Aphrodite s Child

Τα Διαμάντια Της Ελληνικής Δισκογραφίας: Aphrodite's Child - 666

Το μουσικό αριστούργημα των ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΗΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ. Για το τίτλο του άλμουμ ούτε λόγος. Θα το βλεπε η μάνα μου που συνήθιζε να ανακατεύει τα πράγματά μου και θα πάθαινε σοκ. Σατανιστής το παιδί μου;
Διαβάστηκε φορες
1976 Κρυμμένη κασέτα στο συρτάρι μιας παλιας βιβλιοθήκης, κάτω απο χαρτιά και φακέλλους. Με κόκκινο στυλό γραμμένο στο εξώφυλλο της κασέτας "Vangelis + Pappa". Για το τίτλο του άλμουμ ούτε λόγος. Τρία εξάρια; Θα το βλεπε η μάνα μου που συνήθιζε να ανακατεύει τα πράγματά μου και θα πάθαινε σοκ. Σατανιστής το παιδί μου; Που έχει μπλέξει;

Κάπως έτσι, κρυφά, πρωτοάκουσα το άλμπουμ σε ένα κασετόφωνο της συμφοράς και όταν οι γονείς μου έλειπαν από το σπίτι. Στο σχολείο τα σχόλια έδιναν και έπαιρναν. "...Άκουσες την Παππά να το κάνει; Καταπληκτική..." Κάπως έτσι απο στόμα σε στόμα και με σεξιστική διάθεση έγινε γνωστό το άλμπουμ "666"

Πάμε λίγο πιο πίσω στα τέλη της δεκαετίας του '60.
Το 1967 o Βαγγέλης Παπαθανασίου και ο Ντέμης Ρούσσος μετεξέλιξαν το group "The Papathanassiou Set" σε "Aphrodite's child".

Τα μέλη του συγκροτήματος ήταν:
Βαγγέλης Παπαθανασίου: πλήκτρα
Ντέμης Ρούσσος: φωνητικά
Λουκάς Σιδεράς: τύμπανα Αργύρης silver Κουλούρης: κιθάρα

Ο Γαλλικός Μάης του 1968 τους βρίσκει στο Παρίσι, όπου γράφουν το τραγούδι "Rain and Tears" με τεράστια απήχηση στην τότε νεολαία του Παρισιoύ. Παιζόνταν στις φοιτητικές συγκεντρώσεις σε ανοικτούς και κλειστούς χώρους, απογειώνοντας ταυτόχρονα και την φήμη τους.

Στο τέλος της δεκαετίας συλλαμβάνουν την ιδέα της μεταφοράς του κυρίου θέματος της Αποκάλυψης, της συνεχούς προσπάθειας, δηλαδή, του κακού (Beast) να επιβληθεί, να αναπαράγεται και να διαιωνίζεται εκμεταλλευόμενο τις ανθρώπινες αδυναμίες και την δεδομένη και ισχυρή αντίσταση του καλού (The Lamb).

Την μεταφορά και διασκευή στα Αγγλικά ανέλαβε ο Κώστας Φέρρης (Ρεμπέτικο).
Ο τίτλος "666" δημιούργούσε από μόνος του πρόβλημα. Για την εποχή εκείνη, οτι ειχε να κάνει με τα τρία εξάρια, ήταν αυτονόητα διαβολικό και σατανικό.

Το 1972 έτος κυκλοφορίας του δίσκου οι υπεύθυνοι της δισκογραφικής εταιρείας του συγκροτήματος ούτε που τόλμησαν να σκεφτούν παράλληλη κυκλοφορία στην Ελλάδα. Ο δίσκος κυκλοφόρησε πολύ αργότερα και βέβαια μετά την μεταπολίτευση και αφού πρώτα είχε αναγνωριστεί διεθνώς σαν ένα από τα αριστουργήματα της concept (θεματολογικής) ψυχεδέλειας.
Άρτιος, για τα τεχνικά μέσα της εποχής, ήχος, υπέροχο το ηχόχρωμα που προσπάθησε και έδωσε, πετυχαίνοντας το τέλειο, ο Παπαθανασίου. Εξαιρετικός ο Silver Κουλούρης με τα εμπνευσμένα κιθαριστικά ''τσαλίμια'' του, άριστος ο ντραμίστας Σιδεράς και βέβαια η καταπληκτική φωνή του Ρούσσου που πραγματικά απογείωσε τον δίσκο.

Εδώ πρέπει να επισημάνω την ασύγκριτη υποκριτική ερμηνεία της Ειρήνης Παππά στο κομμάτι με το σήμα του άπειρου (εκεί που το θηρίο προσπαθεί να μπεί στο σώμα της γυναίκας για να φέρει στο κόσμο τον Αντίχρηστο) και όλη τη φημολογία που αναπτύχθηκε τότε για το αν όντως ήταν υποκριτική ερμηνεία της Παππά ή πραγματική ηχογράφηση ερωτικής πράξης.

Όμως πολύ λίγη σημασία έχουν οι όποιες φήμες, μπροστά στην τελειότητα αυτού του άλμπουμ.
Επίσης να σας πώ οτι όταν βγήκε ο δίσκος το συγκρότημα είχε διαλυθεί, ακολουθώντας ο καθένας την πορεία του.
Τεράστια βέβαια η πορεία του Παπαθανασίου μεχρι σήμερα και τεράστια επιτυχία του Ρούσσου, κυρίως στη δεκαετία του '70
Ο Σιδεράς συμμετείχε σαν session drammer τα επόμενα χρόνια σε jazz-rock συγκροτήματα αποδεικνύοντας σε κάθε εμφάνιση πόσο σπουδαίος μουσικός ήταν, ενώ ο SIlver σχεδόν εξαφανίστηκε.

Το άλμπουμ άρχισε να ηχογραφείται στο Παρίσι στο τέλος του 1970 και η διάρκεια ηχογράφησης ήταν περίπου τρείς μήνες. Το κόστος ξεπέρασε τα $ 80.000.

H δισκογραφική εταιρεία Mercury στη οποία ανήκε το συγκρότημα θορυβημένη για τον τίτλο του δίσκου και ειδικά για το "Infinity" με την Παππά, ζήτησαν από τον Παπαθανασίου να κόψει κάποια επίμαχα σημεία, εκείνος αρνήθηκε και το έργο έμεινε στα συρτάρια μέχρι το 1972 που κυκλοφόρησε.

APHRODITE'S CHILD


ANYONE WHO HAS INTELLIGENCE
MAY INTERPRET THE NUMBER OF THE BEAST.
IT IS A MAN'S NUMBER.
THIS NUMBER IS
666
(THE APOCALYPSE OF JOHN, 13/18)

COMPOSED BY VANGELIS PAPATHANASSIOU
LYRICS BY COSTAS FERRIS
Record Album. 1971, by Mercury, Stereo VEL 2-500 or VERTIGO.

Record 1
side  A                     
                             
01.The system          
02.Babylon        
03.Loud loud loud            
04.The four Horsemen            
05.The Lamb            
06.The Seventh Seal            
                          
side B
                                 
07.Aegian Sea        
08.Seven Bowls        
09.The Wakening Beast        
10.Lament        
11.The Marching Beast        
12.The Battle Of The Locusts
13.Do it
14.Tribulation
15.The Beast
16.Ofis
                           
Record 2

side C            
                              
01.Seven Trumpets        
02.Altamont
03.The Wedding Of The Lamb
04.The Capture Of The Beast
05.Infinity Symbol
06.Hic and nunc
                           
side D
                           
07.All the Seats were occupied   
08.Break
                               
Arranged and produced by: Vangelis Papathanassiou.
All music composed by: Vangelis Papathanassiou.
Text written by: Costas Ferris.
Played by: APHRODITE'S CHILD.

Vangelis Papathanassiou: Organ, piano, flute, percussion, vibes + various others, vocal backing.
Demis Roussos: Bass, vocal backings, lead vocal on "The four horsemen", "Babylon, + Hic et nunc"
Lucas Sideras: Drums, vocal backing, lead vocal on "The Beast" + "Break"
Silver Koulouris: Guitars + percussion.

GUESTS:
Harris Halkitis: Bass, tenor sax, conga drums, backing vocal.
Michel Ripoche: (Courtesy Disques Riviera): Trombone, tenor-sax on "Babylon" + "Hic et nunc".
John Forst: Narration.
Yannis Tsarouchis: Greek text.
Irene Papas (Courtesy Polydor, Italy): Vocal on "(infinity)".

Recorded at Europasonor.
Recording engineer: Roger Roche.
Assistant: Jean-Claude Conan.
Many thanks to all the people too many to mention who helped us to produce this work.
Production coordinator: Gerard Fallec.
Passing by: Giorgio Gomelsky.
This work was recorded under the influence of  "sahlep"

Διαβάστε ακόμα