IMG 9802

Γνωρίζοντας τον Θάνο Τσακαλίδη

Ένας ενδιαφέρων άνθρωπος, ένας ταλαντούχος ηθοποιός

Διαβάστηκε φορες

Είναι νέος και ταλαντούχος. Τον παρακολουθήσαμε στην παράσταση Boston Marriage στον ρόλο της Κάθριν και μάς εξέπληξε με την αμεσότητα, τη φυσικότητα και την ερμηνεία του. Ο λόγος για τον Θάνο Τσακαλίδη, με τον οποίο είχα τη χαρά να συνομιλήσω και να μάθω περισσότερα για εκείνον. Ας τον γνωρίσουμε μαζί.

MixGrill: Πες μας λίγα λόγια για σένα.

Θάνος Τσακαλίδης: Γιατί να σε τρομάξω πρωί πρωί; Τι μου έχεις κάνει; Χαχαχα. Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι μου αρέσουν τα γεμιστά (χωρίς κιμά), τα δάση, τα βουνά και οτιδήποτε cult.

MG: Πώς σε κέρδισε το θέατρο; Ποιο ήταν το έναυσμα για να ασχοληθείς με αυτό;

Θ.Τ.: Ως αρκετά μοναχικό παιδί, έβλεπα ασταμάτητα ταινίες. Ουσιαστικά, το πρώτο ερέθισμα για την υποκριτική και το θέατρο προήλθε από τον κινηματογράφο. Με ενθουσίαζε να φαντάζομαι τη διαδικασία  με την οποία χτίζεται ένα ολόκληρο σύμπαν, μια πραγματικότητα που χάνεσαι εκεί για δυο τρεις ώρες. Επίσης, μου δινόταν η ευκαιρία να συνδέομαι με ιστορίες που κατάφερναν να διευρύνουν τα ερεθίσματα και τις σκέψεις μου, με τέτοιο τρόπο που, χρόνια αργότερα, αντιλήφθηκα πόσο καθοριστική επίδραση είχαν επάνω μου. Δεν είναι και λίγο να μπορείς να ξεφεύγεις απ’ το μικρό εφηβικό σου δωμάτιο στην Πτολεμαΐδα.

MG: Παρακολούθησα την παράσταση Boston Marriage, στην οποία πρωταγωνιστείς. Μια παράσταση που οι θηλυκότητες είναι ιδωμένες από μια διαφορετική σκοπιά, εστιάζοντας  στα συναισθήματα και τις ανάγκες τους. Η συγκεκριμένη παράσταση επιλέχθηκε εσκεμμένα;

Θ.Τ.: Το Boston Marriage, αρχικά, ήταν μια προσωπική επιλογή της φίλης και συναδέλφου Κρυστάλλης Ζαχαριουδάκη. Αυτό ήρθε και κούμπωσε πάνω στους ήδη υπάρχοντες προβληματισμούς όλης της ομάδας. Η απόφαση, λοιπόν, ν’ ανέβει το συγκεκριμένο κείμενο ήταν σχεδόν αναπόφευκτη.


H φωτογραφία ανήκει στον Χρήστο Συμεωνίδη.

MG: Πριν από μερικά χρόνια μια παράσταση με αναφορές όχι μόνο σε queer αλλά και φεμινιστικά στοιχεία ίσως να μην έχαιρε αποδοχής. Θεωρείς ότι έφτασε η στιγμή που το αυτονόητο (δυστυχώς όχι ακόμα για ένα μέρος του πληθυσμού) μπορεί να παίρνει σάρκα και οστά στη σκηνή χωρίς να εγείρει τις όποιες αντιδράσεις;

Θ.Τ.: Αντιδράσεις και εναντιώσεις πάνω στα φεμινιστικά και queer ζητήματα θα υπάρχουν πάντα. Όσο περισσότερο διαταράσσονται τα θεμέλια της  πατριαρχικής κοινωνίας, τόσο πιο πολύ θ’ αντιστέκεται εκείνη. Πιστεύω, λοιπόν, πως είναι μέρος του προχωρήματός μας συνολικά. Τώρα, αν παρατηρώ ότι η κατάσταση έχει αμβλυνθεί τα τελευταία χρόνια, θα σου πω πως ναι. Σίγουρα, ως ανθρωπότητα, έχουμε κάνει τα βηματάκια μας. Μιλάμε όμως για βηματάκια. Απαιτείται κι άλλη ζύμωση και χρόνος ώστε να επέλθει μια ισορροπία. Απέχουμε, δυστυχώς, αρκετά από το να μιλάμε για αποδοχή και ισότιμη αντιμετώπιση.

MG: Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης, τι θα ήθελες εσύ να επικοινωνήσεις μέσα από την τέχνη σου;

Θ.Τ.: Προβληματισμό, έμπνευση και ψυχαγωγία. Και η παραμικρή μετατόπιση που μπορώ να προσφέρω μέσω της παρουσίας μου πάνω στη σκηνή ή οπουδήποτε αποτελεί τεράστια κατάκτηση για μένα. 

MG: 
Θεωρείς ότι ως καλλιτέχνης «οφείλεις/είναι υποχρέωσή σου», όπως πιστεύει η πλειοψηφία, να παίρνεις θέση σε φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα; 

Θ.Τ.: Δεν έχει να κάνει με  το αν είσαι καλλιτέχνης ή όχι. Ως κοινωνικό ον οφείλεις κυρίως να προβληματίζεσαι και στη συνέχεια να παίρνεις θέση μέσω της στάσης ζωής και των πράξεών σου. Δευτερεύουσα σημασία έχει – για εμένα- η δημόσια τοποθέτηση. Πολλές φορές, βέβαια, είναι αναγκαία. Έχει να κάνει, όμως, με το περιεχόμενο και την πρόθεση. Είναι σοφό να υπάρχει μέτρο και ζύγισμα, όταν σου δίνεται βήμα. Η γραφικότητα είναι ένας μεγάλος κίνδυνος, με αποτέλεσμα να χάνεται και η πληροφορία και το νόημα. Η άποψή μας μπορεί να είναι πια ένα κλικ. Αυτό από μόνο του, όπως και να το κάνεις, κάπου χωλαίνει. 


Η φωτογραφία ανήκει στον George Cassapides.

MG: Πόσο σκληρή είναι η πραγματικότητα για έναν νέο άνθρωπο, πόσω μάλλον καλλιτέχνη, ηθοποιό;

Θ.Τ.: Όταν τα αυτονόητα (που μάλλον δεν ήταν ποτέ αυτονόητα), παύουν να είναι αυτονόητα για έναν ολόκληρο πλανήτη, τότε σίγουρα η πραγματικότητα δεν είναι εύκολη για κανέν@. 

MG: Ποια είναι τα επόμενα σου σχέδια;

Θ.Τ.: Η επανάληψη μιας δουλειάς για την οποία δηλώνω - ως συνδημιουργός - πολύ περήφανος. Η site specific παράσταση Ε_ΦΥΓΑ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου, θα επιστρέψει έπειτα από τρία χρόνια στην Ελευσίνα. Οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σύντομα και ανυπομονώ να ξαναμοιραστώ αυτήν την εμπειρία με το κοινό και τους συνεργάτες μου.


Θάνο, σε ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη κουβέντα! Οι απαντήσεις σου μας άρεσαν πολύ, όπως και τα γεμιστά (χωρίς κιμά).



Η φωτογραφία (όπως και η φωτογραφία εξωφύλλου) ανήκει στην Ιωάννα Χατζηανδρέου.


Θα έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε τον Θάνο ως Κάθριν  στην παράσταση Boston Marriage για δύο ακόμη παραστάσεις, απόψε (27/4) και αύριο (28/4) στις 21:00.

Πληροφορίες παράστασης

Σκηνοθεσία: ομάδα D' Art

Ερμηνεύουν: Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη, Θάνος Τσακαλίδης, Ανθούλα Χαιροπούλου

Μετάφραση: Φιόρη Στεφανάκου

Επιμέλεια Κειμένου: Κρυστάλλη Ζαχαριουδάκη

Κινησιολογική Επιμέλεια: Δανάη Παζιργιαννίδη, Ανθούλα Χαιροπούλου

Μουσική: Φάνης Ζαχόπουλος

Σκηνογραφία-Ενδυματολογική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Χαλδαίος

Κοστούμια: 240791ek

Φωτιστικός Σχεδιασμός: Ιωάννα Ζέρβα

Φωτογραφίες/Trailer/Art-work: Χρήστος Συμεωνίδης

Μουσική Παραγωγή: Ορέστης Πετράκης

Καλλιτεχνική Συνεργάτις: Ουίτσι

Επικοινωνία: Μαρίνα Σακελλαρίου

Παραγωγή: D' Art - The Art Society / Omikron3