Πώς θα γίνει πιο φθηνό το εισιτήριο στις συναυλίες Ελλήνων μουσικών;

Γιατί λέω με χαμηλό εισιτήριο; Γιατί δε γίνεται αλλιώς... Ο Γ. Χαρούλης και η εταιρεία που διοργανώνει την εμφάνιση του στην Τεχνόπολη έχει ρίξει την τιμή του εισιτηρίου στα 10 Ευρώ από τα 15...
Διαβάστηκε φορες
Πολλές καλησπέρες σε όλους.

Διανύουμε μια εβδομάδα, στην οποία η Τεχνόπολη της Αθήνας έχει "φορέσει τα καλά της" και φιλοξενεί μεγάλους Έλληνες μουσικούς. Χθες, ήμασταν στη γιορτή για τα 30 χρόνια του Λάκη Παπαδόπουλου, μαζί με άλλους 8.000! Στο κείμενο της Ιωάννας Μπούμη, μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις μας από τη χθεσινή πολύ όμορφη βραδιά.

Σήμερα, σε λίγη ώρα κατηφορίζουμε για το Γκάζι και τις "Μαγγανείες" του Γιάννη Χαρούλη. Θα τα πούμε αύριο για αυτή τη συναυλία. Την Πέμπτη, γίνεται ένα πολύ ενδιαφέρον mini Festival για καλό σκοπό. Το Αφιέρωμα του ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ έχει καλεσμένους τους Φοίβο Δεληβοριά, Νατάσσα Μποφίλιου, Στάθη Δρογώση, Μαριέττα Φαφούτη και Ματούλα Ζαμάνη. Εχουμε και συνέχεια... Την Παρασκευή βλέπουμε την Εθνική και ετοιμαζόμαστε για τη σύναξη της Κυριακής με το Θανάση Παπακωνσταντίνου. Το κλασσικό ετήσιο ραντεβού του Ιουνίου...

Ωραίες βραδιές έρχονται λοιπόν. Πάμε τώρα σε ένα θέμα, το οποίο θα μας απασχολήσει αρκετά μέσα στα επόμενα χρόνια.

Πριν λίγες ημέρες διάβασα μια πολύ ενδιαφέρουσα επιστολή που έστειλε ο Νίκος Λώρης της Didi Music, σχετικά με την αλλαγή του χώρου της σημερινής συναυλίας του Φίλιππου Πλιάτσικα και της Ελεωνόρας Ζουγανέλη (από το Θέατρο Γης πήγε στη Βαβυλωνία του Μύλου).



Οι παράγοντες που καθορίζουν την πετυχημένη διοργάνωση μιας συναυλίας σε ανοιχτό ή κλειστο χώρο είναι πολλοί. Ας επικεντρωθούμε μόνο στις συναυλίες Ελλήνων μουσικών σε αυτό το άρθρο, γιατί αν έχουμε και τα ξένα ονόματα, μπαίνουν κι άλλοι παράγοντες.

Πώς λοιπόν μπορεί να πετύχει οικονομικά και μουσικά μια συναυλία με χαμηλό εισιτήριο;

Γιατί λέω με χαμηλό εισιτήριο; Γιατί δε γίνεται αλλιώς... Ο Γιάννης Χαρούλης και η εταιρεία που διοργανώνει τη σημερινή εμφάνιση του στην Τεχνόπολη έχει ρίξει την τιμή του εισιτηρίου προπώλησης στα 10 Ευρώ από τα 15, που ήταν σε συναυλίες μουσικών αντίστοιχου βεληνεκούς τα προηγούμενα χρόνια. Μπράβο τους! Δε γίνεται αλλιώς... Δε γίνεται να μη ληφθεί υπόψιν η οικονομική κατάσταση του μουσικόφιλου κοινού.

Όμως, πως μπορεί να μειωθεί το εισιτήριο μιας συναυλίας;

- Αν μειωθούν οι οικονομικές απαιτήσεις του χώρου, που θα γίνει η συναυλία (αν νοικιάζεται βέβαια),
- Αν μειωθούν οι απολαβές των μουσικών,
- Αν μειωθούν οι προσδοκίες των διοργανωτών,
- Αν χρησιμοποιηθούν εναλλακτικοί τρόποι διάθεσης των εισιτηρίων με ηλεκτρονικό τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται μια έμμεση διαφημιστική καμπάνια της παράστασης.

Κάποιοι "μεγάλοι" μουσικοί έχουν επιλέξει ένα πιο μικρό, λιτό σχήμα, το οποίο είναι συνολικά πιο οικονομικό για τους διοργανωτές. Το μικρό συγκρότημα κάποιες φορές προσφέρει νέα ενδιαφέροντα πράγματα σε εμάς τους μουσικόφιλους, όπως για παράδειγμα οι σόλο συναυλίες του Αλκίνοου Ιωαννίδη και το "Γιάννης Αγγελάκας 3". Όμως, σε κάποιες άλλες περιπτώσεις χρειάζεται ένα πιο γεμάτο σχήμα για την καλύτερη απόδοση των τραγουδιών του καλλιτέχνη.

Γιατί να μην πέφτουν οι απαιτήσεις των μεγάλων μουσικών σε αυτές τις περιπτώσεις; Γιατί να μη σχετίζεται το κέρδος κάθε μουσικού και κάθε διοργανωτή από την προσέλευση του κόσμου και το κέρδος από τα εισιτήρια;

Σε αρκετές περιπτώσεις μικρο-μεσαίων σχημάτων - μουσικών (συγχωρέστε με για την έκφραση), η παραπάνω πρόταση έχει γίνει πραγματικότητα. Γιατί να μη γίνει σε όλες (περίπου) τις περιπτώσεις;

Πιστεύω ότι δεν τίθεται υπό διαπραγμάτευση η καλή ηχητική εγκατάσταση και το βέλτιστο δυνατό συγκρότημα για κάθε μουσικό. Κοινώς, το μουσικό κομμάτι δεν πρέπει να μπαίνει σε περιορισμούς. Τα υπόλοιπα μπορούν όμως να έχουν περικοπές...

Η μείωση εισιτηρίου και γενικότερα μιας υπηρεσίας μπορεί να προσφέρει (σε κάποιες περιπτώσεις) περισσότερα οφέλη από αυτά που υπήρχαν με πιο ακριβές υπηρεσίες. Αυτό που χρειάζεται είναι πνεύμα συνεργασίας και να κοιτάμε όσο γίνεται πιο μπροστά... Ας κοιτάξουμε και λίγα χρόνια πιο μπροστά.

Διαβάστε ακόμα