Θέατρο - Μάιος 2015

Και οι παραστάσεις συνεχίζονται...
Διαβάστηκε φορες
ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΓΚΟΝΤΟ του Σάμιουελ Μπέκετ
CARTEL ΤΕΧΝΟΧΩΡΟΣ

Δύο περιπλανώμενοι αλήτες δίνουν ραντεβού στη βιομηχανική περιοχή του Βοτανικού. Σ´ έναν έρημο δρόμο. Στο μοναδικό δέντρο που διακόπτει τη μονοτονία του τοπίου. Περιμένουν κάποιον να έρθει. «Τίποτα δεν συμβαίνει. Κανένας δεν έρχεται.Κανένας δεν φεύγει. Είναι φοβερό!». Ο Εστραγκόν έχει την τάση να ξεχνά κάτι αμέσως μόλις συμβεί, είναι ευμετάβολος, συχνά σκεπτικός και κάπως ανυπεράσπιστος, βλέπει συχνά όνειρα, βρωμάνε τα πόδια του, κάποτε -λέει- ήταν ποιητής και πιστεύει ακράδαντα πως «οι άνθρωποι είναι για τα πανηγύρια». Ο Βλαδίμηρος είναι πιο πρακτικός τύπος, κάπως επίμονος, ούτε θέλει να ακούει για όνειρα, θυμάται λεπτομερώς κάθετί που συμβαίνει, έχει βαθιά ελπίδα πως ο Γκοντό θα έρθει, είναι προστατευτικός, ξέρει νανουρίσματα, αλλά μυρίζει το στόμα του. Καβγαδίζουν, βαριούνται, επαναλαμβάνονται. Απειλούν ότι θα αυτοκτονήσουν.Κάνουν γυμναστικές επιδείξεις.Παίζουν θέατρο. Και διαρκώς μιλούν για κάποιο ραντεβού. Αρκούν αυτά για να ξεφύγουν από την ανία και την πλήξη της ύπαρξης;  Αρκεί να περιμένεις κάτι; Ή κάποιον;

Περιμένοντας τον κύριο Γκοντό.



ΝΕΚΡΟΣ ΤΑΞΙΔΙΩΤΗΣ
του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
ΘΕΑΤΡΟ SKROW

Το αριστουργηματικό διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Νεκρός ταξιδιώτης» θα ανέβει στη σκηνή του Skrow από τις 2 Μαΐου και για λίγες μόνο παραστάσεις, σε σκηνοθεσία Άρη Τρουπάκη, με τους Δέσποινα Κούρτη και Άρη Τρουπάκη και τον μουσικό Αντώνη Μοσχούτη. Δύο αδέρφια ναυαγούν με τη βάρκα τους μίλια μακριά απ’ το νησί τους. Ο μικρός σώζεται, ο μεγάλος όχι. Όταν μετά από δέκα μέρες επιστρέφει ο διασωθείς στον τόπο του, την ίδια μέρα η θάλασσα ξεβράζει στο νησί το πτώμα του αδερφού του. Μεγάλο μυστήριο πλέκεται γύρω από το παράδοξο γεγονός…

ΣΚΑΣΕ ή Η ΧΑΜΕΝΗ ΠΑΝΤΟΦΛΑ
του Μανώλη Καρέλλη
ΘΕΑΤΡΟ ΒΙΚΤΩΡΙΑ

Έχεις πιστέψει πως κάποια στιγμή θα κερδίσεις το λαχείο χωρίς να το έχεις πάρει ποτέ; Πως θα γυρίσεις τον κόσμο χωρίς να μετακινηθείς; Πως θα φύγει το σύννεφο από πάνω σου χωρίς να το διώξεις; Πως θα προχωρήσεις μπροστά, χωρίς να ξέρεις τι είναι πίσω; Ο Μανώλης Καρέλης,ναι. Στην παράσταση “Σκάσε ή Η Χαμένη Παντόφλα του Μανώλη Καρέλη”, τον βλέπουμε να γκουγκλάρει και να κάνει ζάπινγκ για να βρει τη συνταγή της ευτυχίας. Ψάχνει να βρει τι του φταίει, τι του λείπει και τι έχει πάει στραβά. Να ανακαλύψει αυτά που έχει χάσει.Τη χαμένη του αισιοδοξία, τη χαμένη του αθλητική κορμοστασιά, τη χαμένη του καριέρα, το χαμένο του έρωτα, τη χαμένη του παντόφλα. Αλλά κάτι μέσα του έχει άλλη άποψη για τον τρόπο αναζήτησης και φωνάζει πολύ δυνατά. Θα το ακούσει;

ΘΑΛΑΜΟΣ ΑΡ.6 του Αντόν Τσέχωφ
ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ

…“Αν δε φοβάστε μήπως βγάλετε φουσκάλες απ’ τις τσουκνίδες, ελάτε να προχωρήσουμε απ’ το στενό μονοπάτι που βγάζει στην πτέρυγα και να δούμε τι γίνεται μέσα.”… Η παράσταση της Γιολάντας Μαρκοπούλου εμπνέεται από τη νουβέλα Θάλαμος αρ. 6, ένα από τα κορυφαία λογοτεχνικά έργα του Άντον Τσέχωφ, που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην ελληνική θεατρική σκηνή στην εξαίρετη μετάφραση του Άρη Αλεξάνδρου. Γραμμένη το 1892, στην περίοδο μεταξύ των πρώιμων και των ώριμων θεατρικών του έργων, η νουβέλα διαθέτει μία σπάνια- κινηματογραφική θα έλεγε κανείς- δύναμη. Ο Θάλαμος αρ. 6, ένα από τα τολμηρότερα, σκληρότερα και πιο επαναστατικά κείμενα της εποχής του, θίγει μια θεματολογία πολύ ασυνήθιστη για τα δεδομένα του 19ου αιώνα, και όχι μόνο. Με αφετηρία τα προσωπικά βιώματα του «γιατρού» Τσέχωφ και εργαλείο την πάντα διεισδυτική ματιά του, η νουβέλα ανατέμνει μια πραγματικότητα ζοφερή που λίγο απέχει από αυτήν των ψυχιατρείων του 20ου αιώνα.

ΠΑΝΤΡΟΛΟΓΗΜΑΤΑ του Νικολάι Γκόγκολ
ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ ΑΣΩΜΑΤΩΝ

Η νέα θεατρική ομάδα «Οδοιπόροι» επέλεξε την απολαυστική κωμωδία του Νικολάι Γκόγκολ, «Παντρολογήματα» για να συστηθεί στο θεατρόφιλο κοινό. Η παράσταση θα παρουσιάζεται από το Σάββατο 9 Μαΐου και κάθε Σάββατο και Κυριακή μέχρι τέλος Μαΐου στο Χώρο Τέχνης Ασωμάτων σε σκηνοθεσία Γιώργου Βούτου. Στα  «Παντρολογήματα» σατιρίζεται η καινούργια τάξη των μικροαστών, που  μόλις είχε αρχίσει να διαμορφώνεται στην προεπαναστατική Ρωσία. Παρουσιάζονται τύποι αλλόκοτοι, μονομανείς με παράδοξες παρορμήσεις, οι   οποίοι κινούνται σε έναν χώρο παράλογο και γκροτέσκο. Η προξενήτρα Φέκλα αναλαμβάνει να βρει υποψήφιους γαμπρούς για την Αγάφια, που ζει μαζί με την θεία της . Τί  θα ακολουθήσει, όταν  συγκεντρωθούν οι επίδοξοι γαμπροί στο σαλόνι της υποψήφιας νύφης; Με τί  σκοπούς έρχεται ο καθένας και ποιός θα κερδίσει, τελικά, την καρδιά της; Ο αναποφάσιστος Ποτκαλιόσιν, με τη βοήθεια του φίλου του, ο Ζεβάκην, πρώην  αξιωματικός του ναυτικού, ο ευγενής Ανούτσκην ή... ο Σφουγγάτος, κάτοχος  σπουδαίας θέσης στο δημόσιο;

Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα