Το Θέατρο Της Εβδομάδας | 08.10 - 14.10

Οι θεατρικές πρεμιέρες στην Αθήνα συνεχίζονται και αυξάνονται, γεγονός που υπογραμμίζει την έλευση του φθινοπώρου και μας δημιουργεί την ανάγκη να μαζευτούμε κάπου μέσα...
Διαβάστηκε φορες
Κι ενώ οδεύουμε σταθερά προς την καρδιά του φθινοπώρου, εκείνο δεν λέει να σταματήσει τα παιχνίδια του μαζί μας. Εξακολουθεί να παίζει το κρυφτό κι εμείς πότε το ψάχνουμε μέσα σε λιακάδες κι υψηλές θερμοκρασίες και πότε το βρίσκουμε μέσα σε συννεφιές και πρωτοφανείς κυκλώνες. Εποχή της μετάβασης και των έντονων εναλλαγών θα πει κανείς!

Και κάπου εκεί ανάμεσα σ' όλα αυτά οι θεατρικές πρεμιέρες στην Αθήνα συνεχίζονται και αυξάνονται, γεγονός που υπογραμμίζει την έλευση του φθινοπώρου και μας δημιουργεί την ανάγκη να μαζευτούμε κάπου μέσα, ζεστά και ν' αφήσουμε πίσω το ατελείωτο έξω του καλοκαιριού. Νομίζω δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή από τις θεατρικές σκηνές, που κάνουν πρεμιέρα εγκαινιάζοντας τη νέα σεζόν 2018 - 2019. Πολλές είναι οι θεατρικές πρεμιέρες κι αυτή την εβδομάδα. Τα περισσότερα έργα είναι νέες παραγωγές, ενώ κάποια άλλα συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους από πέρσι, ας δούμε όμως πιο αναλυτικά:

Δεσποινίς Μαργαρίτα @ Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν


Το Θέατρο Τέχνης και η Εταιρεία Θεάτρου Πράξη Επτά, παρουσιάζουν από την Τρίτη 9 Οκτωβρίου, το έργο του Ρομπέρτο Ατάϋντε «Δεσποινίς Μαργαρίτα» - "Miss Margarida’s Way".

Η Δεσποινίς Μαργαρίτα είναι μια σύνθετη και ενδιαφέρουσα θεατρικά προσωπικότητα. Διδάσκει και εκπαιδεύει τα παιδιά, με αυταρχικό και βίαιο τρόπο, για να ενταχθούν στο κοινωνικό σύστημα. Συγχρόνως όμως, ειρωνεύεται κι απαξιώνει το σύστημα που η ίδια εκπροσωπεί. Η Δεσποινίς Μαργαρίτα, υποτιμά, λοιδορεί, τιμωρεί και εκφοβίζει τους μαθητές της, τα παιδιά της έκτης δημοτικού, που συγχρόνως τα αγαπά. Γιατί ουσιαστικά αγαπάει τον εαυτό της, όταν ήταν κι εκείνη παιδί “...γιατί και η Δεσποινίς Μαργαρίτα ήταν άνθρωπος...” όπως λέει και η ίδια.

Ένα εμβληματικό έργο της παγκόσμιας δραματουργίας, το οποίο ο συγγραφέας εμπνεύστηκε και έγραψε κάτω από τη βαριά σκιά του δικτατορικού καθεστώτος της Βραζιλίας. Ο μονόλογός της είναι ένα μάθημα πολιτικό. Ένα σχόλιο πάνω στην εξουσία. Έχει ανέβει σε περισσότερες από τριάντα χώρες. Στην Ελλάδα το έργο ανέβηκε πρώτη φορά το 1975 σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη και την αξέχαστη Έλλη Λαμπέτη στον ομώνυμο ρόλο.

Πρεμιέρα: Τρίτη 9/10


*****
Μη Σκοτώσεις Τη Μαμά @ Olvio


Η καλλιτεχνική εταιρία Μυθωδία (Γεράσιμος Σκαφίδας) παρουσιάζει την παράσταση «Μη Σκοτώνεις τη Μαμά» της Σαρλότ Κήτλυ στο θέατρο OLVIO, από την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου. Η μετάφραση είναι του Αλέξανδρου Κοέν, η σκηνοθεσία της Ρέινας Σ. Εσκενάζυ και πρωταγωνιστούν η Αντιγόνη Γλυκοφρύδη, η Πέγκυ Σταθακοπούλου, η Ισιδώρα Δωροπούλου, η Ελίνα Γιαννάκη.

Το έργο διατρέχει τα εξήντα τελευταία χρόνια του 20ου αιώνα μέσα από τις ιστορίες τεσσάρων γυναικών (γιαγιά, μητέρα, κόρη, εγγονή). Πρόκειται για ένα σύγχρονο ψυχογράφημα των σχέσεων μητέρας – κόρης. Η μετ’ εμποδίων σχέση τους βεβαιώνει ότι δεν υπάρχει πιο επικίνδυνη και μοιραία για την εξέλιξη του ανθρώπου σχέση, όσο αυτή της μητέρας με το παιδί της.

Πρεμιέρα: Τετάρτη 10/10

*****
Το Σώσε @Στέγη Γραμμάτων Και Τεχνών


Σε ένα εντυπωσιακό σκηνικό-ανθρώπινη κυψέλη, που βουίζει από τις προσβολές και τις παρεξηγήσεις, οι ηθοποιοί ξεχνούν τα λόγια τους, ο σκηνοθέτης ωρύεται, τα κοστούμια ξηλώνονται, ενώ οι σαρδέλες, τα τσεκούρια και οι ανθοδέσμες βρίσκονται πάντα στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή...

Καλώς ήρθατε στα παρασκήνια μιας θεατρικής παράστασης: εκεί όπου κάθε προσπάθεια εκλογίκευσης ακυρώνεται. Εκεί όπου τα σκοτεινά ένστικτα αναδύονται και οι ρόλοι, σαν ζόμπι, καταβροχθίζουν τους ηθοποιούς.
«Μπαίνουμε απ’ τις πόρτες – βγαίνουμε απ’ τις πόρτες. Τι είναι η φάρσα; Αυτό. Τι είναι το θέατρο; Αυτό. Και η ζωή, δηλαδή, τι είναι; Αυτό.» Αυτά ακούμε στο Το Σώσε (1982) του Μάικλ Φρέιν. Πέντε χρόνια μετά το Room Service, ο Έκτορας Λυγίζος επιστρέφει στη Στέγη, σκηνοθετεί και, ταυτόχρονα, παίζει τον ρόλο του σκηνοθέτη στην κλασική βρετανική φάρσα που μας βάζει μέσα στα παρασκήνια ενός θεάτρου, καλώντας μας να αναρωτηθούμε: «Τι γίνεται όταν όλα πάνε στραβά;».

Μια παράσταση με ιλιγγιώδεις ρυθμούς από έναν σκηνοθέτη που μας προειδοποιεί: «Το παρασκήνιο, ο κατεξοχήν χώρος της καταστροφής και του χάους, καταλαμβάνει εδώ τη σκηνή. Επεκτατικό και αδηφάγο…»

Πρεμιέρα: Τετάρτη 10/10

*****
Οι Μάγισσες Της Σμύρνης @ Θέατρο Παλλάς



Το πολυδιαβασμένο ατμοσφαιρικό βιβλίο της Μάρας Μειμαρίδη που καθήλωσε περισσότερους από 900.000 αναγνώστες παγκοσμίως, και κατέγραψε ρεκόρ τηλεθέασης στη μεταφορά του στην μικρή οθόνη από τον Κώστα Κουτσομύτη το 2005, ανεβαίνει στη σκηνή του Παλλάς.

Ο Σταμάτης Φασουλής θα αποτυπώσει την ατμόσφαιρα μίας εμβληματικής εποχής, μεταφέροντάς μας 130 χρόνια πίσω σε ένα ταξίδι στα παράλια της Σμύρνης και σε μια ιστορία γεμάτη μάγια, ξόρκια, αρώματα, έρωτες και πάθη.

Σμύρνη, 1887. Η Κατίνα είναι μια φτωχή, έξυπνη κι αδίστακτη Σμυρνιά. Η ζωή της αλλάζει όταν γνωρίζει την Αττάρτη, μια Τούρκα μάγισσα, που την παίρνει υπό την προστασία της. Έτσι η Κατίνα βάζει στόχο να ανέβει ψηλά. Ερωτικά φίλτρα, μπουγιούμ, λιώματα και μαγικά ποτέ δεν κάνουν λάθος. Καταφέρνει να παντρευτεί τέσσερις άντρες, τον ένα καλύτερο από τον άλλον, τον ένα πλουσιότερο από τον άλλον. Όσο ανεβαίνει πιο ψηλά σε κοινωνική τάξη, η Κατίνα ανακατεύεται στις δουλειές τους και κουμαντάρει άξια τα εμπόρια, τις μπάνκες, τα καπνά, φτάνοντας μια μέρα να γίνει αρχόντισσα όλης της Σμύρνης. Εκατό χρόνια μετά, σ' ένα σκονισμένο μπαουλάκι στο σπίτι της Αίγινας, βρέθηκαν οι γραφές, τα ξόρκια και τα μαγικά της.

Πρεμιέρα: Πέμπτη 11/10

*****
Έφη. Από το Ευτυχία @ Θέατρο Αλκμήνη


Ο θεατρικός μονόλογος «Έφη. Από το Ευτυχία» της ψυχοθεραπεύτριας Κατερίνας Μαγγανά, θέτει επί σκηνής τον Φώτη (Παύλος Ευαγγελόπουλος), έναν άντρα που μένει ακόμα με τη μητέρα του στην Τούμπα. Είναι φορτηγατζής, σαρανταπεντάρης, φαινομενικά σκληρός αλλά με καρδιά παιδιού, που βγάζει τον καημό του για μια εξιδανικευμένη εφηβική αγάπη από την οποία ποτέ δεν κατάφερε να συνέλθει.

Ο Φώτης λοιπόν, στο ​στέκι του το καφενείο, ξετυλίγει το "παραμύθι" της δικής του ζωής, σε ένα οικείο πρόσωπο της καθημερινότητας του, το νεαρό άντρα που το έχει (Νικόλας Κλωντίρας). Μια αφήγηση- εξομολόγηση που ενώνει το κάποτε με το τώρα και έχει αφορμή την παράδοξη επανασύνδεσή  του με τον έρωτα των νεανικών χρόνων που σημάδεψε τη ζωή του. Επανασύνδεση που ανατρέπει τις εύθραυστες βεβαιότητες που είχε φτιάξει για να μπορεί να συνεχίζει και να αντέχει την καθημερινότητα. Αντιμέτωπος με την πιο μεγάλη "κρίση" της ζωής του ο Φώτης μιλώντας στο φίλο, μα και στον εαυτό του, διατρέχει τις στιγμές- κλειδιά του παρελθόντος του: με  τη μάνα, τον πατέρα, τον έρωτα, που τις ορίζουν η επιθυμία, αλλά και κυρίως, η ανάγκη. Ο ήρωας του «Έφη. Από το Ευτυχία» αναρωτιέται αν ξέρει πως να συνεχίσει αλλά δεν φοβάται να ζήσει. Το τέλος μένει ανοιχτό στις προκλήσεις και τις προσκλήσεις της ζωής.

Ο Φώτης συμπυκνώνει κομμάτια όλων μας: από τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες που έρχεται η στιγμή να "εξοφλήσουμε", τις εσωτερικές και εξωτερικές συγκρούσεις που καλούμαστε να διαχειριστούμε, τους φόβους και τους δισταγμούς, τις σεισμικές δονήσεις της απώλειας, τους εγκλωβισμούς σε σχήματα, ως τη λαχτάρα για το παρακάτω,  ψάχνοντας, μέσα από τις ανατροπές τα νήματα της ζωής που υφαίνουν την συνέχεια και την ελπίδα. Την συμφιλίωση με τον εαυτό, τους άλλους, με την ουσία της ζωής.

Πρεμιέρα: Πέμπτη 11/10

*****
Αν υπάρχει, δεν το 'χω βρει ακόμα @ Βρετάνια



Ο George είναι ένας περιβαλλοντολόγος, εμμονικός με την υπερθέρμανση του πλανήτη που έχει απορροφηθεί τόσο με την οικολογική καταστροφή και το έργο διάσωσής της, που παραμελεί την οικογένειά του και κινδυνεύει να τη χάσει. Η Fiona είναι η γυναίκα του, μια καθηγήτρια, κουρασμένη από την καθημερινότητα που ανακαλύπτει ότι η κόρη της πέφτει θύμα εκφοβισμού (bullying).

Η Anna είναι η κόρη τους, ένα υπέρβαρο έφηβο κορίτσι, θύμα bullying στο σχολείο της, που αντιδρά στον εκφοβισμό κι αποβάλλεται για δύο εβδομάδες.
O Teri είναι ο μικρός αδερφός του George, ένας περιπλανώμενος ‘άσωτος υιός’, ο μόνος άνθρωπος, ωστόσο, που δείχνει αληθινό ενδιαφέρον για το θλιμμένο κορίτσι.

Αυτά τα 4 πρόσωπα είναι οι πρωταγωνιστές της «ακατάστατης», αξιαγάπητης κωμωδίας που θέτει πολλά ερωτήματα και βάζει στο μικροσκόπιο την πάλη με την ερώτηση για το αν η δική μας ζωή αξίζει περισσότερο από κάποια άλλη για να διασωθεί ή όχι.

Πρεμιέρα: Πέμπτη 11/10

*****
Ελένη @ Θέατρο του Νέου Κόσμου


Η παράσταση εμπνέεται από το έργο «Ελένη» και την καινοτομία του Ευριπίδη να φτιάξει ένα υβρίδιο μεταξύ τραγωδίας και κωμωδίας, υποθέτοντας ότι η Ελένη δεν πήγε ποτέ στην Τροία και κατέληξε στην Αίγυπτο. Βασισμένοι λοιπόν σε αυτό το υποθετικό «Αν», τοποθετούμε την Ελένη και τον Μενέλαο σε ρόλους παικτών ενός παιχνιδιού διαφυγής.

Μέσα από τη λύση των γρίφων του, οι παίκτες θα ταυτιστούν με τους ήρωες του Ευριπίδη, και θα έρθουν αντιμέτωποι και αυτοί με τα «μεγάλα» ηθικά διλήμματα της αρχαίας τραγωδίας και ερωτήματα που αφορούν τα χαρακτηριστικά και τα προνόμια των ηρώων τους, αλλά και της συνθήκης που βρίσκονται.

Πρεμιέρα: Κυριακή 14/10

*****
Άλλες παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα την εβδομάδα που διανύουμε:

Δευτέρα 8/10

Η Αφροδίτη με την γούνα @ Θέατρο του Νέου Κόσμου
Ένα φεγγάρι για τους καταραμένους @ Θέατρο Πορεία
Ζιλ και η Νύχτα @ Θέατρο Σημείο
Ο Καραφλομπέκατσος και η Σπυριδούλα @ Θέατρο Σταθμός
Mute @ Σημείο

Τρίτη 9/10
Γκιγιόμ γλυκιά μου @ Θέατρο Αλκμήνη
Η Κυρά της Θάλασσας @ Tempus Verum-Εν Αθήναις

Τετάρτη 10/10
Αρίστος @ Θέατρο Νέου Κόσμου
Ο φάρος @ Θέατρο Αθηνών
Χοηφόροι @ Θέατρο Νέου Κόσμου

Πέμπτη 11/10
Γυναίκες του Παπαδιαμάντη @ Θέατρο Χώρα
Οι 12 ένορκοι @ Θέατρο Αλκμήνη
Οι δούλες @ Θέατρο του Νέου Κόσμου
Η αγάπη άργησε μια μέρα @ Αργώ
Hedda Gabler @ Μπάγκειον Ξενοδοχείο

Παρασκευή 12/10
Άρης @ Cartel
Μάνα @ Faust
Ο Μαρξ Στο Σόχο @ Θέατρο Άλμα
Οδός Αβύσσου αριθμός 0 @ Olvio

Σάββατο 13/10
Η Σέξτον και τα Κογιότ @ Vault
Μαμά, κι εγώ δεν σ' αγαπώ @ Επί Κολωνώ
Το εξυπνοπούλι και η γάτα @ Faust
Ο Ιατροδικαστής ή Στη μνήμη της Έλλης Λαδά @ Θέατρο Αλκμήνη
Ανθρώπινοι ζωολογικοί κήποι:Ον @ Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων


Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα