Hedwig

Hedwig & The Angry Inch: Punk απελευθέρωση στο θεατρικό σανίδι

Το «αρσενικό» γίνεται «θηλυκό» σε μια βραδιά γεμάτη μουσική, υπαρξιακό πόνο και τελικά λύτρωση.

Διαβάστηκε φορες
Το grungy rock συγκρότημα The Angry Inch μάς καλωσορίζει και μας συστήνει την τραγουδίστρια και frontwoman τους, Hedwig, μια Γερμανίδα από το πρώην κομμουνιστικό Ανατολικό Βερολίνο. Ξεκινώντας την αφήγησή της, η Hedwig περιγράφει πώς το πολιτικό χάος της εποχής του Τείχους του Βερολίνου παραλληλίζεται με το χάος του δικού της ταξιδιού προς την ανακάλυψη του εαυτού της

Συνειδητοποιούμε ότι η Hedwig σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την συναυλία/παράσταση για να μας πει την ιστορία της ζωής της —όχι μόνο για να μπορέσουμε να τη γνωρίσουμε, αλλά το πιο σημαντικό, για να μπορέσει να εκθέσει τον πρώην εραστή της, τον ροκ σταρ Tommy Gnosis, ως μια απάτη που της έκλεψε όλα τα τραγούδια και τις ευκαιρίες καριέρας. Σιγά-σιγά, η παράσταση αρχίζει να μεταμορφώνεται, μερικές φορές θυμίζοντας εξομολόγηση, ένα καμπαρέ ή ακόμα και ένα stand-up comedy show. Είμαστε σταθερά στα χέρια της Hedwig, σε έναν κόσμο που κινείται μόνο από τη σαγηνευτική αφήγηση, την έντονη αίσθηση του χιούμορ της και τις εθιστικές μελωδίες της.



Μεγαλώνοντας ως νεαρό αγόρι στο Ανατολικό Βερολίνο, η Hedwig (γεννημένη ως Hansel) έζησε μια δύσκολη ζωή με την ανύπαντρη μητέρα της, αφού εκείνη έδιωξε τον πατέρα της που την είχε κακοποιήσει σαν παιδί. Λόγω του παρανοϊκού τρόπου ζωής του καθεστώτος της Ανατολικής Γερμανίας, στράφηκε στον εσωτερικό εαυτό της και βρήκε παρηγοριά στην αμερικανική ροκ μουσική, ειδικά στις folk μπαλάντες και στα πανκ και glam συγκροτήματα αντικουλτούρας της δεκαετίας του 1970. Αποκαλύπτει ότι ακόμη και ως παιδί ένιωθε ένα κενό μέσα της, μια αίσθηση ότι έλειπε το «άλλο της μισό». Τραγουδάει για το πώς αυτό το συναίσθημα διαπέρασε την οπτική της και ξεκίνησε την αναζήτησή της για αγάπη.

Μια μέρα, ο Hansel συναντά έναν Αμερικανό "GI" στρατιώτη που ονομάζεται Luther και ξεκινά μια ρομαντική σχέση μαζί του. Αρχικά, εκείνος πιστεύει ότι έχει να κάνει με κορίτσι και, όταν έρθει η ώρα να επιστρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες, θέλει να παντρευτεί τον Hansel και να πάνε μαζί. Αλλά για να γίνει αυτό, ο Luther και η μητέρα του Hansel τον αναγκάζουν να υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση επαναπροσδιορισμού φύλου. Γίνεται Hedwig από Hansel, αλλά η εγχείρηση στα γεννητικά όργανα αποτυγχάνει. Η Hedwig έχει μείνει με αυτό που αποκαλεί «μια θυμωμένη ίντσα».

Ο Luther εγκαταλείπει τη Hedwig αμέσως μετά την άφιξή τους στις ΗΠΑ. Μόνη της κάπου στην αγροτική, μεσοδυτική ενδοχώρα, η Hedwig κάνει περίεργες δουλειές και σεξ επί πληρωμή για να επιβιώσει, ενώ περνά τον ελεύθερο χρόνο της γράφοντας τραγούδια. Τελικά, βρίσκει δουλειά ως νταντά στα παιδιά ενός διοικητή του στρατού, ο μεγαλύτερος γιος του οποίου είναι ο Tommy. Η Hedwig και ο Tommy ερωτεύονται έντονα και αρχίζουν να δημιουργούν μουσική μαζί. Διευρύνει τους δημιουργικούς του ορίζοντες και μάλιστα του δίνει το σκηνικό του όνομα: Tommy Gnosis
Αλλά ο Tommy είναι ένας συντηρητικός χριστιανός και δεν θα δεχτεί την ιδιότητα της Hedwig ως κοινωνικού αουτσάιντερ ή την ταυτότητα φύλου της. Απορρίπτει τη Hedwig και την αφήνει πίσω της. Περνάει λίγος χρόνος, και ο Tommy ανεβαίνει μετέωρα ως ροκ είδωλο, αποδυναμώνοντας, σύμφωνα με την ίδια, τον κατάλογο τραγουδιών που συνέγραψε η Hedwig. Τελικά, αφού βαρεθεί να την σπρώχνουν στην άκρη και να τη φιμώνουν, η Hedwig φτιάχνει το συγκρότημά της The Angry Inch και ακολουθεί την περιοδεία του στα στάδια σε όλη τη χώρα, χρησιμοποιώντας τα ταμπλόιντ προς όφελός της για να προσπαθήσει να καταστρέψει τον Tommy και να πάρει αυτό που δικαιωματικά τής ανήκει.



Αλλά το βράδυ που είμαστε παρόντες μαζί της, η Hedwig συνειδητοποιεί ότι ο αγώνας μπορεί να μην αποφέρει τα αποτελέσματα που επιθυμεί… και ίσως είναι απλώς η ώρα να αφεθεί και να ξεκινήσει από την αρχή σε ένα νέο μονοπάτι, ακόμα κι αν είναι για πάντα μόνη. Στην οδυνηρή σουρεαλιστική τελευταία σεκάνς, η Hedwig αναλαμβάνει -και στη συνέχεια απορρίπτει- το αστέρι του Tommy προτού χαρίσει το δικό της μανδύα στον Yitzhak, τον πιστό σύντροφό και εραστή της πλέον. Καθώς ο Yitzhak μεταμορφώνεται σε μια νέα εκδοχή της Hedwig, εκείνη φαίνεται να συμβιβάζεται με την ύπαρξή της. Η παράσταση τελειώνει με την ίδια να έχει απεκδυθεί ολοκληρωτικά οποιαδήποτε σύμβαση με βάση το φύλο.

Αυτά διαδραματίστηκαν στη σκηνή του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου την Παρασκευή 8 Μαρτίου, στην πρεμιέρα του "Hedwig & The Angry Inch", παράσταση βασισμένη στην ταινία του John Cameron Mitchell και τη μετέπειτα θεατρική της απόδοση. Ο εξαιρετικός Μίνως Θεοχάρης κυριολεκτικά σήκωσε όλη την παράσταση στους ώμους του με την performance του ως Hedwig, η καταπληκτική φωνητικά Κατερίνα Ντούσκα υποδύεται τον Yitzhak πειστικά (και τραγουδάει αισθαντικά τα "Walk On The Wild Side" και "Life On Mars" στην έναρξη) και τα «εξANGRYωμενα εκατοστά» (Ραφαήλ Μελετέας, Ερικ Παναγόπουλος, Γιώργος Κωνσταντίνου, Γιάννης Παπαδούλης) υποστηρίζουν επαρκώς μουσικά την ιστορία.


 
Βιώνοντας τις τελευταίες ημέρες έντονα περιστατικά έμφυλης βίας, η ιστορία της Hedwig έρχεται να μας ξαναθυμίσει πως αυτά που μας ενώνουν σαν ανθρώπους θα έπρεπε να είναι περισσότερα από όσα μας χωρίζουν, πως έννοιες όπως η αποδοχή, η αγάπη, και η κατανόηση θα μπορέσουν να γίνουν πυξίδα μας μόνο αν τις δεχτούμε μέσα μας και τις βοηθήσουμε να μεγαλώσουν μέσα από μια διαφορετική αισθητική και παιδεία.

Η παράσταση συνεχίζεται κάθε Παρασκευή μέχρι και τις 26 Απριλίου.


Οι φωτογραφίες ανήκουν στην Ευδοξία Μπινοπούλου και στο mixgrill.gr.


Διαβάστε ακόμα