Χάλια Γκρίνια round two

Αυτή τη φορά δεν είμαι ειδικός αλλά το ’χω νιώσει όπως όλοι το πρόβλημα. Μισώ τις δισκογραφικές. Και εξηγώ: το μόνο που κάνουν καλά είναι να μας παίρνουν λεφτά. Η υποψία για αυτό ξεκίνησε στα τέλη του 80 όταν (ακόμα μικρό παιδί) μπορούσα να δω τις τιμές του cd και των δίσκων βινυλίου . Παρόλο που η κατασκευή και η εγγραφή των δίσκων σε cd είναι εμφανώς πολύ πιο φτηνή , οι περισσότεροι δίσκοι σε cd ήταν πιο ακριβοί από του βινυλίου με την δικαιολογία της ανώτερης ποιότητας στην αναπαραγωγή (που και αυτό είναι τουλάχιστον συζητήσιμο ,αν όχι ψέμα) .
Διαβάστηκε φορες

Αυτή τη φορά δεν είμαι ειδικός αλλά το ’χω νιώσει όπως όλοι το πρόβλημα. Μισώ τις δισκογραφικές. Και εξηγώ: το μόνο που κάνουν καλά είναι να μας παίρνουν λεφτά. Η υποψία για αυτό ξεκίνησε στα τέλη του 80 όταν (ακόμα μικρό παιδί) μπορούσα να δω τις τιμές του cd και των δίσκων βινυλίου . Παρόλο που η κατασκευή και η εγγραφή των δίσκων σε cd είναι εμφανώς πολύ πιο φτηνή , οι περισσότεροι δίσκοι σε cd ήταν πιο ακριβοί από του βινυλίου με την δικαιολογία της ανώτερης ποιότητας στην αναπαραγωγή (που και αυτό είναι τουλάχιστον συζητήσιμο ,αν όχι ψέμα) .

Όταν το cd επικράτησε ολοκληρωτικά τότε οι τιμές άρχισαν την πτωτική τάση αν και η πραγματική πτώση έπρεπε να περιμένει την αντίστοιχη ανάπτυξη πρώτα της αντιγραφής cd και μετά το διαδίκτυο (world wide web) από όπου μπορούσαμε αργά αλλά σταθερά να κατεβάσουμε τραγούδια ( με προγράμματα peer to peer δηλαδή από χρήστη σε χρήστη όπως τα e-mule ,azareus ,kazza κ.α.). Τότε που προέκυψε και η αύξηση της πώλησης από πλανόδιους αντιγραμμένων δίσκων , ενώ και ένας απλός χρήστης μπορούσε να αντιγράψει ένα cd οι τιμές έπεσαν περίπου στο μισό από πριν.

Και περνάμε στην νέα χιλιετία όπου ο κόσμος συνέχισε να αλλάζει και η τεχνολογία να αναπτύσσεται (έλευση του DVD , μεγαλύτερες ταχύτητες κατεβάσματος και τελικά ADSL με απίθανες σε σχέση με πριν ταχύτητες) οι δισκογραφικές το χαβά τους. Αυτά ενώ η τιμή του άγραφου cd κατρακύλησε στο τίποτα και ακολούθησε η τιμή του DVD (ενώ τα αντίστοιχα θα συμβούν σύντομα με το blue ray) και δημιουργήθηκαν και τα πρώτα μέρη (site) όπου μπορούσες τσάμπα να κατεβάσεις τραγούδια ( napster:1999 στην αρχική του μορφή).

Η απάντηση τους σε πρώτη φάση ήταν καμπάνιες που μας έλεγαν ότι η αντιγραφή είναι κλοπή και ότι έτσι κλέβουμε από τους καλλιτέχνες και πολλοί (και του mixgrill) το πίστεψαν. Η δεύτερη φάση ήταν το κυνήγι είτε πλανόδιων είτε απλών ανθρώπων που αγόραζαν αντιγραμμένα , αντέγραφαν οι ίδιοι ή κατέβαζαν τραγούδια πράγμα που ακολουθούν και σήμερα . Για να το επιτύχουν εφαρμόστηκαν τακτικές μηνύσεων σε απλούς ανθρώπους , τις εταιρίες που μας δίνουν πρόσβαση( για τα στοιχεία μας) τα site και τα προγράμματα που μας δίνουν πρόσβαση. Τελικά χρησιμοποιούνται μέθοδοι όπως η διαρροή αρχείων που περιέχουν ιούς ή προγράμματα που δεν επιτρέπουν την αναπαραγωγή των αρχείων ή ακόμα επιτρέπουν την αναγνώριση του τελικού αποδέκτη. Εναλλακτικά δημιουργούνται ψευδοί λογαριασμοί και ηλεκτρονικές ταυτότητες για να παρεισφρήσουν στην ηλεκτρονική κοινότητα και να μαζέψουν στοιχεία εναντίον της ή απλώς να αποστείλουν οι ίδιοι τα μολυσμένα αρχεία ή να παρακολουθούν την μεταφορά.

Και αν νομίζεται ότι τέλειωσα με τις άθλιες πρακτικές κάνετε λάθος , έχω και άλλα επιχειρήματα εναντίον τους για τo άλλο Σάββατο .

Όσο για το προηγούμενο κουίζ ,για να ικανοποιήσω την περιέργεια του αρχισυντάκτη, η απάντηση είναι η Shirley Manson (garbage) στο Terminator: The Sarah Connor Chronicles όπου παίζει ένα μοντέλο T-1000 (terminator από υγρό μέταλλο) και είναι το αντίβαρο στην παρουσία της Connor (Lena Headey) . Για όσους θέλουν να το δουν:

Και για άλλο κουίζ: Ποιο «καλλιτεχνικό» ριάλιτι με μεγάλη θεαματικότητα στις ΗΠΑ και με συμμετοχή διασήμων δεν έχει έρθει ακόμα στην Ελλάδα (χτύπα ξύλο) ;
Διαβάστε ακόμα