Burning Still1

Οι αόρατοι κανόνες στο «Παιχνίδι με τη Φωτιά»

Ένας νεαρός συναντά τυχαία την παιδική του φίλη μετά από χρόνια και μεταξύ τους ξεκινά μια τρυφερή σχέση που διαρκώς περιπλέκεται. Χωρίς να είναι βέβαιος για το τι είναι αλήθεια και τι ψέμα, θα βρεθεί αντιμέτωπος με μια μυστήρια εξαφάνιση.

Διαβάστηκε φορες

Πρωτότυπος τίτλος: Beoning
Αγγλικός τίτλος: Burning
Ελληνικός τίτλος: Το Παιχνίδι με τη Φωτιά
Πρώτη κυκλοφορία: 10 Ιανουαρίου 2019
Σκηνοθεσία και σενάριο: Chang-dong Lee, Jungmi Oh
Πρωταγωνιστούν: Yoo Ah-in, Steven Yeun, Jeon Jong-seo

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Cinobo, καθώς και στο Ertflix μέχρι τις 11 Μαΐου 2022.

Ξεχωρίζει για: το εύστοχο πολιτικό σχόλιο
Σταθείτε αν σας αρέσουν: οι ταινίες μυστηρίου που σε κρατάνε σε αγωνία
Προσπεράστε αν: δεν σας αρέσουν τα ψυχολογικά θρίλερ

Ο Γιόνγκσου είναι ένας νεαρός που μόλις πήρε το πτυχίο του στη δημιουργική γραφή και ψάχνει για δουλειά. Ζει μόνος στο πατρικό του σπίτι στα προάστια, λίγο πριν τα σύνορα με τη Βόρεια Κορέα, ενώ ο πατέρας του βρίσκεται στη φυλακή και έχει χρόνια να δει τη μητέρα του. Τυχαία θα συναντήσει τη Χαέμι, μια παλιά του γνωστή που δουλεύει σε ένα εμπορικό κέντρο στην πόλη. Οι δυό τους ξεκινούν να βγαίνουν και αναπτύσουν μια ερωτική σχέση, η οποία δεν θα προλάβει να εξελιχθεί, αφού λίγες μέρες αργότερα η Χαέμι φεύγει για ένα ταξίδι στην Αφρική. Πριν φύγει αφήνει στον Γιόνγκσου τα κλειδιά του ασφυκτικά μικρού της διαμερίσματος για να ταΐζει τη γάτα της όσο εκείνη θα λείπει. Παρ' όλο που δεν έχει δει τη γάτα ούτε μία φορά, αφού κρύβεται διαρκώς, συνεχίζει να πηγαίνει μέχρι να γυρίσει η Χαέμι. Όταν θα τη συναντήσει στο αεροδρόμιο, θα αντικρίσει τον Μπεν, έναν καινούργιο φίλο που γνώρισε στο ταξίδι. Οι τρεις τους ξεκινούν να κάνουν παρέα, σε μια φορτισμένη ατμόσφαιρα, μέχρι που η Χαέμι εξαφανίζεται απρόσμενα. Ο Γιόνγκσου θα ξεκινήσει να την αναζητά, όμως τα στοιχεία που ανακαλύπτει διαρκώς τον μπερδεύουν.

Ο Chang-dong Lee μεταφέρει στην οθόνη το διήγημα "Barn Burning" του Haruki Murakami τοποθετώντας το στην Κορέα και δημιουργώντας ένα ευρηματικό ψυχολογικό θρίλερ γεμάτο πολιτικούς υπαινιγμούς. Η πλοκή ξετυλίγεται αργά και έτσι ο Chang-dong Lee μάς επιτρέπει να γνωρίσουμε καλύτερα τους χαρακτήρες, μέχρι το δεύτερο κομμάτι της ταινίας και την εξαφάνιση της Χαέμι, ώστε να ξεκινήσουμε μαζί με τον πρωταγωνιστή να αναρωτιόμαστε τι αποτελεί πραγματικά κομμάτι της αλήθειας και τι όχι.

Ο πρωταγωνιστής Yoo Ah-in κρατάει το συναίσθημά του καταπιεσμένο σε όλη τη διάρκεια της ταινίας, μέχρι τελικά να εκτονώσει όλο τον θυμό που φαίνεται να συσσωρεύει σταδιακά. Αντίστοιχα η Jeon Jong-seo μάς χαρίζει μια από τις ομορφότερες σκηνές της ταινίας. Η Χαέμι αφήνει τους δύο φίλους της, για να παρασυρθεί σε μια στιγμή λυτρωτικής απελευθέρωσης. Βγάζει τη μπλούζα της και χορεύει κάτω από τον πολύχρωμο ουρανό, καθώς σουρουπώνει, με συνοδεία τη μελαγχολική τρομπέτα του Miles Davis. Λίγο πριν χαθεί από το πλάνο και ενώ τα χέρια της σχηματίζουν στον ουρανό μορφές από πουλιά που πετάνε, η κάμερα απομακρύνεται για να στραφεί στην αντίθετη πλευρά, στο σημείο που ξεπροβάλλει η Βόρεια Κορέα.

Ο Chang-dong Lee εμπνευσμένος από τον Murakami δημιουργεί ένα ψυχολογικό θρίλερ με φόντο τις ταξικές διαφορές και την απόσταση που χωρίζει τα δύο τμήματα της διχοτομημένης Κορέας. Ανάμεσα στη ζήλια, τη φιλοδοξία, τα καταπιεσμένα όνειρα και τις αντιδιαμετρικά αντίθετες συνθήκες που μεγαλώνουν οι ήρωες της ταινίας, μαθαίνουν να ξεχωρίζουν την αλήθεια από την ψευδαίσθηση, ακόμα και όταν είναι πλέον σχεδόν αδύνατο να τη διακρίνουν.

Διαβάστε επίσης: Η «Μητέρα» του Bong Joon Ho είναι ένας απρόσμενος κινηματογραφικός εκδικητής

Διαβάστε ακόμα