Θεατρικά Βραβεία Κοινού 2014-2015: Δείτε τους μεγάλους νικητές

'Εξι βραβεία για τη "Μεγάλη Χίμαιρα", τέσσερα για το "Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές" και δυο για το "Σμύρνη μου αγαπημένη". Δείτε αναλυτικά όλα τα βραβεία.
Διαβάστηκε φορες
Την Τρίτη 10 Νοεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών πραγματοποιήθηκε η 17η τελετή απονομής των Θεατρικών Βραβείων Κοινού από το "αθηνόραμα". Όπως φαίνεται, το κοινό ξεχώρισε τη "Μεγάλη Χίμαιρα"

Τα Θεατρικά βραβεία κοινού είναι ετήσια βραβεία τα οποία διοργανώνονται από το περιοδικό "Αθηνόραμα". Τα βραβεία απονέμονται σε θεατρικές παραστάσεις βάσει ψηφοφορίας των αναγνωστών του περιοδικού, γύρω από παραστάσεις της παρελθούσας θεατρικής περιόδου.

Η απονομή των βραβείων κοινού διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 1999, για τις παραστάσεις της περιόδου 1998-99. Καθώς τα βραβεία αποτελούν την έκφραση του κοινού, έχουν επιτύχει μια πλήρη αποδοχή από τον χώρο του θεάτρου στην Ελλάδα.

Ας δούμε ποιες θεατρικές παραστάσεις  έκλεψαν την καρδιά αλλά και τα βραβεία του κοινού:

Παράσταση
1ο Βραβείο - Η μεγάλη χίμαιρα
2ο Βραβείο - Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές
3ο Βραβείο - Σταματία, το γένος Αργυροπούλου

Σκηνοθεσία
1ο Βραβείο - Δημήτρης Τάρλοου: Η μεγάλη χίμαιρα
2ο Βραβείο - Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές
3ο Βραβείο - Ελένη Σκότη: Αγαπητή Ελένα

Ανδρικός ρόλος
1ο Βραβείο - Γιώργος Μιχαλακόπουλος: Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές
2ο Βραβείο - Χρήστος Λούλης: 'Αμλετ
3ο Βραβείο - Γιώργος Χρυσοστόμου: Λίλιομ

Γυναικείος ρόλος
1ο Βραβείο - Αλεξάνδρα Αϊδίνη: Η μεγάλη χίμαιρα
2ο Βραβείο - Ελένη Ουζουνίδου: Σταματία, το γένος Αργυροπούλου
3ο Βραβείο - Λένα Παπαληγούρα: Κατερίνα

Σκηνογραφία
1ο Βραβείο - Γιώργος Πάτσας: Σμύρνη μου αγαπημένη
2ο Βραβείο - Μαίρη Τσαγκάρη: Η μελωδία της ευτυχίας
3ο Βραβείο - Γιώργος Χατζηνικολάου: Αγαπητή Έλενα

Ενδυματολογία
1ο Βραβείο - Γιώργος Πάτσας: Σμύρνη μου αγαπημένη
2ο Βραβείο - Ελένη Μανωλοπούλου: Η μεγάλη χίμαιρα
3ο Βραβείο - Κλαιρ Μπρέσγουελ: Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές

Μουσική σύνθεση
1ο Βραβείο - Κατερίνα Πολέμη: Η μεγάλη χίμαιρα
2ο Βραβείο - Δημοσθένης Γρίβας: 'Αμλετ
3ο Βραβείο - Λόλεκ: Κατερίνα

Φωτισμός
1ο Βραβείο - Αλέκος Αναστασίου: Η μεγάλη χίμαιρα
2ο Βραβείο - Αλέκος Αναστασίου: Σμύρνη μου αγαπημένη
3ο Βραβείο - Κατερίνα Μαραγκουδάκη: Η μελωδία της ευτυχίας

                                    *   *   *   *   *   *

"Η μεγάλη χίμαιρα"
30.000 και πλέον θεατές , sold-out παραστάσεις, 300% αύξηση στις πωλήσεις του ομώνυμου μυθιστορήματος, λίστα αναμονής στις προπωλήσεις. Δεν χωρά αμφιβολία: ογδόντα χρόνια μετά τη συγγραφή του, το επικό ερωτικό μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση έμελλε να γίνει θεατρικό γεγονός τεράστιας εμβέλειας (1ο βραβείο παράστασης ), πρωτίστως χάρη στην ψυχαναλυτικής υφής σκηνοθεσία του εγγονού του συγγραφέα Δημήτρη Τάρλοου (1ο βραβείο σκηνοθεσίας ) και στην τρικυμισμένη ερμηνεία της Αλεξάνδρας Αϊδίνη (1ο βραβείο γυναικείου ρόλου).

Το κοινό τίμησε τη "Μεγάλη Χίμαιρα" με τρία ακόμη βραβεία (1ο βραβείο μουσικής σύνθεσης η Κατερίνα Πολέμη, 1ο βραβείο φωτισμών ο Αλέκος Αναστασίου και 2ο βραβείο ενδυματολογίας η Ελένη Μανωλοπούλου). Η παράσταση συνεχίζεται και φέτος στο θέατρο Πορεία.

"Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές"
Μέγας ρόλος, μέγας ηθοποιός. Ο Γιώργος Μιχαλακόπουλος (1ο βραβείο ανδρικού ρόλου) τιθάσευσε τις ατελείωτες τιράντες λόγου δικανικής και ρητορικής φύσης και έπλασε ένα χαρακτήρα πιθανότατα ανύπαρκτο: έναν πολιτικό-πρότυπο ακεραιότητας, τον καγκελάριο Τόμας Μορ, που καταδικάζεται σε θάνατο.

Κλασικό έργο ρεπερτορίου "with a twist", που λένε και οι Άγγλοι, σε μια παράσταση αξιώσεων (2ο βραβείο παράστασης ), ιδανική για το σκεπτόμενο αστικό κοινό ενός Εθνικού Θεάτρου υπήρξε το "Ένας άνθρωπος για όλες τις εποχές" του Βρετανού Ρόμπερτ Μπολτ, το οποίο ανέβασε ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος (2ο βραβείο σκηνοθεσίας ). Η κεντρική σκηνή του κτιρίου Τσίλερ μεταμορφώθηκε σε ένα εικαστικό σύμπαν-αναφορά στην αναγεννησιακή ζωγραφική, με την πολύτιμη αρωγή της ενδυματολόγου Κλερ Μπρέισγουελ (3ο βραβείο ενδυματολογίας ).

"Σταματία, το γένος Αργυροπούλου"
Συντηρητική, εθνικόφρων, παρθένα γεροντοκόρη, ταγμένη ψυχή τε και σώματι στα χρηστά ήθη με τα οποία γαλουχήθηκε: αυτή είναι η Σταματία στο μονόλογο του Κώστα Σωτηρίου, και για χάρη αυτής της "κυρίας" το Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου γέμιζε ασφυκτικά όλο τον προηγούμενο χειμώνα (3ο βραβείο παράστασης ). Μολονότι έχει ονοματεπώνυμο, δεν είναι υπαρκτό πρόσωπο, αλλά μια κωμικοτραγική κατασκευή συντεθειμένη από άμεσα αντιληπτά και αναγνωρίσιμα στερεότυπα της "παλιάς» Ελλάδας.

Αυτήν την "κατασκευή" ενσαρκώνει μοναδικά η Ελένη Ουζουνίδου (2ο βραβείο γυναικείου ρόλου), με το φλογερό ταμπεραμέντο, το σκέρτσο, το τσαγανό και τη στεντόρεια φωνή. Καθοδηγούμενη στέρεα από τον Βαγγέ­λη Θεοδωρόπουλο, ανοίγει την περίτεχνη βεντάλια των εκφραστικών της μέσων και μας παρασύρει σε μια ερμηνεία χοϊκή, τζαζ και απείρως γοητευτική. Η παράσταση συνεχίζεται και φέτος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.


"Αγαπητή Ελένα"
Αυτή η παράσταση δεν βραβεύεται για πρώτη φορά. Δεκαπέντε χρόνια πριν, όταν πρωτοανέβηκε στο ξεκίνημα του θεάτρου Επί Κολωνώ το 2000, το έργο της Λουντμίλα Ραζουμόβσκαγια θριάμβευσε στα Θεατρικά Βραβεία Κοινού. Έτσι και τώρα, η παράσταση της Ελένης Σκότη (3ο βραβείο σκηνοθεσίας), στο κινηματογραφικό σκηνικό-αναφορά στα σοβιετικά ’80s του Γιώργου Χατζηνικολάου (3ο βραβείο σκηνογραφίας ), προσδίδει μια ανησυχαστική ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ σε αυτό το έργο-δυναμίτη, που θέλει τέσσερις εφήβους να κρατούν σε ομηρία την καθηγήτριά τους στο διαμέρισμά της προκειμένου να της αποσπάσουν το κλειδί­ για το ντουλάπι όπου φυλάσσονται τα γραπτά τους.
Η μεταξύ τους σύγκρουση είναι σφοδρή, αντικατοπτρίζοντας το χάσμα γενεών αλλά και των αντιπαρατιθέμενων ιδεολογιών: το πειραματόζωο του σοβιετικού σοσιαλισμού (η καθηγήτρια Ελένα) κι εκείνα της επερχόμενης περεστρόικα (οι μαθητές ) παραδίνονται σε έναν εμφύλιο γεμάτο ηττημένους. Η παράσταση συνεχίζεται και φέτος στο θέατρο Επί Κολωνώ.
Διαβάστε την κριτική της παράστασης

"Άμλετ"
Ο Γιάννης Χουβαρδάς επεχείρησε κάτι που λίγοι σκηνοθέτες επιτυγχάνουν: εισχώρησε στο μυαλό των προσώπων, και κυρίως του Άμλετ και αποκρυπτογράφησε κάθε σκέψη, φαντασίωση, πρόθεση, φόβο, εμμονή, θυμό και μυστικό, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο χώρο και στις λεπτομέρειές του. Άξιος και φλογερός ως Άμλετ ο Χρήστος Λούλης (2ο βραβείο ανδρικού ρόλου), ισορρόπησε μοναδικά ανάμεσα στη μελαγχολία και στο δυναμισμό του νέου που ζει στην αυγή του αιώνα της λογικής όταν η ρηξικέλευθη αυτή εκδοχή του κλασικού σαιξπηρικού έργου, με τις ηλεκτρισμένες συνθέσεις του Δημοσθένη Γρίβα (2ο βραβείο μουσικής σύνθεσης), παρουσιαζόταν την προηγούμενη σεζόν στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Διαβάστε την κριτική της παράστασης

"Λίλιομ"
Με χθόνιο ερωτισμό, άγρια φυσικότητα και με μιαν αισθαντικότητα βουτηγμένη στο συναίσθημα, αλλά δίχως ίχνος μελοδραματισμού, ο Γιώργος Χρυσοστόμου (3ο βραβείο ανδρικού ρόλου) ερμήνευσε τον Λίλιομ, τον γοητευτικό απατεωνίσκο του 1900 που εργάζεται ως "κράχτης" και ζιγκολό σε λούνα-παρκ και, ακόμη κι όταν αυτοκτονεί, παραμένει (και) στον άλλο κόσμο ένας αξιέραστος αλήτης! Δύσκολα θα φανταζόμασταν άλλον ηθοποιό να αντιμετωπίζει τόσο σθεναρά τον πρώτο ρόλο της ομώνυμης παραμυθικής παραβολής του Φερέντ Μολνάρ, που ανέβασε ο Θωμάς Μοσχόπουλος την προηγούμενη σεζόν στο θέατρο Πόρτα.
Διαβάστε την κριτική της παράστασης

"Σμύρνη μου αγαπημένη"
Το μουσικοθεατρικό θέαμα-φόρος τιμής στις χαμένες πατρίδες διά χειρός Μιμής Ντενίση παραμένει για δεύτερη σεζόν μια από τις πιο διάσημες και περιζήτητες παραστάσεις. Το εντυπωσιακά ρεαλιστικό σκηνικό και τα εξαίσια κοστούμια εποχής του Γιώρ­γου Πάτσα (1ο βραβείο σκηνογραφίας και 1ο βραβείο ενδυματολογίας) φέρνουν στο Θέατρο του Ελληνικού Κόσμου τον κοσμοπολίτικο αέρα της Σμύρνης του άλλοτε, ενώ ο Αλέκος Αναστασίου (2ο βραβείο φωτισμών) φωτίζει με τρόπο μοναδικό τη "ζωντανή τοιχογραφία" της ακμάζουσας κοινωνίας και της αριστοκρατικής οικογένειας. Κι ενώ όλοι τους μιλούν για την πολιτική και τους πολιτικούς, τον βασιλιά, τον Βενιζέλο, τον Κεμάλ και το όραμα της μεγάλης Τουρκίας, η ίδια η Ιστορία τούς συναντά, θρυμματίζοντας λέξεις, όνειρα και ζωές… Η παράσταση συνεχίζεται και φέτος στο "Θέατρον".
Διαβάστε την κριτική της παράστασης


"Η μελωδία της ευτυχίας"
Η αληθινή ιστορία της οικογένειας Φον Τραπ, που έγινε μιούζικαλ και στη συνέχεια πολύ επιτυχημένη ταινία με την Τζούλι Άντριους, ανέβηκε την προηγούμενη σεζόν από την εταιρεία παραγωγής Live 2 στο Παλλάς, με τη σκηνοθέτιδα Θέμιδα Μαρσέλλου, σαν ένα ανοιχτόκαρδο μουσικοθεατρικό θέαμα αγάπης, για μικρούς και μεγάλους, με πρωταγωνιστές παιδιά ηλικίας 4,5-13 ετών.

Στην έναρξη της παράστασης η αστραφτερή Νάντια Κοντογεώργη, στο ρόλο της γκουβερνάντας τους, ξεκαρφιτσωνόταν σαν σύννεφο από τα αυστριακά βουνά του επιβλητικού σκηνικού της Μαίρης Τσαγκάρη (2ο βραβείο σκηνογραφίας), το οποίο, ακόμη και στις πιο απαιτητικές σκηνές (όπως εκείνη της καταιγίδας), φωτιζόταν υποδειγματικά από την Κατερίνα Μαραγκουδάκη (3ο βραβείο φωτισμών).


"Κατερίνα"
Τόσο νέα, τόσο σπουδαία! Ηθοποιός μεγάλης κλάσης, η Λένα Παπαληγούρα (3ο βραβείο γυναικείου ρόλου) καταθέτει ένα σόλο ρεσιτάλ λυτρωτικού αυτοσαρκασμού, ερμηνεύοντας τη διπολική αυτόχειρα μητέρα του Αυγούστου Κορτώ. Η χειροποίητη παράσταση του Γιώργου Νανούρη βασίζεται στο μπεστ σέλερ μυθιστόρημα του Κορτώ "Το βιβλίο της Κατερίνας". Ο new-age τραγουδοποιός Λόλεκ (3ο βραβείο μουσικής σύνθεσης) συνοδεύει επάξια την πρωταγωνίστρια με τις μπαλάντες του στο σόλο της, στην παράσταση που συνεχίζει να φέρνει ορδές θεατών στο Θησείον-Ένα Θέατρο για τις Τέχνες, όπου και επαναλαμβάνεται.
Διαβάστε την κριτική της παράστασης

Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα