headphones

Οι γνωστοί Έλληνες μουσικοί δεν στηρίζουν τα μουσικά μέσα

Είμαστε ένας κρίκος στην αλυσίδα της μουσικής στη χώρα μας. Μπορείτε να φανταστείτε να βγάζει νέο δίσκο ο Μαραβέγιας, ο Μάλαμας, ή ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου και να μην υπάρχει καμία κριτική του;

Διαβάστηκε φορες

Άραγε μπορείτε να σκεφτείτε την Ελληνικη μουσική χωρίς αντίστοιχα web sites;

Ας σκεφτούμε την «Εποχή Του Θερισμού», το νέο δίσκο της Νατάσσας Μποφίλιου, του Θέμη Καραμουρατίδη και του Γεράσιμου Ευαγγελάτου. Πρόκειται βέβαια για ένα από τα πιο δυνατά σχήματα του ελληνικού τραγουδιού σήμερα. Ξέρετε πόσες δισκοκριτικές έγιναν για αυτόν; Λιγότερες από τα δάχτυλα ενός χεριού...

Μπορείτε να φανταστείτε το σενάριο να μην υπάρχει κανένα μουσικό μέσο στην Ελλάδα; Αναφέρομαι βέβαια στα web sites, τα οποία ασχολούνται με την μουσική κι άλλες πτυχές του πολιτισμού κι όχι βέβαια στα ποικίλης ύλης μέσα, όπως η Athens Voice, η Lifo, το Popaganda κλπ;

Τα μουσικά web sites δεν γράφουν επιφανειακά κείμενα, αλλά εμβαθύνουν στο κομμάτι της μουσικής στις δισκοκριτικές, τα άρθρα για τις συναυλίες και γενικότερα τις απόψεις τους (μας). Κάθε μουσικό μέσο αποτελείται από ανθρώπους που λατρεύουν να ακούν εκατοντάδες νέους δίσκους και να βλέπουν συναυλίες. Αυτοί έχουν πραγματικά τη δυνατότητα να εκφράσουν άποψη για το χώρο μας, να κρίνουν την ζωντανή εμφάνιση ενός συγκροτήματος, να έχουν εμπεριστατωμένη άποψη για έναν δίσκο και να συζητήσουν με έναν μουσικό. 

Άραγε, έχετε διαβάσει συνεντεύξεις σε μη μουσικά μέσα; Έχετε προσέξει ότι στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι ερωτήσεις είναι λίγες αριθμητικά; Πόσες από αυτές είναι μουσικές;

Άραγε, έχουν καταλάβει οι γνωστοί Έλληνες μουσικοί ότι είμαστε κι εμείς ένας κρίκος στην αλυσίδα του ευρύτερου χώρου της μουσικής στη χώρα μας;

Οι νεότεροι και λιγότεροι γνωστοί μουσικοί έχουν άλλη στάση

Είναι οι μόνοι που στηρίζουν ένα μουσικό μέσο.

Είμαι 13 χρόνια στον χώρο και είναι πολύ λίγες οι περιπτώσεις όπου ένας γνωστός μουσικός ή φεστιβάλ στήριξε οικονομικά το Mix Grill για να προωθήσει την περιοδεία του κι αυτό βέβαια συμβαίνει σε σχεδόν όλες τις αντίστοιχες ιστοσελίδες. Τον χειμώνα μας ζητάνε να στηρίξουμε τις εβδομαδιαίες εμφανίσεις τους στην Χ μουσική σκηνή (χωρίς κόστος βέβαια) και το καλοκαίρι δεν έχουν budget, ακόμα κι αν η περιοδεία τους έχει πάνω από δέκα sold out εμφανίσεις... 

Αντιθέτως, οι νέοι μουσικοί και όσοι δεν έχουν γίνει ακόμη ευρέως γνωστοί κατανοούν απόλυτα ότι για τη δικιά τους προώθηση χρειάζεται να στηρίξουν αντίστοιχα τα μουσικά μέσα. Στις περισσότερες των περιπτώσεων έχουν απόλυτα ειλικρινή στάση και συνεργάζονται με κάθε τρόπο με εμάς. Δυστυχώς όμως, η στήριξη τους δεν αρκεί...

Γιατί οι γνωστοί Έλληνες μουσικοί δεν δίνουν συνεντεύξεις πρώτα στα μουσικά web sites;

Προσέξτε τις επιλογές των ευρύτερα γνωστών μουσικών όσον αφορά τις δηλώσεις και τις συνεντεύξεις τους... Την δεκαετία του 90 γιατί οι μουσικοί επέλεγαν το Ποπ+Ροκ και το Δίφωνο για τις πρώτες συνεντεύξεις τους;

moysika periodika

Η στήριξη του χώρου μας δεν είναι απαραίτητο να είναι μόνο οικονομική. Υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι για να στηριχθούμε από τους ανθρώπους που αγαπάμε και στηρίζουμε. Αρχικά, οι περισσότεροι γνωστοί μουσικοί επιλέγουν την Καθημερινή, την Εφημερίδα των Συντακτών, το Έθνος, την Athens Voice, τη Lifo ή την Popaganda για να δώσουν τις πρώτες συνεντεύξεις τους, όταν κυκλοφορούν ένα νέο δίσκο ή έχουν περιοδεία. Ποιο από αυτά τα μέσα είναι καθαρά μουσικό; Κανένα. Έχουν βέβαια πολύ μεγαλύτερη απήχηση σε ευρύ κοινό.

Όμως, αν υπήρχε ο άγραφος κανόνας της επιλογής των μουσικών μέσων για τις πρώτες συνεντεύξεις ή αποκλειστικές δηλώσεις, θα υπήρχε ανέξοδα στήριξη στον χώρο μας, χωρίς βέβαια να αποκλείονται οι συνεντεύξεις στα έντυπα και μέσα ποικίλης ύλης. Αυτή ναι είναι μια πρόταση σε εσάς αγαπημένοι μουσικοί!

Είναι όμως και τα social media. Δημοσιεύεται δισκοκριτική ή συναυλιακό review ή συνέντευξη ενός μουσικού που έχει χιλιάδες followers/like και ο ίδιος ή η ομάδα που έχει αναλάβει τα social του δεν το δημοσιεύει σε αυτό. Σας φαίνεται παράλογο; Κι όμως ισχύει και σε μεγάλο βαθμό. Εδώ υπάρχει η άποψη ότι για μια συναυλία γνωστού ονόματος δημοσιεύονται πάρα πολλά άρθρα και δεν είναι δυνατό να δημοσιευτούν όλα αυτά. Μην κοροϊδευόμαστε τώρα...

Είτε αλλάζουμε ή βουλιάζουμε...

... που έλεγε μια ψυχή.

music sites

Ο Μιχάλης Τσαντίλας περιέγραψε με απόλυτη ειλικρίνεια και θάρρος την κατάσταση που υπάρχει στον ελληνικό μουσικό τύπο σήμερα, στο σχετικό editorial του. Τα περισσότερα μουσικά μέσα στηρίζονται στην τρέλα, την αγάπη και το πάθος που έχουμε για τη μουσική, το θέατρο, το σινεμά κλπ. Για να είμαστε συνεπείς στην αρθρογραφία μας και να στηρίζουμε με μεγαλύτερη θέρμη αυτό που αγαπάμε, είναι επιβεβλημένη η στήριξη από τους ανθρώπους του χώρου και κυρίως αυτούς που μπορούν να το κάνουν.

Κανείς δε ζητάει ελεημοσύνη. Είναι εξαιρετικά λίγοι όσοι πιστεύουν ότι θα βγάλουν χρήματα και θα ζήσουν από τα μουσικά μέσα. Όσοι το πιστεύουν, μάλλον ζουν σε ένα όμορφο και «γλυκό» συννεφάκι... 

Στηρίξτε τα μουσικά μέσα με τους παραπάνω τρόπους. Επιλέξτε τα για τις δηλώσεις σας, δημοσιεύστε τα άρθρα τους στα πολυπληθή social media σας και στηρίξτε τους οικονομικά όταν έχετε μια κερδοφόρα σειρά συναυλιών. Μόνο έτσι αυτά θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να είναι υγιή οικονομικά (κι όχι με τρύπες), να ανταμοίβουν τους συντάκτες τους και με τη στήριξη ενός ικανού αρχισυντάκτη (Χάρης Συμβουλίδης, Μιχάλης Τσαντίλας κ.α.) να γίνουν πιο συνεπή και να αυξήσουν τους αναγνώστες τους, με αποτέλεσμα να προωθούν ακόμη καλύτερα αυτό που αγαπούν όσο τίποτε άλλο: τη Μουσική!

Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
8,9 / 10 (σε 7 αξιολογήσεις)
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα