Παντελής Θαλασσινός: Υπάρχει πολλή μουσική μέσα στην κρίση

Ο Π. Θαλασσινός μας μίλησε για τη μουσική στην κρίση, τους φόβους τις ντροπές, τους πολιτικούς, τον έρωτα, το θάνατο και το Νέλσον Μαντέλα.
Διαβάστηκε φορες


Ο Παντελής Θαλασσινός εμφανίζεται στο “Ρυθμός Stage” μέχρι και τις 3 Ιανουαρίου και περιμένει τους φίλους του να τραγουδήσει και να επικοινωνήσει το καινούργιο του διπλό live CD “Ανοιχτή Ακρόαση” μαζί με όλες του τις μεγάλες επιτυχίες.

"Όταν μπαίνεις σ ένα πολυκατάστημα που πουλάει CD, κανείς δεν ξέρει να σου δώσει κάποιες πληροφορίες για το περιεχόμενο τους, ξερουν μόνο την τιμή. Η μαγική λέξη.." Πριν λίγες ημέρες ο Παντελής Θαλασσινός μας μίλησε για τη μουσική στην κρίση, τους φόβους τις ντροπές, τους πολιτικούς, τον έρωτα, το θάνατο και το Νέλσον Μαντέλα.

1) Η μουσική στην κρίση και η κρίση στην μουσική. Έννοιες διαφορετικές και παράλληλα σημειολογικά ταυτόσημες. Ποιες είναι οι σκέψεις σου σχετικά με την περίοδο που διανύει η μουσική στην σύγχρονη κοινωνία και ποιος ο ρόλος της ως μορφή τέχνης στον πολιτισμό;

Μου αρέσει ο χρησμός σας..χα χα. Υπάρχει πολλή Μουσική μέσα στην Κρίση. Η δημιουργία  δεν έχει σταματήσει, δημιουργούνται πάρα πολλά και πολυ σοβαρά πράγματα. Απλώς δεν φαίνονται, και δεν ακούγονται. Και πολύ σωστά λέτε οτι είναι ταυτόσημες, διότι τελικά και στην ουσία, η μουσική περνάει κρίση, επικοινωνιακή. Καίτοι υπάρχουν πράγματα πολυ σοβαρά, αυτην την εποχή να ακουστούν, για πολλους, διάφορους και ευνόητους λόγους, μένουν στη μοναξιά. Σ’ αυτό φταίει η κατάρρευση της μουσικής βιομηχανίας, και η έλλειψη παραγωγών με όραμα, όπως παλιά που έψαχναν και πρότειναν.  Θα σας πω πώ ένα παράδειγμα, κάτι που μ ενοχλεί. Όταν μπαίνεις σ ένα πολυκατάστημα που πουλάει CD, κανείς δεν ξέρει να σου δώσει κάποιες πληροφορίες για το περιεχόμενο τους, ξερουν μόνο την τιμή. Η μαγική λέξη.. Είναι πλέον καλό ότι είναι διαφημισμένο, και ότι πουλάει. Καμία πρόταση, κανένας διάλογος. Η μουσική ήταν και θα είναι η τέχνη με τον εύκολο και κατανοητό κώδικα, να μπαίνει και να διαμορφώνει συνειδήσεις. Η αφύπνιση των συνειδήσεων, μπορεί να παράγει πάλι πολιτισμό.

2) Διάγεις βίο καλλιτεχνικό, ποιες πιστεύεις είναι οι ευθύνες ενός τέτοιου βίου και ποια η προσωπική σου στάση ή και αντίσταση στον κυκεώνα των ήμερων συνολικά;

Μα νομίζω, αντίσταση είναι να κάνεις το αυτονόητο. Να ασχολείσαι και να παράγεις αυτό που ως τωρα έκανες με τιμιότητα, ασχέτως αν αυτό είναι, στ’ αζήτητα. Αντίσταση είναι παρά την προσπάθεια, να μας χειραγωγήσουν σε μια ζωή κουφια κι ανούσια, χωρίς ιδεολογικές άμυνες, να διαβάζεις σήμερα Ρίτσο, Βρεττάκο, και Βάρναλη. Η προσωπικη μου στάση, είναι σθεναρή, δημιουργώντας καθημερινά, κι οργανώνοντας, μικρές ομάδες παιζοντας, μουσική και συζητώντας, διάφορα θέματα. Οι ευθύνες βέβαια, είναι μεγάλες για τους καλλιτέχνες, αλλά θα στις ζητήσουν δυστυχώς ελάχιστοι πλέον.

3) Η μουσική ως δρώμενο και λίπασμα πολιτισμού, μπορεί να παίξει ρόλο λύσης ή παραμένει στην γωνιά της παρατήρησης κατά την γνώμη σου;

Η μουσική και τα τραγούδια, δεν ήταν ποτέ στη γωνιά της παρατήρησης, ούτε ήσαν περιγραφικά. Τα τραγούδια  πρέπει να κουβαλάνε ένα λόγο, και να περνάνε μηνύματα. Μόνο τότε είναι επικοινωνία. Η επικοινωνία των ψυχών.

4) Όλοι κουβαλάμε φοβίες, άλλοτε επιδερμικά και άλλοτε κατακλυσμικά ως όντα. Ωστόσο, ο φόβος μπορεί να λειτουργεί προστατευτικά ή ανασταλτικά στην προσωπική πορεία του καθενός. Ποιος ο ρόλος του για σένα, και πιο συγκεκριμένα, στην στιγμή  και την διαδικασία της δημιουργίας;

Η δημιουργία στην τέχνη, είναι μια λύτρωση, μια γέννα. Είναι ο τρόπος για να ξεπερνάς τους φόβους τις ντροπές, και τα υπόλοιπα συναισθήματα, που ενδεχομένως σε κάνουν πλημμελή στην εγκόσμια  ζωή σου. Μέσα απ την τέχνη γίνεσαι πλήρης. Ακόμη σαν δέκτης της.

5) Λένε, πως είναι άλλο ο άνθρωπος και άλλο το έργο του. Εσύ, πόσο ταυτίζεσαι με το έργο ή αν θες, πόσο ο Θαλασσινός, ταυτίζεται με τον Παντελή;

Νομίζω ότι το έργο μου είναι λίγο πιο σοβαρό απο εμένα. Γι αυτό και θέλω πιο πολύ να ξέρουν τα τραγουδια μου και το έργο μου.

6) Θα θέλαμε να μας πεις την πρώτη σκέψη που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τις παρακάτω λέξεις. Πολιτικοί/η – Ελλάδα – Μουσική – Έρωτας – Θάνατος.

Πολιτικοί… Δυστυχώς επάγγελμα, και  μέσον προβολής προβληματικών προσωπικοτήτων,. Η πολιτική είναι κάτι Ιερό, έχει να κάνει με τα κοινά.

Ελλάδα.. Ένα πολυ όμορφο μέρος του πλανήτη που δυστυχώς δεν ανήκε ποτε στους αρείους του.

Μουσική.. Η πιο ευκολη γλώσσα του κόσμου..

Ερωτας.. Η Φύση την Άνοιξη.

Θάνατος.. Η κληροδότηση..
 
7) Ο άνθρωπος ως μονάδα, πιστεύεις πως μπορεί να κάνει την διαφορά, αν θυμηθούμε φυσικά κάποιες  ανθρώπινες μονάδες, όπως του πρόσφατα χαμένου Νέλσον Μαντέλα, ή αυτό το καθιστά ανέφικτο η για πρώτη φορά στην ιστορία του πλανήτη, οικονομική, και ίσως όχι μόνο, παγκοσμιοποίηση;

Ο Νέλσον Μαντέλα ήταν μια ηρωική κι εμπνευσμένη, προσωπικότητα. Ήταν η μονάδα, που μπήκε μπροστά, για να βρουν το δίκιο τους, και ανθρώπινες συνθήκες ζωής, οι καταπιεσμένοι έγχρωμοι της Νοτιοαφρικανικής Ένωσης. Χωρίς ιδέες, αυτοθυσία και όραμα, ποτε δεν θα μπορέσεις να γίνεις ο σπινθήρας, του καυσίμου, που καύσιμο μπορεί να είναι ο ίδιος ο Λαός. Τιποτα δεν είναι ακατόρθωτο, όταν υπάρχουν σπινθήρες, σαν τον Μπελλογιάννη, τον Τσε Γκεβάρα, τον Αλιέντε, και πολλούς άλλους ασυμβίβαστους επαναστάτες. Καμία παγκοσμιοποίηση δεν μπορεί, να ελέγξει την Οργή του Λαού.

8) Ο Παντελής 20 χρονών και ο Παντελής σήμερα, κοιτάζουν την θάλασσα με τον ίδιο τρόπο;

Με τον τρόπο που κοιτάζει ένας μεσήλικας, το βάζο με το γλυκο. Μικρός έπεφτα μέσα. Τωρα το βλέπω, ρωτάω πως το φτιαξαν, και δικιμάζω λίγο. Και μπορει να το κάνω και τραγούδι..

9) Η γυναίκα ως έμπνευση και η έμπνευση ως γυναίκα, που διαφέρουν και που μοιάζουν για σένα; Έννοιες αλληλένδετες και εξαρτημένες στον ιδρώτα των χορδών της κιθάρας σου ή τελικά μια απαρέμφατη συνύπαρξη, όσο και αναγκαία, ίσως,  καλλιτεχνικά;

Η έμπνευση ως γυναίκα, μεταμορφώνεται, απο τη μια, σε μία πανέμορφη κι εύτεκνη γυναίκα, κι άλλες φορές σε μια γρηά στείρα. Η γυναίκα ως έμπνευση, παίρνει αυτό που της ανήκει, τα ομορφότερα τραγούδια..

10) Τι μας ετοιμάζεις στο Ρυθμό Stage αυτή την περίοδο;

Έχω κάνει μια επιλογή τραγουδιών, που κατα τη γνώμη μου είναι πρόταση. Παίζω τραγούδια μεγάλων στιχουργών και συνθετων, της δεκαετίας του 70, που τα θεωρώ επίκαιρα. Γιατι οπως θα έχετε, κι εσεις καταλάβει, , η μεταπολίτευση δεν ήρθε ποτέ.

O Παντελής Θαλασσινός στο Ρυθμό Stage
 
Παρασκευή  27 Δεκεμβρίου και 3 Ιανουαρίου
Σάββατο  28 Δεκεμβρίου
Τετάρτη 1 Ιανουαρίου (ανήμερα Πρωτοχρονιάς)


Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα