγούδια που αξίζει να ακουστούν;
«Χαλάλι Το Φεγγάρι», «Ψάχνοντας Την Ιθάκη», «Η Προφητεία»,  «Δε Γίνεται Να Σ’ Αγαπώ», «Το Όνειρο» 

Βαθμολογία:
8

Τον Δημήτρη Μεσημέρη τον είχα τυχαία ανακαλύψει από καιρό μέσω κάποιας χορηγούμενης διαφήμισης και για πρώτη μου φορά μια μόνο διαφήμιση ήταν αρκετή για να αρχίσω να ανακαλύπτω έναν καλλιτέχνη. Η επιθυμία λοιπόν να ακούσω την τέχνη του, έφερε στα αυτιά μου τον πρώτο ολοκληρωμένο του δίσκο «Έχω Του Κόσμου Τα Ποιήματα».

Το πρώτο άκουσμα του δίσκου, έφερε και δεύτερο «στο καπάκι» και στο τέλος της ημέρας το Spotify και το Youtube είχαν ανανεώσει  τις προτάσεις τους με βάση τον Δημήτρη Μεσημέρη. 

Άνοιγμα του δίσκου αποτελεί το κομμάτι «Χαλάλι Το Φεγγάρι» ενώ ακολουθεί το «Ψάχνοντας Την Ιθάκη» που είχαν κυκλοφορήσει ως προπομποί και έχουν απασχολήσει αρκετά τα social media σε Ελλάδα και Κύπρο. Είναι άλλωστε τα μόνα από τα δέκα τραγούδια που οπτικοποιήθηκαν. Από το πρώτο κιόλας άκουσμα ένιωθα αυτό το συναίσθημα που σε γεμίζει ένα τραγούδι που παλιά είχες λιώσει στο  “repeat” και ξανακούς μετά από χρόνια.  Και στα δύο κομμάτια μουσική υπογράφει ο ίδιος ο ερμηνευτής, ενώ στίχους ο Ανδρέας Παράσχος και ο Βασίλης Χαρίσης αντίστοιχα, ενώ θυμίζουν παραδοσιακά ακούσματα με μια σαφώς σύγχρονη ενορχήστρωση.

Το «Βαγόνια» όπως και το «Των Εποχών Τα Τρένα» αφουγκράζονται τη ζωή και τον έρωτα ως κάποιο ταξίδι, ενώ έχουν μια πιο έντονη εντεχνο-λαϊκή ηχητική παρουσίαση. Πολύ θετική εντύπωση μου άφησε αυτή εδώ η επιλογή της θέσης των δύο, συγγενικών θα έλεγε κανείς, αυτών τραγουδιών στον δίσκο. Οι στιχουργοί, Δημήτρης Μεσημέρης-«Βαγόνια» και Βασίλης Χαρίσης-«Των Εποχών Τα Τρένα» καταφέρνουν να εκφραστούν συμπτωματικά με τέτοιο τρόπο που το ένα τραγούδι μοιάζει να αποτελεί συνέχεια του άλλου.

Πέμπτο τραγούδι του δίσκου αποτελεί το «Λάθος Μου». Καταρχάς να τονιστεί πως στο κομμάτι αυτό, όπως και πολλά στη συνέχεια του δίσκου, υπάρχει διερμηνεία στην ελληνική νοηματική γλώσσα από την Ιουλία Στάικου. Αυτή η υπέροχη πρωτοβουλία που, δυστυχώς, σπανίζει ακόμη στην ελληνική μουσική βιομηχανία, ομορφαίνει ακόμη περισσότερο το αποτέλεσμα του δίσκου. Σε στίχους του Ανδρέα Παράσχου, που προσωπικά κάπως με ξένισαν από το σύνολο του δίσκου, ο ερμηνευτής αφήνει ελεύθερες τις σπουδαίες φωνητικές του ικανότητες.

«Η Προφητεία» σε στίχους Βασίλης Χαρίση είναι η συνεργασία του δίσκου με τον Παντελή Θαλασσινό. Η μεστή ερμηνεία του «δασκάλου» με την αιθέρια του «μαθητή» δημιουργούν ένα καθόλα άρτιο αποτέλεσμα και αποτελούν ξεχωριστή στιγμή στο σύνολο του δίσκου. 

Ακολουθεί το «Δε Γίνεται Να Σ’ Αγαπώ» σε μουσική και στίχους του Παναγιώτη Τσαππή με μια ελαφρώς πιο ηλεκτρονική ενορχήστρωση αλλά και πιο ανατολίτικα στοιχεία που μαζί με «Το Όνειρο» που ακολουθεί δίνουν μια πιο ανάλαφρη νότα στο δίσκο. «Το Όνειρο» σε μουσική και στίχους του τραγουδοποιού, με ταξίδεψε σε ελαφρορεμπέτικα ακούσματα, γεγονός που αποδεικνύει την συνθετική δυνότητα του Δημήτρη Μεσημέρη.

Το «Βότσαλο Ναυαγισμένο» έρχεται αμέσως μετά πάλι με ήχο ανάμεσα σε παραδοσιακό και ρεμπέτικο, σε στίχο Βασίλη Χαρίση και με μια αρκετά αισθαντική ερμηνεία του ερμηνευτή. Στο κλείσιμο του δίσκου το φωτεινό «Σαν Θα Ζωγραφίσεις» ξανά με ελαφρορεμπέτικο ήχο. Οι στίχοι του του νεαρού τραγουδοποιού αποτελούν ιδανική επιλογή για «φινάλε» του δίσκου που αφήνει τον ακροατή με μια νότα αισιοδοξίας.

Ο δίσκος συνολικά αποτελεί σαφώς ελπίδα για την νέα γενιά τραγουδοποιών. Δεν μπορώ να προβλέψω αν θα λάβει την εμπορική αναγνώριση που του αξίζει (απίθανο στις μέρες μας), αλλά πρόκειται σίγουρα για ένα εξαιρετικά άρτιο και μεστό αποτέλεσμα από κάθε άποψη χωρίς ελλείψεις και προχειρότητες, παρά το νεαρό της ηλικίας του Δημήτρη Μεσημέρη. Το «Έχω Του Κόσμου Ποιήματα» αποτελεί σίγουρα μια αξιοζήλευτη δουλειά για κάθε ανερχόμενο μουσικό ενώ σίγουρα με προσκάλεσε να εμβαθύνω στο έργο του Δημήτρη Μεσημέρη.

Διαβάστε ακόμα