Συνέντευξη Keep Shelly in Athens. "Το εξωτερικό είναι μονόδρομος”

Λίγο πριν την εμφάνισή τους στη σκηνή του LabArt, οι Keep Shellly In Athens μίλησαν στον Κώστα Χουσιάδα για την πορεία τους, την θερμή υποδοχή του κοινού στο εξωτερικό, και αυτά που τους εμπνέουν.
Διαβάστηκε φορες
Το μεσημέρι της προηγούμενης Παρασκευής οι Keep Shelly In Athens άφησαν για λίγο την Αθήνα για να δώσουν μια συναυλία στα πλαίσια του Volume Festival, που πραγματοποιήθηκε το τριήμερο 5-6-7 του μηνός στο LabArt στο Βόλο. Σ’ όλη τη διαδρομή ακούγονταν mixtapes των Chad Valley, Toro Y Moi και Bonobo. Καλλιτέχνες που δεν ακούς εύκολα ή συχνά στα ελληνικά ραδιόφωνα. Ίσως γι’ αυτό πολλοί νέοι στρέφονται στα web radios. “Παλιότερα υπήρχαν περισσότερες και καλές ραδιοφωνικές εκπομπές με ενημερωμένους παραγωγούς. Και τώρα υπάρχουν, αλλά όχι όπως τότε. Μέσω internet κάνουν εκπομπές παιδιά που γουστάρουν πραγματικά τη μουσική. Από οποιοδήποτε σήμα κι αν εκπέμπει κάποιος, τα πάντα θα πρέπει να γίνονται υπέρ της μουσικής και όχι εις βάρος της”.

Ο ήχος τους είναι ιδιαίτερος, chillwave και downtempo electronica, και ακούγεται πολύ στο εξωτερικό. Εδώ στην Ελλάδα τα πράγματα είναι, όπως και πολλά άλλα, διαφορετικά. Μήπως δεν έχουμε εκπαιδεύσει καλά το αυτί μας σε τέτοιου είδους ακούσματα; “Όχι, δε συμβαίνει κάτι τέτοιο. Κι εμείς με τέτοια ακούσματα ξεκινήσαμε. Αριθμητικά υπερτερούν στο εξωτερικό, επομένως και για τις μπάντες οι προοπτικές εξέλιξης δημιουργικά και επαγγελματικά βρίσκονται εκεί έξω. Υπάρχουν στην Ελλάδα πολύ καλοί καλλιτέχνες. Όμως το εξωτερικό είναι μονόδρομος”.

Για τους KSIA τα πράγματα πήραν μια πορεία που πολλοί θα ζήλευαν. Τα πάντα ξεκίνησαν τη στιγμή που ένας σταθμός στο Seattle τους ανακάλυψε μέσω myspace. “Έπειτα ήρθαν blogs, όπως το Gorilla Vs. Bear, Pitchfork, οπότε η προσοχή στο όνομά μας μεγάλωσε”. Τα δύο πρώτα τους ep κυκλοφόρησαν από την αμερικάνικη Forest Family Records, ενώ το single ‘Haunting Me’ από τη βρετανική Transparent. “Όταν άρχισαν πιο massive αφιερώματα, σαν κι αυτό της Guardian, αρχίσαμε να δεχόμαστε προτάσεις από μεγάλες ελληνικές ανεξάρτητες εταιρείες, αλλά είχαμε ήδη υπογράψει αλλού”. H Cascine, με έδρα τη Νέα Υόρκη, τους έδωσε το χώρο και την ελευθερία να δημιουργήσουν και να εκφραστούν καλλιτεχνικά όπως αυτοί ήξεραν. Πριν δύο μήνες περίπου κυκλοφόρησε η πρώτη ολοκληρωμένη τους δουλειά με τίτλο ‘At Home’. “Είναι μια εταιρεία με μεγάλη εμπειρία, εκφράζει τη γνώμη της αλλά η τελευταία λέξη θα είναι δική μας. Μας υποστηρίζει πάρα πολύ. Μπορούμε να κάνουμε αυτό που θέλουμε. Η προοπτική συντήρησης θα ήταν δύσκολη εντός συνόρων Ελλάδας. Θα έπρεπε να ασχολούμαστε και με κάτι άλλο. Τώρα βρισκόμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Μπορούμε να αφοσιωθούμε αποκλειστικά στη μουσική”.

Στην ίδια εταιρεία ανήκει και ο αγαπημένος μου Chad Valley, με τον οποίο περιόδευσαν στην Αμερική. “Θέλει 1000% να έρθει στην Ελλάδα, αλλά πρέπει να γίνει η πρόσκληση” και μιλούν με χαμόγελα για τη συνεργασία τους. Το γνωστό πλέον shutdown που συνέβη πριν λίγο καιρό στις Η.Π.Α. επηρέασε και τους KSIA καθώς προέκυψαν προβλήματα με τη χορήγηση visa, με αποτέλεσμα να χάσουν πολύ σημαντικές εμφανίσεις. “Δεν παίξαμε στο Detroit και στο Montreal. Εμφανιστήκαμε σε Washington, Philadelphia, Boston, San Francisco, San Diego. Εκεί έχουμε γίνει πιο γνωστοί σε σχέση με την Ελλάδα. Οι εμφανίσεις μας εδώ περιορίζονται στην Αθήνα, απόψε στο Βόλο και την επόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη”.

O ταλαντούχος RPR δηλώνει ότι οι μουσικές του επιρροές ποικίλλουν. “Είχα αρκετά κιθαριστικά ακούσματα. Άκουγα πολύ Oasis, αλλά κυρίως τα b-sides. Έπειτα electronica, Portishead, Orbital, Kate Bush, και η μεγαλύτερη επιρροή είναι οι Cocteau Twins. Όλα αυτά που κουβαλώ τα φιλτράρω και τα εξωτερικεύω σε έναν ήχο σημερινό”. H Sarah P. γράφει στίχους και τραγουδάει. Το ύφος και η γλώσσα που γράφει θα μπορούσαν να έχουν επηρεαστεί από κάποιον ποιητή ή συγγραφέα; “Ναι, από τον Dylan Thomas και τη Virginia Wolfe”. Τα όνειρα και οι εφιάλτες αποτελούν για την ίδια πηγή έμπνευσης. Ωστόσο, ο χειρότερος φόβος σχεδόν δεν υπάρχει πλέον. “Έχω έρθει αντιμέτωπη με τους φόβους μου όλο αυτό τον καιρό που ανεβαίνω στη σκηνή”. Πάνω στη σκηνή ερμηνεύει το κάθε κομμάτι μοναδικά, “Mπορώ να τραγουδώ αρκετή ώρα, σ’ αυτό με βοήθησε αρκετά η φοίτηση σε μια δραματική σχολή”. Ιδανικός ρόλος για την ίδια, “ H Νόρα, από το Κουκλόσπιτο του Ίψεν”.



Τα Χριστούγεννα θα τα γιορτάσουν στην Αθήνα αλλά η μουσική και η έμπνευση δε σταματούν. “Παρόλο που ο δίσκος είναι φρέσκος, ήδη δουλεύω σε κάποια κομμάτια και νέες ιδέες”. Τι περιμένουν από το 2014; “Προτεραιότητα έχει η ευρωπαϊκή περιοδεία την άνοιξη για την προώθηση του album”.

Η συναυλία ξεκίνησε με το καλύτερο τραγούδι του album τους, το Time Exists Only To Betray Us και συνεχίστηκε με αρκετά νέα τραγούδια αλλά και παλιά, όπως το ατμοσφαιρικό Lazy Noon. “Ήθελα να γράψω ένα τραγούδι για να χαλαρώσω και να αισθανθώ ένα καλοκαιρινό vibe, να μου θυμίζει καλοκαίρι”. Η ιδιοφυῒα του RPR φαίνεται και στο γεγονός ότι μπορεί να διαβάσει εύκολα το κοινό του και να του δώσει αυτό που πραγματικά χρειάζεται, αλλάζοντας το tempo τη στιγμή που πρέπει. Οι προσεγμένες video art προβολές ολοκλήρωναν το μαγευτικό ταξίδι στον κόσμο των Keep Shelly In Athens.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με νέα παιδιά, ταλαντούχα, γεμάτα ευγένεια. Θα μπορούσα να αναφέρω κάποια περιστατικά που θα επιβεβαίωναν ότι οι Keep Shelly In Athens έχουν μια ανεπιτήδευτη αυθεντικότητα που δεν θα περίμενες να συναντήσεις σε νέους καλλιτέχνες. Και μάλιστα, όταν όλα δείχνουν ότι το μέλλον τους ανήκει. Οι ίδιοι παραμένουν προσγειωμένοι παρόλο που ο θόρυβος γύρω από το όνομά τους θα μπορούσε να τους ποτίσει με εγωισμό και ματαιοδοξία.
Διαβάστε ακόμα