Συνέντευξη με τους Imam Baildi

Ούτε έμενα είναι από τα αγαπημένα μου φαγητά αν και οι Imam Baildi τείνουν να γίνουν από τα αγαπημένα μου σχήματα τον τελευταίο καιρό.
Διαβάστηκε φορες
Ούτε έμενα είναι από τα αγαπημένα μου φαγητά αν και οι Imam Βaildi τείνουν να γίνουν από τα αγαπημένα μου σχήματα τον τελευταίο καιρό. Σαν σχήμα έχουν καλύτερη ''γεύση'' απ΄ότι σαν φαγητό! Γι΄αυτό και τους συναντήσαμε να νιώσουμε  και την επίγευση στον νοητικό μας ουρανίσκο. Δεν μας διαψεύσανε!

Καταρχήν, είναι το Imam Βaildi και το αγαπημένο σας φαγητό;

Όχι, δεν είναι! Πριν ακόμα κάνουμε τους Imam Baildi είχαμε τη συνήθεια να βάζουμε ονόματα φαγητών στα κομμάτια μας. Ο λόγος είναι ότι μέχρι πρότινος δε γράφαμε στίχους και κατά συνέπεια δεν προέκυπτε κάποιος τίτλος για τα κομμάτια, έπρεπε να σκεφτούμε κάποιον άλλο τρόπο να τα ονοματίσουμε και, επειδή μαγειρεύουμε καταλήξαμε να δίνουμε ονόματα φαγητών. Κάπως έτσι, όταν χρειάστηκε να βρούμε ένα όνομα για ατό το project καταλήξαμε στο Imam Baildi, το οποίο αντιπροσωπεύει και την έννοια της ανάμειξης διαφορετικών συστατικών, όπως και η μουσική μας.

Από το 2000 και το πρώτο σας "πείραγμα'', έχετε ψηθεί πάνω από μια δεκαετία σαν Ιmam Βaildi. Πόση είναι αυτή η απόσταση με όρους εξέλικτικομουσικούς;

Υπάρχουν δύο σημαντικές διαφορές από τότε έως σήμερα. Η πρώτη έγκειται στην καθημερινότητά μας. Στην αρχή ήταν ένα project που κάναμε ανάμεσα σε άλλα, ενώ τώρα μας απασχολεί καθημερινά και είναι και ο τρόπος με τον οποίο βιοποριζόμαστε. Η άλλη μεγάλη διαφορά είναι ότι στην αρχή ήμαστε μόνο οι δυο μας, ενώ τώρα συμμετέχουν σε μεγάλο βαθμό και όλα τα μέλη της μπάντας. Κατά συνέπεια, παλιά χρησιμοποιούσαμε σχεδόν αποκλειστικά samples ενώ τώρα τα φυσικά όργανα είναι πολύ περισσότερο μέρος του ήχου μας, τόσο στα live όσο και στα album μας.

Λένε πως είναι δύσκολο να δουλεύεις με συγγενείς! Ωστόσο, εσείς δείχνετε να το έχετε ξεπεράσει με κάποιο τρόπο. Υποθέτω, όπως με όλα τα δύσκολα που όταν και κυρίως αν ξεπεραστούν, φτάνουν σε ένα άλλο επίπεδο επικοινωνίας και λειτουργίας μιας και ή σπάνε ή γίνονται ένα, εσείς ανήκετε σε αυτή την κατηγορία και πως διαχειριστήκατε την συγγενικότητά σας μέσα στο χρόνο;

Είμαστε ετεροθαλή αδέρφια και μεγαλώσαμε σε διαφορετικά σπίτια, και ως εκ τούτου στην παιδική μας ηλικία δεν είχαμε καθημερινή επαφή. Αυτό άλλαξε όταν αρχίσαμε να κάνουμε μαζί μουσική, όταν πια ήμαστε φοιτητές. Το γεγονός ότι είμαστε αδέρφια έχει λειτουργήσει μάλλον βοηθητικά, έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη ο ένας στον άλλο. Έχουμε μάθει με τον καιρό ποια είναι τα θέματα στα οποία ο καθένας μας έχει καλύτερο κριτήριο και έτσι όταν διαφωνούμε ξέρουμε πότε πρέπει να κάνει ο καθένας πίσω.



Ασχολείστε, αμιγώς, με παλιά τραγούδια που τα ακονίζετε στο σήμερα. Η τέχνη, λένε πολλοί, είναι πεπερασμένη με την έννοια της γέννεσης εκ του μηδενός. Όλοι κάπου χρωστάμε και από την άλλη έχουν ειπωθεί όλα αλλά όχι, ίσως, με όλους τους τρόπους. Για εσάς τι είναι (η) τέχνη και ποια η σχέση της με την κοινωνία του σήμερα;

Προσπαθούμε να συνδυάσουμε αφενός τα ξένα ακούσματα μας με την ελληνική μουσική. Ο στόχος μας δεν είναι να φέρουμε τα παλιά τραγούδια στο σήμερα, αλλά να δημιουργήσουμε κάτι καινούριο με αυτό που μας γοητεύει, που είναι ο ήχος, η ατμόσφαιρα και το μουσικό περιεχόμενο των παλιών τραγουδιών. Με αυτή την έννοια που προαναφέραμε, η μουσική μας δεν σχετίζεται άμεσα με την κοινωνία του σήμερα, δεν επιχειρούμε κάποιο πολιτικό σχόλιο, αλλά δείχνουμε την προτίμησή μας στην αισθητική των παλιότερων δεκαετιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ένα συγκρότημα μέχρι πότε έχει λόγο ύπαρξης με γνώμονα την ευθύνη που φέρει στην δημιουργία του την ίδια και πώς το σκέφτεστε σχετικά με το δικό σας;

Ένα συγκρότημα έχει λόγο ύπαρξης μέχρις ότου να φτάσει στο επίπεδο φθοράς όπου ενώ μπορεί να μην έχει να πει κάτι να βγάζει δίσκο δίχως νόημα. Χωρίς αυτό βέβαια να είναι μια γραμμική πορεία, καθώς μπορεί να μην μπορεί να δημιουργήσει για κάποια χρόνια, αλλά μετά να επανέλθει με κάτι αξιόλογο.Υπάρχουν καλλιτέχνες που μπορεί να βγάλουν δίσκο στα 70 τους και να είναι υπέροχος.

Η μουρμούρα είναι μέρος της ζωής ή τελικά η ζωή είναι μέρος μιας θεϊκής μουρμούρας κάποιας χωριατοπούλας μάγισσας απόκληρης του Κάτω Παρταλίου και πώς είναι να δημιουργείς μέσα από μάτια τρίτα όπως ενός σκηνοθέτη;

Όταν κάναμε τη "Μουρμούρα" και το "Χωριό μου χωριουδάκι μου" οι σειρές δεν είχαν ακόμα γυριστεί. Προσπαθήσαμε να δούμε τα κομμάτια από την πλευρά των σκηνοθετών με μόνη οδηγία όσα μας μετέφεραν για το πώς φαντάζονταν οι ίδιοι τις σειρές. Μπήκαμε σε μια δημιουργική διαδικασία με τα μάτια κάποιου κάποιου άλλου δηλαδή, και στην πράξη αυτό λειτούργησε πολύ απελευθερωτικά για μας. Και τα δύο κομμάτια προέκυψαν πολύ πηγαία, παρότι και τα δύο είναι τραγούδια που μάλλον δε θα επιλέγαμε αν δε μας τα είχαν προτείνει.

Ποιο τραγούδι σας θα αφιερώνατε στους πολιτικούς που τόσο μας ''αγαπάνε'';

''Πόσο λυπάμαι τα χρόνια που πήγαν χαμένα.''

Ο χειμώνας θέλει σχέδια κ ο έρωτας σχεδία! Ωστόσο, και για να μην κιτρινίσουμε την συνέντευξη πείτε μας τα σχέδια του χειμώνα μόνο!

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γιατί, αν και δεν πάει πολύς καιρός από τότε που βγήκε το τελευταίο album μας, έχουμε ήδη αρκετές καινούριες ιδέες και πολύ όρεξη να τις δουλέψουμε καθώς επίσης και τις παρακάτω εμφανίσεις:

Στην Ελλάδα:
Παρασκευή 30 Ιανουαρίου//Τρίκαλα (Ορφέας Live)
Σάββατο 31 Ιανουαρίου//Λάρισα (Potami Bar BBQ)
Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου//Χανιά (Astra Live)
Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου//Ρέθυμνο (26ο κυνήγι θησαυρού)
Σάββατο 7 Φεβρουαρίου//Ηράκλειο (Cine Studio)
Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου//Βόλος (Lab Art)
Σάββατο 14 Φεβρουαρίου//Ιωάννινα (Factory of Sound)
Κυριακή 15 Φεβρουάριου//Πτολεμαΐδα (Baccara Bar)
Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου//Αίγιο (Πολυτεχνείο)
Κυριακή 22 Φεβρουαρίου//Τελετή Λήξης Κεφαλονίτικου Καρναβαλιού (Ληξούρι)

και στο εξωτερικό:
Tolhuistuin (Amsterdam) 20/3/15
De Centrale (Gent-Belgium) 21/3/15
Divan du Monde  (Paris) 2/7/15
Festival des traversés Musicales   Les ponts de cé  4/7/15
Fete de l'Europe   Amilly 5/7/15
Sziget (Βουδαπέστη) Αύγουστος του 2015



Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα