"Tender is the fight". Αυτό ήταν το σύνθημα της τέταρτης βραδιάς Αισθηματικής Αγωγής, που πραγματοποιήθηκε στο Gagarin205 Live Space το Σάββατο 28 Οκτωβρίου. Απόλυτα ταιριαστό με το χαρακτήρα και το μουσικό στυλ των καλλιτεχνών που συμμετείχαν, με την «τρυφερή πλευρά» να εκπροσωπείται από τον Kristof και τα Echo Tides και τη «μάχη» από την Sci-fi River και τον Tαφ Λάθος. Και αν οι τρεις προηγούμενες εκδοχές της διοργάνωσης στηρίζονταν σε γνωστά και καταξιωμένα ονόματα της ελληνικής σκηνής -από τη Λένα Πλάτωνος και τα Παιδιά Της Παλαιότητας, μέχρι την Melentini και τους Λάμδα-, ενώ αυτήν τη φορά εκπροσωπήθηκε το πιο εναλλακτικό και φρέσκο κομμάτι αυτής, με έμφαση στην ρευστότητα (φύλων, μουσικών, διαθέσεων).
Λίγο μετά τις 21:00 και ενώ ακόμα πολλοί από τους παρευρισκόμενους έκαναν τσιγάρο εκτός του Gagarin (από τα θετικά της βραδιάς η τήρηση της απαγόρευσης), ο Kristof και οι μουσικοί που τον συνόδευαν πήραν την θέση τους στην σκηνή και σημείωσαν γκολ από τα αποδυτήρια, κατά το λεγόμενο. Και αυτό γιατί παρουσίασαν ένα άρτιο σετ, με σωστή ισορροπία ανάμεσα στη μουσική, την ερμηνεία και σύνδεση με το κοινό, που φάνηκε να ανταποκρίνεται στο κάλεσμα του Kristof για περισσότερο συναίσθημα. Με τα περισσότερα τραγούδια να προέρχονται από την «Ψυχαγωγία», το δεύτερο ελληνόφωνο δίσκο του, έγινε πιο εύκολη η επικοινωνία με το κοινό, με μερίδα κόσμου να τραγουδάει εμφατικά κάθε στίχο.
Τα τραγούδια από το "Talk Show", με το οποίο ουσιαστικά μάς συστήθηκε το 2020, έφεραν βερολινέζικο αέρα μιας και προέρχονται από την παραμονή του στη Γερμανία και φέρουν ευδιάκριτη την επιρροή του καμπαρέ και του Kurt Weill, ταιριαστά με τη θεατρική προσέγγιση του Kristof όταν ερμηνεύει τις συνθέσεις του. Avant pop, synthwave και a capella τραγούδι έδεσαν ωραία μεταξύ τους και κομμάτια σαν το «Ενυδρείο» άφησαν μια γλυκιά γεύση.
Σειρά είχε η Sci-Fi River να αλλάξει εντελώς την ατμόσφαιρα και να μας προσκαλέσει στις δικές της «Διακοπές στην Αθήνα». Είναι με αυτό το τραγούδι, άλλωστε, που συστήθηκε στο ευρύ κοινό, μέσα από την πάντα εκλεκτική Veego Records. Κατάφερε να μας μεταφέρει σε (t)rap ηχοτοπία για κάτι λιγότερο από μια ώρα. Η νεαρή καλλιτέχνιδα στάθηκε με περίσσιο θάρρος στην σκηνή συνοδευόμενη από ολιγομελή ομάδα DJ's αλλά φάνηκε να το απολαμβάνει. Το flow της στην ερμηνεία ήταν πειστικό, ο δυναμισμός της επίσης, αλλά προδόθηκε από τον κακό ήχο που τη συντρόφευσε σχεδόν σε όλη την εμφάνιση της (και που επηρέασε την εμφάνιση και των Echo Tides δυστυχώς).
Ένα τέταρτο πριν τις 23:00 υποδεχθήκαμε τα Echo Tides, όπως θέλουν να λέγονται, το γκρουπ για το οποίο είχε έρθει το μεγαλύτερο μέρος του κοινού -αριθμός όμως συνολικά μικρός για τέσσερα φρέσκα acts σε προσιτή τιμή-, με προεξέχοντα μέλη τον Pan Pan (Παναγιώτης Πανταζής) και την Καλλιόπη Μητροπούλου, τα φωνητικά της οποίας δίνουν το κάτι παραπάνω στις συνθέσεις, κινούμενα σε αιθέρια dream pop/Bowie μονοπάτια, συνδυαζόμενα σε στιγμές με τα ραπ ξεσπάσματα του Pan Pan. Έχοντας στις αποσκευές τους το φρέσκο «Ανδρομέδα FM», ερμήνευσαν το μεγαλύτερο μέρος αυτού μαζί με παλαιότερα τραγούδια, χωρίς να έχουν σύμμαχο τον ήχο και στερούμενοι κάποιας ηχητικής έντασης.
Ένταση που έβγαλε με το που πάτησε το πόδι του στην σκηνή ο Παναγιώτης Κυριακού, a.k.a. Τάφ Λάθος, από τους κυριότερους εκφραστές της ελληνικής hip hop σκηνής, με κύριο χαρακτηριστικό του την δύναμη των στίχων του («Τ’ αληθινά μας πλάνα κι όνειρα δε μοντάρονται από το πρόγραμμα/Όσο ψηλά κι αν πήγα πάντα το κάτω θυμόμουνα/Και πάλι ο ίδιος θα ᾽θελα να ᾽μουν άμα γεννιόμουνα») και την ασταμάτητη ροή του λόγου. Με την τελευταία του δισκογραφική δουλειά, «Ακάρεα», να ακολουθεί το μουσικό μονοπάτι που ακολουθεί από την εποχή των Ψυχόδραμα 07 ακόμα, κατάφερε σχετικά εύκολα να πάρει μαζί του το κοινό, να τραγουδήσει μαζί με την Καλλιόπη από τα Echo Tides και να μας πει αντίο λίγο πριν την μια με το «Όταν Σε Είδα Ξανά» στην πιο μελωδική στιγμή της εμφάνισής του.
Και μαζί με τον Ταφ Λάθος αποχαιρετήσαμε όχι άλλη μια νύχτα σύγχυσης και γέλιου, αλλά μια νύχτα ανοιχτή στις νέες γραμμές που χαράσσονται καθημερινά, και όχι μόνο μουσικά. Αναμονή, λοιπόν, για την επόμενη Αισθηματική Αγωγή.
Οι φωτογραφίες ανήκουν στο Μιχάλη Τσεσμετζή και στο mixgrill.gr.