glasto fireworks5

Το Music Βοοm που έρχεται

Παρόλες τις δυσκολίες που έχουν προκείψει στη νέα πραγματικότητα που ζούμε, υπάρχουν ενδείξεις ότι είμαστε λίγο πρίν από ένα Music Boom.

Διαβάστηκε φορες

Την επιστροφή των συναυλιών, όσες προσπάθειες και αν έχουμε καταβάλει για να την προβλέψουμε, έχουμε αποτύχει. Συνεπώς σε αυτό το άρθρο θα ασχοληθούμε με σκέψεις και προβλέψεις που γίνονται από ειδικούς της μουσικής βιομηχανίας για το μέλλον, όταν όλα επιστρέψουν στη γειτονιά μας και στην πόλη μας όπως παλιά.


Live Streaming και νέες συμπεριφορές

Με την τεχνολογία η προσοχή που δίνει ο ακροατής σε ένα album μειώνεται. Σκεφτείτε πόσο γρήγορα προσπερνάμε τα κομμάτια στο Spotify ή στο YouTube: όλα έχουν γίνει αναλώσιμα και οι ταχύτητες έχουν αλλάξει. Το διάστημα που έχουμε περάσει μέσα στα σπίτια μας περιορισμένοι, ως επί το πλείστον αγκαλιά πια με τα smartphones και τις οθόνες μας, η συμπεριφορά αυτή έχει γίνει ακόμα πιο έντονη. Υπάρχουν σκέψεις, λοιπόν, οι κυκλοφορίες να είναι πια singles που προωθούνται σαν albums, με διάφορα promotional videos. Μπορεί τελικά όντως να καταλήξουν στη κυκλοφορία ενός νέου δίσκου, μπορεί και όχι, σίγουρα όμως αυτή η αλλαγή πλεύσης θα αλλάξει το status quo στη μουσική.

Τα εισοδήματα των καλλιτεχνών έχουν μειωθεί τον χρόνο που μας πέρασε και πολλοί το έριξαν στις διαφημίσεις και στις συνεργασίες, προωθώντας παράλληλα σελίδες όπως το Patreon, όπου ο καλλιτέχνης παίρνει όλο το κέρδος της δουλειάς του. Η μόδα αυτή θα να συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια ώστε να εξασφαλιστεί ένα σίγουρο εισόδημα για αυτούς. Το ίδιο θα γίνει και με το live streaming, κυρίως από συναυλιακούς χώρους που τώρα πια έχουν στήσει την υποδομή. Θα συνεχίσουν δηλαδή να δίνουν τη δυνατότητα σε θεατές να παρακολουθήσουν παραστάσεις και online, έναντι κάποιου μικρότερου αντιτίμου.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ένα ακόμα μεγάλο θέμα, αυτό που επίσης ήρθε στην επιφάνεια λόγω της πανδημίας και της νέας κατάστασης, την πώληση των δικαιωμάτων μεγάλων εμπορικών ονομάτων που έχουν πολλά χρόνια στο χώρο. Ο βασικός λόγος είναι πως πολλοί, όπως ο Bob Dylan και η Stevie Nicks, είναι μιας ηλικίας και θέλουν να έχουν άμεσες οικονομικές απολαβές από τη δουλειά τους τώρα που δεν μπορούν να περιοδεύσουν. Άλλος ένας λόγος είναι να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τους κληρονόμους τους ώστε να μην υπάρξουν έντονες διαμάχες, αλλά και να γλυτώσουν τη φορολογία που συνοδεύει τα δικαιώματα του μουσικού καταλόγου τους. Υπάρχει όμως και το κομμάτι που αφορά την αύξηση στην αγορά του music streaming που έχει ανεβάσει τις τιμές στο σύνολο της δουλειάς τους, κάτι που είναι αποτέλεσμα της πανδημίας.


Οι νέες κυκλοφορίες

Η αναγκαστική παύση των συναυλιών έχει αναγκάσει πολλούς καλλιτέχνες να μπουν στο studio. Κάποιοι επειδή το είχαν ήδη στο πρόγραμμα και κάποιοι επειδή δεν έχουν πια άλλη διέξοδο, ενώ έχουν την ανάγκη να κρατήσουν ζωντανή την επαφή με τους fans. Πολλοί από αυτούς τους δίσκους έχουν αρχίσει να κυκλοφορούν ήδη, ειδικά τώρα που όλοι έχουν συνειδητοποιήσει πως οι συναυλίες θα απέχουν για λίγο ακόμα από τη ζωή μας.

Όμως υπάρχει ένας αστερίσκος στον χείμαρρο νέων κυκλοφοριών που όλοι αναμένουμε. Η βιομηχανία και οι δισκογραφικές εταιρίες έχουν κλειδώσει την κυκλοφορία ενός νέου δίσκου με την αντίστοιχη περιοδεία, αφού από εκεί παίρνουν ένα μεγάλο μέρος των εσόδων τους. Συνεπώς, κυκλοφορίες μένουν εσκεμμένα αποθηκευμένες στα studio, σε σκληρούς δίσκους και ακουστικά μέσα. Αναμένεται λοιπόν μέσα στον χρόνο - ιδιαίτερα με το που αρχίσει να αχνοφαίνεται το άνοιγμα του κλάδου του θεάματος - να δούμε και να ακούσουμε πολλές από αυτές τις κυκλοφορίες.


Music Boom

Οι αναλύσεις από ειδήμονες δείχνουν πως τα trends στη μουσική θα μας οδηγήσουν στο λεγόμενο music boom. Όσο συνεχίζονται τα lockdown, η ζήτηση για μουσική αυξάνεται. Το Record Store Day και το Black Friday έφτασαν τις πιο υψηλές πωλήσεις τους σε βινύλια από ποτέ, ένα trend που είναι ανοδικό τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη μεριά, η ζήτηση για συναυλίες προβλέπεται τεράστια μόλις ο τροχός αρχίσει να γυρνάει πάλι. Έχουν γίνει αναφορές και συσχετισμοί με τη συμπεριφορά που είχε ο κόσμος μετά την ισπανική γρίπη και τους παγκόσμιους πολέμους, όταν πίσω από την κουλτούρα που επανέφερε την ισορροπία στον κόσμο βρισκόταν η μουσική. Ήταν τότε που πλήθη συνέρρεαν στα clubs και στους συναυλιακούς χώρους για live, τότε που ο κόσμος είχε ανάγκη τη συναναστροφή.

Αν και η σύγκριση με τους παγκόσμιους πολέμους είναι υπερβολική, υπάρχουν σε κάποιο βαθμό ομοιότητες στους περιορισμούς και στην καταπίεση που αισθάνεται ο κόσμος. Αντίστοιχες μελέτες φωτογραφίζουν φαινόμενα baby boom και party boom μετά τη λήξη της πανδημίας. Βάζοντας στην άκρη τις υπερβολές, θα αρκεστούμε στα δείγματα που ξεκινούν από τους κατόχους εισιτηρίων για συναυλίες στο εξωτερικό, πολλοί από τους οποίους συνεχίζουν να επιλέγουν να κρατήσουν τα εισιτήρια για όταν τελικά γίνουν οι συναυλίες. Φυσικά δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ μακρυά για να καταλήξετε σε ένα συμπέρασμα, ούτε πολλά δείγματα ειδικών. Αρκεί να αναρωτηθείτε και μόνοι σας το πόσο σας έχει λείψει η ζωντανή μουσική για να συνειδητοποιήσετε πως ίσως τελικά να μην είμαστε μακρυά από μίας μορφής music boom, χωρίς φυσικά να βγάζουμε από την εξίσωση τις δυσκολίες που θα προκύψουν παγκοσμίως από την ύφεση και την ανεργία.

Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
10,0 / 10 (σε 3 αξιολογήσεις)
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα