concert merchandise

Οι Έλληνες μουσικοί πρέπει επιτέλους να ασχοληθούν με το Merchandise

Έχεις αγοράσει κούπα ή μπλούζα με το γραφικό των δίσκων του Θανάση Παπακωνσταντίνου;

Διαβάστηκε φορες

Γνωρίζετε τι σημαίνει η λέξη merchandise ή αλλιώς merch; Πρόκειται για τα προϊόντα και ρούχα που δημιουργεί μια μπάντα ή ένας μουσικός, τα οποία έχουν την «υπογραφή» του. T-shirts, φούτερ, ζακέτες, κούπες, στυλό, μπρελόκ, ζώνες με τη στάμπα των Radiohead ή των Iron Maiden ή των Coldplay κλπ. Τα μεγάλα ή καλύτερα τα πιο γνωστά συγκροτήματα και μουσικοί έχουν επενδύσει πολλά σ' αυτό το κομμάτι, το οποίο παίζει σημαντικό ρόλο στις συναυλίες τους κι όχι μόνο.

Σύμφωνα με τη Vanessa Ferrer, ιδιοκτήτρια του Merch Cat, το 85% των πωλήσεων του merchandise ενός μουσικού γίνεται πριν ή μετά από μια συναυλία του, όταν οι fans είναι πιο κοντά σ' αυτόν και έχουν μεγαλύτερο συναισθηματικό δέσιμο με την όλη εμπειρία που είχαν. 

Για να καταλάβετε την αξία του merchandise, ας πάρουμε ένα παράδειγμα. Όπως μπορείτε να διαβάσετε στο σχετικό άρθρο του Δημήτρη Όρλη, κάθε μουσικός λαμβάνει περίπου 0,005 Ευρώ για κάθε αναπαραγωγή τραγουδιού του. Οι While She Sleeps, το αγγλική metal συγκρότημα εκτύπωσε το ακόλουθο μπλουζάκι, στο οποίο γράφεται ότι ένα t-shirt ισοδυναμεί με 5.000 streams στο Spotify κι ότι το 76% της μουσικής ακούστηκε από streaming πλατφόρμες και δεν αγοράστηκε σε φυσική ή ψηφιακή μορφή.


Αν δείτε τα μπλουζάκια στο σχετικό ψηφιακό κατάστημα των Radiohead, ένα από αυτά τα πανέμορφα t-shirts ισοδυναμεί με 7.200 streams! Είναι λοιπόν σαφές ότι στην εποχή όπου η φυσική μορφή της μουσικής όλο και μειώνεται, οι μόνοι τρόποι για να στηρίξεις τον αγαπημένο σου μουσικό για να συνεχίσει να είναι δημιουργικός είναι:

- οι συναυλίες και
- το merchandise

Σχεδόν κάθε μουσικός ή συγκρότημα σε Αγγλία, Η.Π.Α. και σε άλλες χώρες επενδύει στο merchandise από την πρώτη μέρα εμφάνισης του. Ας δούμε για παράδειγμα την 21-χρονη Αγγλίδα τραγουδίστρια Arlo Parks, η οποία κυκλοφόρησε φέτος το ντεμπούτο άλμπουμ της με τίτλο "Collapsed in sunbeams". Στο website της υπάρχει λοιπόν ξεχωριστή ενότητα, αφιερωμένη στο merchandise.

Γιατί λοιπόν να μην ισχύει το ίδιο και για τη Νεφέλη Φασούλη ή οποιονδήποτε άλλον Έλληνα μουσικό που κάνει φέτος τα πρώτα δισκογραφικά βήματα του;

Γιατί απλά αυτό δεν ισχύει για κανέναν από τους Έλληνες μουσικούς, που γεμίζουν τους συναυλιακούς χώρους κάθε καλοκαίρι.

Θέλω μια μπλούζα με το εικαστικό των δίσκων του Αλκίνοου

Αλκίνοος Ιωαννίδης - Όπως μυστικά και ήσυχα

Γνωρίζετε κάποιον από τους Γιάννη Χαρούλη, Νατάσσα Μποφίλιου, Αλκίνοο Ιωαννίδη, Ελεωνόρα Ζουγανέλη, Κωστή Μαραβέγια, Θανάση Παπακωνσταντίνου, Σωκράτη Μάλαμα και άλλους Έλληνες μουσικούς, που έχουν τα τραγούδια και τη δυναμική να γεμίσουν μεγάλους συναυλιακούς χώρους, όπως η Πλατεία Νερού, να έχει ασχοληθεί με το merchandise; Έχετε αγοράσει μπλουζάκι, κούπα, μπρελόκ ή οτιδήποτε άλλο αντίστοιχο που να σχετίζεται με κάποιον από αυτούς τους μουσικούς;

Δυστυχώς, η ελληνική μουσική σκηνή δεν πιστεύει στη δύναμη αυτού του πλάνου, ακόμα κι αν εφαρμόζεται σ' άλλους τομείς, όπως οι ελληνικές αθλητικές ομάδες. Κάθε έλληνας μουσικός ή μπάντα δημιουργεί τη δικιά του «εικόνα» μέσα από το website, τις αφίσες των συναυλιών και τα videos του. Αυτά τα γραφικά είναι η βάση, πάνω στην οποία μπορεί να στηριχθεί το merchandise.

Θα ρωτήσετε: Μα γιατί να πάρω μια κούπα που να έχει το εξώφυλλο του δίσκου των Λάμδα, μιας φρέσκιας και πολύ δυνατής ελληνικής μπάντας;

Γιατί σας αρέσει το γραφικό και γενικότερα αυτό το προϊόν και παράλληλα (το πιο σημαντικό ίσως) θέλετε να στηρίξετε αυτή την μπάντα.

Δυστυχώς, τα συγκροτήματα που έχουν επενδύσει στο merchandise είναι κυρίως αυτά της metal και stoner rock σκηνής, δηλαδή μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

Rotting Christ
1000Mods
Nightstalker
Κοινοί Θνητοί
Social Waste
Last Drive
Planet of Zeus
Deaf Radio
Puta Volcano
Villagers of Ioannina City

Το κοινό σ' αυτές τις μουσικές είναι σαφώς πιο φανατικό, αλλά ειλικρινά δεν βρίσκω λόγους για να μην πετύχει αυτό το πλάνο σε δημοφιλείς μουσικούς από άλλους μουσικούς χώρους. Ας γίνει αυτή η αλλαγή από τους νέους μουσικούς και συγκροτήματα. Άλλωστε, αυτοί το έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.

Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα