Η χρονιά που φεύγει ήταν μία χρονιά που είδε τις συναυλίες στη χώρα μας να ανθίζουν πάλι. Ήρθαν συγκροτήματα που δεν μας είχαν επισκεφθεί ποτέ και κατάφεραν εντυπωσιακά sold out, το Ηρώδειο ήταν ένας ιδιαίτερα δημοφιλής χώρος για mainstream καλλιτέχνες, ενώ επέστρεψαν αγαπημένα ονόματα που είχαμε πολλά χρόνια να απολαύσουμε ζωντανά.
Μέσα από τα λόγια των συντακτών του mix grill ανατρέχουμε με ημερολογιακή σειρά στις πιο σημαντικές συναυλίες του 2019, ενώ αναμένουμε τις ανακοινώσεις για τις αντίστοιχες εμπειρίες που μας περιμένουν μέσα στο 2020.
Madrugada @ ΠΑΟΚ Sports Arena 05.04.2019 (Θεσσαλονίκη)
[Του Δημήτρη Όρλη]
Το 2019 ήταν μια ενδιαφέρουσα χρονιά για τις διεθνείς συναυλίες στη Θεσσαλονίκη. Μέσα στη χρονιά έγιναν αρκετές ενδιαφέρουσες και επιτυχημένες μεμονωμένες συναυλίες, με αποκορύφωμα την εμφάνιση των Madrugada στο ΠΑΟΚ Sports Arena. Το σημαντικό της βραδιάς αυτής δεν ήταν μόνο η εξαιρετική εμφάνιση του Sivert Hoyem με την «καινούρια» παρέα του που δεν άφησε παράπονο και ικανοποίησε μερικές χιλιάδες κόσμου που παρευρέθηκαν. Το «Παλατάκι» του ΠΑΟΚ είχε να χρησιμοποιηθεί για συναυλία από τη μεγαλειώδη εμφάνιση των Prodigy το 2010 και πρόκειται για έναν από τους ελάχιστους κλειστούς χώρους στην πόλη που μπορεί να υποστηρίξει συναυλίες τέτοιου βεληνεκούς. Λίγους μήνες αργότερα το επισκέφθηκε και ο Enrique Iglesias, οπότε υπάρχουν βάσεις για ελπίδες για «μεγάλες» συναυλίες στην πόλη και για το 2020.
Madrugada @ Γήπεδο Tae Kwon Do 07&08.04.2019 (Αθήνα)
[Του Θωμά Τζίτζή]
Η σχέση των Madrugada με τους Έλληνες μουσικόφιλους είναι ξεχωριστή. Τρανή απόδειξη οι sold out συναυλίες και ακόμα περισσότερο η εμφάνιση της Κυριακής 07.04.2019 στο κλειστό του Tae Kwon Do. Οι Madrugada ήταν σε μεγάλα κέφια, ο Sivert Hoyem ανεβαστικός και με μια φωνή που είναι ικανή να σε ανατριχιάσει και ένα κοινό που συνεχώς τραγουδούσε, χόρευε και διασκέδαζε. Ήταν τόσο καταιγιστικοί που οι 2 ώρες φάνηκαν σαν να ήταν 30 λεπτά. Ο κόσμος έφυγε από το κλειστό του Tae Kwon Do πλήρως ευχαριστημένος δείχνοντας την αγάπη που έχει για τους Madrugada. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί το ξεχωριστό «ευχαριστώ» που εξέφρασε ο Hoyem στον φίλο του Νίκο Τριανταφυλλίδη πριν το "The kids are on high street".
Iggy Pop @ Release Festival 08.06.2019 (Αθήνα)
[Του Γιώργου Μπαλιώτη]
Το Σαββατόβραδο στις 8 Ιουνίου του 2019 ο Iggy Pop πρέπει να μας έκανε πλάκα . Βέβαια, την ίδια πλάκα κάνει σ' όλο τον κόσμο εδώ και 1 χρόνο περίπου. Στα 5 πρώτα τραγούδια λοιπόν έπαιξε τα ίσως πιο γνωστά σε ευρύ κοινό και μετά με τον τρόπο του και τις επιλογές κυρίως από την δισκογραφία των Stooges, κατάφερε να μας απογειώσει ακόμη περισσότερο. Απλά, με τον τρόπο που ήταν πάνω στη σκηνή, με τον τρόπο που τραγουδούσε, λες και δεν πέρασε μια μέρα από τα 70s, με τον τρόπο που χόρευε και με όλες τις γκριμάτσες και τις κινήσεις, που έκανε στον κόσμο.
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Ζούμε στα χρόνια που η γενιά των μουσικών που ξεκίνησαν τις δεκαετίες των 60's και 70's, διατηρώντας καριέρες πολλών δεκαετιών, είναι ακόμα ενεργοί επάνω στη σκηνή. Η απώλεια αρκετών αντίστοιχα θρυλικών καλλιτεχνών έχει δημιουργήσει ένα ρεύμα νοσταλγίας και ταυτόχρονα δίψας για τους γερόλυκους του rock. Έτσι, η επιστροφή του Iggy Pop κατάφερε να γεμίσει την Πλατεία Νερού με πάνω από 15 χιλιάδες κόσμο (ίσως το μεγαλύτερο κοινό στο οποίο έχει παίξει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα), νέους και μεγαλύτερους, που είτε τον ήξεραν σα φιγούρα, είτε είχαν μεγαλώσει με τα τραγούδια του. Μάλλον ούτε ο ίδιος να περίμενε ότι εν έτη 2019 θα έκανε την πιο επιτυχημένη του συναυλία στην Ελλάδα.
Manowar @ Release Festival 14.06.2019 (Αθήνα)
[Του Αλέξανδρου Μούρτζου]
Οι Manowar είναι ένα συγκρότημα με σπουδαία αλλά και συγχρόνως cult ιστορία. Έχουν τόσο ορκισμένους οπαδούς όσο όμως και εχθρούς. Βέβαια, όσοι αγαπάμε τον σκληρό ήχο, σίγουρα έχουμε περάσει κάποια στιγμή στην ζωή μας την «φάση Manowar», έστω και ενοχικά. Και για αυτό την μια φορά τα δέκα χρόνια που αποφασίζουν να περάσουν από την χώρα μας, μας μπαίνουν ψύλλοι στα αυτιά. Είναι γνωστοί άλλωστε για τις μοναδικές live εμφανίσεις τους.
Όταν οι τέσσερις μουσικοί ξεχύθηκαν στη σκηνή του Release Festival, μας άφησαν με το σαγόνι ανοιχτό μέχρι να φύγουν οριστικά από αυτήν. Η συναυλία τελείωσε με ένα φαντασμαγορικό show με πυροτεχνήματα κάτι συνηθισμένο στα festival του εξωτερικού αλλά υπερβολικά σπάνιο στην Ελλάδα. Κατά την έξοδό μου από τον χώρο, έβλεπα μόνο χαμόγελα. Έτσι και εγώ με ένα τεράστιο χαζό χαμόγελο γύρισα σπίτι και έβαλα για άλλη μια φορά να ακούσω το "Battle Hymn". H εμφάνιση των Manowar στις 14/6/19 έχει ήδη περάσει στην ιστορία. Είτε ήταν η τελευταία τους επί ελληνικού εδάφους είτε όχι.
Loreena McKennitt @ Ωδείο Ηρώδου Του Αττικού 27.06.2019 (Αθήνα)
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Ο ερχομός της Loreena McKennitt στο Ηρώδειο ήταν μία συναυλία από αυτές που ξεχώριζαν στο πρόγραμμα του φεστιβάλ Αθηνών και τα εισιτήρια έκαναν γρήγορα φτερά. Θα έπαιζε στην Αθήνα σε ένα χώρο που ταιριάζει απόλυτα στη μουσική της και στους χαρισματικούς μουσικούς της μπάντας που ταξιδεύει μαζί της. Η συναυλία λοιπόν στο Ηρώδειο ξεπέρασε της προσδοκίες του κοινού και ήταν από τις καλύτερες εμφανίσεις της τα τελευταία χρόνια.
Με μία τόσο ολοκληρωμένη και τεχνικά άρτια εμφάνιση σε ένα sold out Ηρώδειο, απορείς πως η Loreena McKennitt έρχεται στη χώρα μας τόσο σπάνια. Η ίδια είχε ανακοινώσει πριν τη συναυλία πως η παράσταση θα βιντεοσκοπηθεί. Δεν γνωρίζουμε σε τι βαθμό αυτό πραγματοποιήθηκε, όμως ελπίζουμε να βγουν αποσπάσματα από τη συναυλία στο άμεσο μέλλον όπως και να μη χρειαστούν άλλα δέκα χρόνια για να τη συναντήσουμε στην Ελλάδα!
Slayer @ Γήπεδο Μπάσκετ O.A.K.A. 13.07.2019 (Αθήνα)
[Του Αλέξανδρου Μούρτζου]
Αν και την τελευταία βδομάδα πριν τη συναυλία των Slayer υπήρχε ένας θυμός στα social media λόγω της αλλαγής του χώρου από το ανοιχτό και κεντρικό γήπεδο «Απόστολος Νικολαίδης» στην Λεωφόρο στο κλειστό και πιο απόμακρο «Νίκος Γκάλης» στο ΟΑΚΑ, όλα λειτούργησαν εξαιρετικά. Ο χώρος ήταν ιδανικός, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός παραπάνω από ικανοποιητικά, ενώ ο κόσμος ήρθε από νωρίς και έπιασε θέση μπροστά στην σκηνή, αφού δεν είχε τον ήλιο να τον βαράει κατακούτελα.
Το φινάλε της συναυλίας αποτέλεσε το highlight της βραδιάς, όταν ο Araya μας συγκίνησε όσο δεν έχει καταφέρει κανείς άλλος φέτος. Μετά το τέλος του "Angel of Death", το κοινό αποθέωσε το συγκρότημα και οι τέσσερις έμειναν στην στιγμή για άλλα πέντε λεπτά χαιρετώντας τον κόσμο. Σύντομα οι χαρούμενοι - αλλά εμφανώς κουρασμένοι- Holt, Blostaph και King αποχώρησαν από τη σκηνή. Όχι όμως ο Araya. O Ινδιάνος κάθεται για άλλα δέκα ολόκληρα λεπτά! Μετακινείται σιγά από το ένα μέρος της σκηνής στο άλλο και απλά παρατηρεί τον κόσμο ο οποίος τον αποθεώνει και δεν διανοείται να αποχωρήσει από το γήπεδο. Στο τέλος πλησιάζει το μικρόφωνο, κοιτάει ένα κομμάτι χαρτί και αναφωνεί (στα Ελληνικά): «Ευχαριστώ πολύ! Θα μου λείψετε. Αντίο!»
The Cure @ Ejekt Festival 17.07.2019 (Αθήνα)
[Του Δημήτρη Καμπούρη]
Όλοι μπορώ να πω έμειναν με ανοιχτό το στόμα με τον τρόπο που ο Robert Smith απέδωσε τα τραγούδια. Η φωνή του ήταν εκείνη με την οποία τον αγαπήσαμε, οι εκφράσεις κι οι κινήσεις του στη σκηνή, τα σκέρτσα, η όλη συμπεριφορά ήταν Robert Smith. Σίγουρα έχει ποντάρει σε αυτήν την αιώνια νεανική του εικόνα, εκείνη που τον καθιέρωσε σαν περσόνα, πέρα από δημιουργό. Φαίνεται όμως πως καλά κάνει, γιατί έτσι το νοσταλγιόμετρο χτυπάει κόκκινο και κάνει κι εμάς τους υπόλοιπους που μεγαλώσαμε μαζί του, να αισθανόμαστε για λίγο νέοι.
Μια βραδιά, που από το ξεκίνημα της με το "Plainsong", μέχρι και την τελευταία νότα που ακούστηκε με το "Boys Don’t Cry", κάποιες ώρες αργότερα και κοντά 25 τραγούδια, πρωταγωνιστής ήταν ο χτύπος της καρδιάς και κάποια λίγα (πολλά;) δάκρυα στα μάτια.
Prophets of Rage @ Γήπεδο Tae Kwon Do 27.08.2019 (Αθήνα)
[Του Αλέξανδρου Μούρτζου]
Ακόμα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τι έγινε την Τρίτη 27/8. Η απόδοση της μπάντας, τα συγκινητικά λόγια του mainman Tom Morello - τόσο κατά την διάρκεια του live όσο και σε post στο προσωπικό του λογαριασμό στο instagram- αλλά κυρίως η ενέργεια του κοινού, καθιστούν την παρθενική εμφάνιση των Prophets στην χώρα μας ως μία από τις καλύτερες συναυλίες του 2019. Μέχρι ο Zack να μπει στην φάση και την επόμενη φορά να τον δούμε πάνω στην σκηνή με τους συμπαίκτες του ώστε να γίνει της κολάσεως, ο Morello θα θυμάται τη συγκεκριμένη συναυλία ως μία από τις καλύτερες της καριέρας του (μαζί με αυτή των RATM το 2000 στην Πετρούπολη).
Florence and The Machine @ Ωδείο Ηρώδου Του Αττικού & Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου 19,21 & 22 .09.2019 (Αθήνα)
[Του Γιώργου Μπαλιώτη]
Η Florence στο Ηρώδειο έκανε μια από τις καλύτερες συναυλίες των τελευταίων χρόνων στη χώρα μας. Ο ήχος ήταν «κρυστάλλινος» ενώ η αλληλεπίδραση με το κοινό ήταν έντονη και συνεχής σε σημείο που θα μπορούσε να έχει άλλο ένα τραγούδι στο set της χωρίς να την επηρεάσει. Στο μουσικό κομμάτι η Florence ήταν καθηλωτική. Ιδιαίτερα από τα μέσα του set και έπειτα ήταν, σχεδόν, αλάνθαστη. Και λέω «σχεδόν» μόνο και μόνο για την ελάχιστη αυτοσυγκράτηση, που έδειξε λόγω του συναυλιακού χώρου. Η μεταμόρφωσή της την ώρα που τραγουδούσε σε σύγκριση με την ώρα που μιλούσε στο κοινό ήταν εντυπωσιακή. Από τη μια η συνεσταλμένη, ginger «ιέρεια», άλλαζε σε ένα δυναμικό σέξι ξωτικό και τούμπαλιν.
Πρωταγωνιστής, στις εμφανίσεις διεθνών ονομάτων στη Θεσσαλονίκη και για το 2019 ήταν το Street Mode Festival. Μπορεί οι Rumjacks να εμφανίζονται κάθε δεύτερο χρόνο, αλλά καλλιτέχνες και σχήματα σαν του Max Romeo, των Pussy Riot των Turbonegro ήταν τα δυνατά χαρτιά του φετινού φεστιβάλ. Μαζί, βέβαια, με τους Ska-P η οποίοι πραγματοποίησαν μια από τις πιο χορταστικές συναυλίες της χρονιάς στην πόλη. Το «πού πάει» το Street Mode το έχουμε ήδη αναλύσει, σίγουρα όμως παραμένει σημείο αναφοράς στη «συναυλιακή» ζωή της Θεσσαλονίκης.
Waterboys @ Piraeus Academy 21&22.11.2019 (Αθήνα)
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Ένα live των Waterboys δεν γίνεται να σε απογοητεύσει καθώς οι διεργασίες της μπάντας πάνω στη σκηνή μεταβάλλονται σε κάθε εμφάνιση. Όχι μόνο τα τραγούδια που θα ακούσεις αλλά και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους στη σκηνή. Είναι λογικό που πολλοί θεωρούν τον Mike Scott ένα μουσικό αίνιγμα (με τη θετική έννοια) αφού έχει τις ιδιορρυθμίες του και πάντα θα κάνει κάτι που θα σε ξαφνιάσει. Από τα solo του Brother Paul μέχρι το αφοπλιστικά διονυσιακό "The Pan Within" και πίσω στην ηλεκτρική κιθάρα του Mike Scott, η συναυλία των Waterboys είχε όλες τις όμορφες μουσικές λεπτομέρειες που αγαπήσαμε μαζί με καινούριες.
Bryan Adams @ Γήπεδο Μπάσκετ O.A.K.A. 18.11.2019 (Αθήνα)
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Δεν γνωρίζω αν κάποιος θα προσπαθήσει να ξαναφέρει τον Bryan Adams στην Ελλάδα καθώς αντιλαμβανόμαστε όλοι πως η συναυλία έγινε κάτω από αντίξοες - για τους διοργανωτές - συνθήκες. Σίγουρα το ευχόμαστε και το ελπίζουμε, ώστε την επόμενη φορά να έχει και περισσότερο κόσμο η συναυλία, αν και υπολογίζουμε πως παραβρέθηκαν περίπου 10-12 χιλιάδες. Όμως ξέρω πως οι τυχεροί που τραγούδησαν και χόρεψαν στο κλειστό του Ο.Α.Κ.Α. τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου θα τραγουδάνε τραγούδια του Bryan για καιρό, κι ας έχουμε 2019. Τα προσεγμένα γραφικά και videos στην οθόνη, ο πολύ καλός ήχος, η δεμένη μπάντα και ένας Bryan Adams με φωνή σαν να είναι πάλι 1992 - μαζί με τους φανατικούς που περίμεναν αυτή τη συναυλία χρόνια - οδήγησαν σε μία αξέχαστη rock βραδιά. Ίσως σας ακούγεται κλισέ, όμως ήταν μία συναυλία που το κλασσικό rock νίκησε κατά κράτος.
Μέσα από τα λόγια των συντακτών του mix grill ανατρέχουμε με ημερολογιακή σειρά στις πιο σημαντικές συναυλίες του 2019, ενώ αναμένουμε τις ανακοινώσεις για τις αντίστοιχες εμπειρίες που μας περιμένουν μέσα στο 2020.
Madrugada @ ΠΑΟΚ Sports Arena 05.04.2019 (Θεσσαλονίκη)
[Του Δημήτρη Όρλη]
Το 2019 ήταν μια ενδιαφέρουσα χρονιά για τις διεθνείς συναυλίες στη Θεσσαλονίκη. Μέσα στη χρονιά έγιναν αρκετές ενδιαφέρουσες και επιτυχημένες μεμονωμένες συναυλίες, με αποκορύφωμα την εμφάνιση των Madrugada στο ΠΑΟΚ Sports Arena. Το σημαντικό της βραδιάς αυτής δεν ήταν μόνο η εξαιρετική εμφάνιση του Sivert Hoyem με την «καινούρια» παρέα του που δεν άφησε παράπονο και ικανοποίησε μερικές χιλιάδες κόσμου που παρευρέθηκαν. Το «Παλατάκι» του ΠΑΟΚ είχε να χρησιμοποιηθεί για συναυλία από τη μεγαλειώδη εμφάνιση των Prodigy το 2010 και πρόκειται για έναν από τους ελάχιστους κλειστούς χώρους στην πόλη που μπορεί να υποστηρίξει συναυλίες τέτοιου βεληνεκούς. Λίγους μήνες αργότερα το επισκέφθηκε και ο Enrique Iglesias, οπότε υπάρχουν βάσεις για ελπίδες για «μεγάλες» συναυλίες στην πόλη και για το 2020.
Madrugada @ Γήπεδο Tae Kwon Do 07&08.04.2019 (Αθήνα)
[Του Θωμά Τζίτζή]
Η σχέση των Madrugada με τους Έλληνες μουσικόφιλους είναι ξεχωριστή. Τρανή απόδειξη οι sold out συναυλίες και ακόμα περισσότερο η εμφάνιση της Κυριακής 07.04.2019 στο κλειστό του Tae Kwon Do. Οι Madrugada ήταν σε μεγάλα κέφια, ο Sivert Hoyem ανεβαστικός και με μια φωνή που είναι ικανή να σε ανατριχιάσει και ένα κοινό που συνεχώς τραγουδούσε, χόρευε και διασκέδαζε. Ήταν τόσο καταιγιστικοί που οι 2 ώρες φάνηκαν σαν να ήταν 30 λεπτά. Ο κόσμος έφυγε από το κλειστό του Tae Kwon Do πλήρως ευχαριστημένος δείχνοντας την αγάπη που έχει για τους Madrugada. Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί το ξεχωριστό «ευχαριστώ» που εξέφρασε ο Hoyem στον φίλο του Νίκο Τριανταφυλλίδη πριν το "The kids are on high street".
Iggy Pop @ Release Festival 08.06.2019 (Αθήνα)
[Του Γιώργου Μπαλιώτη]
Το Σαββατόβραδο στις 8 Ιουνίου του 2019 ο Iggy Pop πρέπει να μας έκανε πλάκα . Βέβαια, την ίδια πλάκα κάνει σ' όλο τον κόσμο εδώ και 1 χρόνο περίπου. Στα 5 πρώτα τραγούδια λοιπόν έπαιξε τα ίσως πιο γνωστά σε ευρύ κοινό και μετά με τον τρόπο του και τις επιλογές κυρίως από την δισκογραφία των Stooges, κατάφερε να μας απογειώσει ακόμη περισσότερο. Απλά, με τον τρόπο που ήταν πάνω στη σκηνή, με τον τρόπο που τραγουδούσε, λες και δεν πέρασε μια μέρα από τα 70s, με τον τρόπο που χόρευε και με όλες τις γκριμάτσες και τις κινήσεις, που έκανε στον κόσμο.
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Ζούμε στα χρόνια που η γενιά των μουσικών που ξεκίνησαν τις δεκαετίες των 60's και 70's, διατηρώντας καριέρες πολλών δεκαετιών, είναι ακόμα ενεργοί επάνω στη σκηνή. Η απώλεια αρκετών αντίστοιχα θρυλικών καλλιτεχνών έχει δημιουργήσει ένα ρεύμα νοσταλγίας και ταυτόχρονα δίψας για τους γερόλυκους του rock. Έτσι, η επιστροφή του Iggy Pop κατάφερε να γεμίσει την Πλατεία Νερού με πάνω από 15 χιλιάδες κόσμο (ίσως το μεγαλύτερο κοινό στο οποίο έχει παίξει τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα), νέους και μεγαλύτερους, που είτε τον ήξεραν σα φιγούρα, είτε είχαν μεγαλώσει με τα τραγούδια του. Μάλλον ούτε ο ίδιος να περίμενε ότι εν έτη 2019 θα έκανε την πιο επιτυχημένη του συναυλία στην Ελλάδα.
Manowar @ Release Festival 14.06.2019 (Αθήνα)
[Του Αλέξανδρου Μούρτζου]
Οι Manowar είναι ένα συγκρότημα με σπουδαία αλλά και συγχρόνως cult ιστορία. Έχουν τόσο ορκισμένους οπαδούς όσο όμως και εχθρούς. Βέβαια, όσοι αγαπάμε τον σκληρό ήχο, σίγουρα έχουμε περάσει κάποια στιγμή στην ζωή μας την «φάση Manowar», έστω και ενοχικά. Και για αυτό την μια φορά τα δέκα χρόνια που αποφασίζουν να περάσουν από την χώρα μας, μας μπαίνουν ψύλλοι στα αυτιά. Είναι γνωστοί άλλωστε για τις μοναδικές live εμφανίσεις τους.
Όταν οι τέσσερις μουσικοί ξεχύθηκαν στη σκηνή του Release Festival, μας άφησαν με το σαγόνι ανοιχτό μέχρι να φύγουν οριστικά από αυτήν. Η συναυλία τελείωσε με ένα φαντασμαγορικό show με πυροτεχνήματα κάτι συνηθισμένο στα festival του εξωτερικού αλλά υπερβολικά σπάνιο στην Ελλάδα. Κατά την έξοδό μου από τον χώρο, έβλεπα μόνο χαμόγελα. Έτσι και εγώ με ένα τεράστιο χαζό χαμόγελο γύρισα σπίτι και έβαλα για άλλη μια φορά να ακούσω το "Battle Hymn". H εμφάνιση των Manowar στις 14/6/19 έχει ήδη περάσει στην ιστορία. Είτε ήταν η τελευταία τους επί ελληνικού εδάφους είτε όχι.
Loreena McKennitt @ Ωδείο Ηρώδου Του Αττικού 27.06.2019 (Αθήνα)
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Ο ερχομός της Loreena McKennitt στο Ηρώδειο ήταν μία συναυλία από αυτές που ξεχώριζαν στο πρόγραμμα του φεστιβάλ Αθηνών και τα εισιτήρια έκαναν γρήγορα φτερά. Θα έπαιζε στην Αθήνα σε ένα χώρο που ταιριάζει απόλυτα στη μουσική της και στους χαρισματικούς μουσικούς της μπάντας που ταξιδεύει μαζί της. Η συναυλία λοιπόν στο Ηρώδειο ξεπέρασε της προσδοκίες του κοινού και ήταν από τις καλύτερες εμφανίσεις της τα τελευταία χρόνια.
Με μία τόσο ολοκληρωμένη και τεχνικά άρτια εμφάνιση σε ένα sold out Ηρώδειο, απορείς πως η Loreena McKennitt έρχεται στη χώρα μας τόσο σπάνια. Η ίδια είχε ανακοινώσει πριν τη συναυλία πως η παράσταση θα βιντεοσκοπηθεί. Δεν γνωρίζουμε σε τι βαθμό αυτό πραγματοποιήθηκε, όμως ελπίζουμε να βγουν αποσπάσματα από τη συναυλία στο άμεσο μέλλον όπως και να μη χρειαστούν άλλα δέκα χρόνια για να τη συναντήσουμε στην Ελλάδα!
Slayer @ Γήπεδο Μπάσκετ O.A.K.A. 13.07.2019 (Αθήνα)
[Του Αλέξανδρου Μούρτζου]
Αν και την τελευταία βδομάδα πριν τη συναυλία των Slayer υπήρχε ένας θυμός στα social media λόγω της αλλαγής του χώρου από το ανοιχτό και κεντρικό γήπεδο «Απόστολος Νικολαίδης» στην Λεωφόρο στο κλειστό και πιο απόμακρο «Νίκος Γκάλης» στο ΟΑΚΑ, όλα λειτούργησαν εξαιρετικά. Ο χώρος ήταν ιδανικός, ο εξαερισμός και ο κλιματισμός παραπάνω από ικανοποιητικά, ενώ ο κόσμος ήρθε από νωρίς και έπιασε θέση μπροστά στην σκηνή, αφού δεν είχε τον ήλιο να τον βαράει κατακούτελα.
Το φινάλε της συναυλίας αποτέλεσε το highlight της βραδιάς, όταν ο Araya μας συγκίνησε όσο δεν έχει καταφέρει κανείς άλλος φέτος. Μετά το τέλος του "Angel of Death", το κοινό αποθέωσε το συγκρότημα και οι τέσσερις έμειναν στην στιγμή για άλλα πέντε λεπτά χαιρετώντας τον κόσμο. Σύντομα οι χαρούμενοι - αλλά εμφανώς κουρασμένοι- Holt, Blostaph και King αποχώρησαν από τη σκηνή. Όχι όμως ο Araya. O Ινδιάνος κάθεται για άλλα δέκα ολόκληρα λεπτά! Μετακινείται σιγά από το ένα μέρος της σκηνής στο άλλο και απλά παρατηρεί τον κόσμο ο οποίος τον αποθεώνει και δεν διανοείται να αποχωρήσει από το γήπεδο. Στο τέλος πλησιάζει το μικρόφωνο, κοιτάει ένα κομμάτι χαρτί και αναφωνεί (στα Ελληνικά): «Ευχαριστώ πολύ! Θα μου λείψετε. Αντίο!»
The Cure @ Ejekt Festival 17.07.2019 (Αθήνα)
[Του Δημήτρη Καμπούρη]
Όλοι μπορώ να πω έμειναν με ανοιχτό το στόμα με τον τρόπο που ο Robert Smith απέδωσε τα τραγούδια. Η φωνή του ήταν εκείνη με την οποία τον αγαπήσαμε, οι εκφράσεις κι οι κινήσεις του στη σκηνή, τα σκέρτσα, η όλη συμπεριφορά ήταν Robert Smith. Σίγουρα έχει ποντάρει σε αυτήν την αιώνια νεανική του εικόνα, εκείνη που τον καθιέρωσε σαν περσόνα, πέρα από δημιουργό. Φαίνεται όμως πως καλά κάνει, γιατί έτσι το νοσταλγιόμετρο χτυπάει κόκκινο και κάνει κι εμάς τους υπόλοιπους που μεγαλώσαμε μαζί του, να αισθανόμαστε για λίγο νέοι.
Μια βραδιά, που από το ξεκίνημα της με το "Plainsong", μέχρι και την τελευταία νότα που ακούστηκε με το "Boys Don’t Cry", κάποιες ώρες αργότερα και κοντά 25 τραγούδια, πρωταγωνιστής ήταν ο χτύπος της καρδιάς και κάποια λίγα (πολλά;) δάκρυα στα μάτια.
Prophets of Rage @ Γήπεδο Tae Kwon Do 27.08.2019 (Αθήνα)
[Του Αλέξανδρου Μούρτζου]
Ακόμα δεν έχουμε συνειδητοποιήσει τι έγινε την Τρίτη 27/8. Η απόδοση της μπάντας, τα συγκινητικά λόγια του mainman Tom Morello - τόσο κατά την διάρκεια του live όσο και σε post στο προσωπικό του λογαριασμό στο instagram- αλλά κυρίως η ενέργεια του κοινού, καθιστούν την παρθενική εμφάνιση των Prophets στην χώρα μας ως μία από τις καλύτερες συναυλίες του 2019. Μέχρι ο Zack να μπει στην φάση και την επόμενη φορά να τον δούμε πάνω στην σκηνή με τους συμπαίκτες του ώστε να γίνει της κολάσεως, ο Morello θα θυμάται τη συγκεκριμένη συναυλία ως μία από τις καλύτερες της καριέρας του (μαζί με αυτή των RATM το 2000 στην Πετρούπολη).
Florence and The Machine @ Ωδείο Ηρώδου Του Αττικού & Κλειστό Ολυμπιακό Στάδιο Γαλατσίου 19,21 & 22 .09.2019 (Αθήνα)
[Του Γιώργου Μπαλιώτη]
Η Florence στο Ηρώδειο έκανε μια από τις καλύτερες συναυλίες των τελευταίων χρόνων στη χώρα μας. Ο ήχος ήταν «κρυστάλλινος» ενώ η αλληλεπίδραση με το κοινό ήταν έντονη και συνεχής σε σημείο που θα μπορούσε να έχει άλλο ένα τραγούδι στο set της χωρίς να την επηρεάσει. Στο μουσικό κομμάτι η Florence ήταν καθηλωτική. Ιδιαίτερα από τα μέσα του set και έπειτα ήταν, σχεδόν, αλάνθαστη. Και λέω «σχεδόν» μόνο και μόνο για την ελάχιστη αυτοσυγκράτηση, που έδειξε λόγω του συναυλιακού χώρου. Η μεταμόρφωσή της την ώρα που τραγουδούσε σε σύγκριση με την ώρα που μιλούσε στο κοινό ήταν εντυπωσιακή. Από τη μια η συνεσταλμένη, ginger «ιέρεια», άλλαζε σε ένα δυναμικό σέξι ξωτικό και τούμπαλιν.
Street Mode Festival:Pussy Riot, Ska-P, Max Romeo, Turbonegro, Rumjacks @ Λιμάνι Θεσσαλονίκης , 27-29.09.2019 (Θεσσαλονίκη)
[Του Δημήτρη Όρλη]
[Του Δημήτρη Όρλη]
Πρωταγωνιστής, στις εμφανίσεις διεθνών ονομάτων στη Θεσσαλονίκη και για το 2019 ήταν το Street Mode Festival. Μπορεί οι Rumjacks να εμφανίζονται κάθε δεύτερο χρόνο, αλλά καλλιτέχνες και σχήματα σαν του Max Romeo, των Pussy Riot των Turbonegro ήταν τα δυνατά χαρτιά του φετινού φεστιβάλ. Μαζί, βέβαια, με τους Ska-P η οποίοι πραγματοποίησαν μια από τις πιο χορταστικές συναυλίες της χρονιάς στην πόλη. Το «πού πάει» το Street Mode το έχουμε ήδη αναλύσει, σίγουρα όμως παραμένει σημείο αναφοράς στη «συναυλιακή» ζωή της Θεσσαλονίκης.
Waterboys @ Piraeus Academy 21&22.11.2019 (Αθήνα)
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Ένα live των Waterboys δεν γίνεται να σε απογοητεύσει καθώς οι διεργασίες της μπάντας πάνω στη σκηνή μεταβάλλονται σε κάθε εμφάνιση. Όχι μόνο τα τραγούδια που θα ακούσεις αλλά και οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ τους στη σκηνή. Είναι λογικό που πολλοί θεωρούν τον Mike Scott ένα μουσικό αίνιγμα (με τη θετική έννοια) αφού έχει τις ιδιορρυθμίες του και πάντα θα κάνει κάτι που θα σε ξαφνιάσει. Από τα solo του Brother Paul μέχρι το αφοπλιστικά διονυσιακό "The Pan Within" και πίσω στην ηλεκτρική κιθάρα του Mike Scott, η συναυλία των Waterboys είχε όλες τις όμορφες μουσικές λεπτομέρειες που αγαπήσαμε μαζί με καινούριες.
Bryan Adams @ Γήπεδο Μπάσκετ O.A.K.A. 18.11.2019 (Αθήνα)
[Του Ξενοφώντα Καράμπαλη]
Δεν γνωρίζω αν κάποιος θα προσπαθήσει να ξαναφέρει τον Bryan Adams στην Ελλάδα καθώς αντιλαμβανόμαστε όλοι πως η συναυλία έγινε κάτω από αντίξοες - για τους διοργανωτές - συνθήκες. Σίγουρα το ευχόμαστε και το ελπίζουμε, ώστε την επόμενη φορά να έχει και περισσότερο κόσμο η συναυλία, αν και υπολογίζουμε πως παραβρέθηκαν περίπου 10-12 χιλιάδες. Όμως ξέρω πως οι τυχεροί που τραγούδησαν και χόρεψαν στο κλειστό του Ο.Α.Κ.Α. τη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου θα τραγουδάνε τραγούδια του Bryan για καιρό, κι ας έχουμε 2019. Τα προσεγμένα γραφικά και videos στην οθόνη, ο πολύ καλός ήχος, η δεμένη μπάντα και ένας Bryan Adams με φωνή σαν να είναι πάλι 1992 - μαζί με τους φανατικούς που περίμεναν αυτή τη συναυλία χρόνια - οδήγησαν σε μία αξέχαστη rock βραδιά. Ίσως σας ακούγεται κλισέ, όμως ήταν μία συναυλία που το κλασσικό rock νίκησε κατά κράτος.