Τετάρτη
28 Απριλίου
Ώρα
21:00
Πού
Streaming - Online
Εισιτήρια
Viva.gr

Sacro Amor

Τα Πάθη του Θεανθρώπου αποτέλεσαν θεματικό χώρο συνάντησης της «καθ’ ημάς» Ανατολής με τη Δύση, όπως αποτυπώνεται στην εικονογραφία, την ποίηση, τη λογοτεχνία και τη μουσική. Θείος και ανθρώπινος ο αέναος έρως της ψυχής προς την αθανασία, θείος και ανθρώπινος ο πόνος της απώλειας, η οδύνη, η ικεσία προς την Παρθένο, η προσδοκία Αναστάσεως.

Τα Θεία Πάθη. Κατάνυξη, σπαραγμός, πόνος. Και πάλι ανάταση. Πορεία προς το Φως.

Βυζαντινοί ύμνοι και τροπάρια της Μεγάλης Εβδομάδας της Χριστιανικής Ορθόδοξης πίστης, συναντούν τις προκλασικές δραματικές ariette του Allesandro Scarlatti (1660-1725), του Αllesandro Stradella (1642-1682) και του Francesco Durante (1684–1755). Από την ιερή μυσταγωγία του “Μεσσία” (Messiah) του Georg Friederich Händel (1685-1759), ενός εκ των κορυφαίων ορατορίων του Baroque, την κατανυκτική εκφραστικότητα του Stabat Mater P. 77 του Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736) μέχρι και τη θεατρική ενσάρκωση του Θείου Πάθους που συναντά κανείς στα έργα των Georges Bizet (1838-1875) και Pietro Mascagni (1863-1945). Η «Ανάβαση προς το Όρος», έχει να επιδείξει αριστουργηματικούς σταθμούς κατάνυξης και μεγαλείου στην ποίηση και τη μουσική.  

Η προβολή της παράστασης συνοδεύεται από συγχρονισμένη γραπτή απόδοση των κειμένων (υποτιτλισμός).

 

Ιουλία Νikitina | υψίφωνος Λίντα Αθανασοπούλου | άλτο Γιώργος Ψαρουδάκης | τενόρος Μάνος Χριστοφακάκης | βαθύφωνος Ευγενία Ψαρουδάκη | πιάνο Επιμέλεια και ανάγνωση κειμένων: Νίκος Γιγουρτάκης Επιμέλεια μουσικού προγράμματος: Ευγενία Ψαρουδάκη  

Πρόγραμμα  [ Διάρκεια: περ. 75΄ ]  

Προανάκρουσμα

 

Tον νυμφώνα Σου βλέπω Εξαποστειλάριον της Ακολουθίας του Νυμφίου, Ήχος Τρίτος

 

  1. Amore mortale (Έρως θνητός) | Πρώτο ανάγνωσμα

 

  1. Allesandro Scarlatti (1660-1725) O cessate di piagarmi, arietta: βαθύφωνος  
  2. Georg Friederich Händel (1685-1759) A, mio cor, schernito sei, arietta: άλτο  
  3. Αllesandro Stradella (1642-1682) Pieta Signore, sacred aria: τενόρος

 

  1. Kύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις (Τροπάριο της Κασσιανής) Δοξαστικό των Αποστίχων του Όρθρου της Αγίας και Μεγάλης Τετάρτης (Μεγάλη Τρίτη εσπέρας)

Χορωδιακή επεξεργασία: Θεμιστοκλής Πολυκράτης (1863-1926)

 

 

 

 

ΙΙ.  Jesu, la passione (Τα Πάθη του Κυρίου) | Δεύτερο ανάγνωσμα

 

  1. Georg Friedrich Händel For behold, darkness shall cover the earth… The people that walked in darkness Recitativo και aria: βαθύφωνος Από το Oρατόριο Messiah HWV 56 (1741)  
  2. Georg Friedrich Händel He was despised, aria: άλτο Από το Ορατόριο Messiah HWV 56 (1741)

 

 

 

 

 

 

  1. Ave Maria (Χαίρε Μαρία ~ Η επίκληση)  | Τρίτο ανάγνωσμα

 

  1. Giulio Caccini (1551-1618) σε μεταγραφή για φωνή και πιάνο του Steven Mercurio Ave Maria, aria: υψίφωνος  
  2. Francesco Durante (1684–1755) Virgin Tutt'amor, aria sacra: βαθύφωνος

 

  1. Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736) Stabat Mater dolorosa, duetto: υψίφωνος και άλτο Από το Stabat Mater P. 77 (1736)

 

  1. Franz Schubert (1797-1828) Ave Maria (“Ellens dritter Gesang“, D. 839), aria: υψίφωνος Έργο 52, Αριθμός 6 (1825)

 

  1. César Franck (1822-1890)Σ Panis Angelicus, aria: τενόρος Από το Messe Solennelle σε Λα Μείζονα, Έργο 12 (1860)

 

 

 

 

  1.  Amor Sacro (Θεία Αγάπη) | Τέταρτο ανάγνωσμα

 

  1. Georg Friedrich Händel Ombra mai fu, aria: βαθύφωνος Από την όπερα “Xerxes” HWV 40 (1738)

 

  1. Georges Bizet (1838-1875) Agnus Dei, intermezzο: τενόρος Από τη Σουίτα “L’ Αrlésienne”, Intermezzo, Αριθμός 2, σε επεξεργασία του Ernest Guiraud (1837-1892)  
  2. Pietro Mascagni (1863-1945) σε μεταγραφή για φωνή και πιάνο του Steven Mercurio Sancta Maria, intermezzo: υψίφωνος και τενόρος

             Από την όπερα “Cavalleria Rusticana” (1889)

 

  1. Αι γενεαί πάσαι (Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατον μου Τέκνον) Εγκώμιο της Μεγάλης Παρασκευής μετά του 118ου ψαλμού (του Αμώμου), Στάση ΙΙΙ Χορωδιακή επεξεργασία: Θεμιστοκλής Πολυκράτης (1863-1926)