Είδαμε την ταινία "USSAK" του Κυριάκου Κατζουράκη

Πώς μία έκθεση ζωγραφικής μπορεί να μετατραπεί σε ταινία; Ο Κυριάκος Κατζουράκης μπορεί να απαντήσει.
Διαβάστηκε φορες
Η νέα ταινία του ζωγράφου και σκηνοθέτη Κυριάκου Κατζουράκη που έρχεται μετά το ντοκιμαντέρ του «Ο δρόμος προς τη Δύση» (2003) και τη μεγάλου μήκους ταινία «Γλυκιά μνήμη» (2005),  παρουσιάζεται από την 1η Δεκέμβρη στη μεγάλη οθόνη. Με ένα ιδιόμορφο τίτλο που φαντάζει ως συντομογραφία κάποιας μυστικής υπηρεσίας, η ταινία "USSAK" σε σενάριο γραμμένο από τον ίδιο το σκηνοθέτη, μαζί με την πρωταγωνίστρια της ταινίας, Κάτια Γέρου, τοποθετείται περίπου τρεις δεκαετίες από το σήμερα, σε έναν κόσμο δυστοπικό και μια κοινωνία διαλυμένη. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως όλες οι σκηνές του έργου, πρώτα δημιουργήθηκαν ως ζωγραφιές του σκηνοθέτη και μετά μετατράπηκαν σε πλάνα για τη μεγάλη οθόνη.



Η συνοχή στο περιεχόμενο και την πλοκή του έργου, από τις πρώτες κιόλας σκηνές, δε φαντάζει να είναι αυτοσκοπός του δημιουργού ή έστω ένας δευτερεύων στόχος. Απεικονίζοντας καταστάσεις και συνθήκες του παρόντος και του παρελθόντος, που με κάποιο ευφάνταστο τρόπο ο θεατής πρέπει να καταλάβει ότι αναφέρονται σε μια μεταγενέστερη κοινωνία (;), στην οθόνη κάνουν την εμφάνισή τους δολοπλόκοι πολιτικοί και επιχειρηματίες, αλλά και ηλικιωμένες ιερόδουλες και πρώην queer ντίβες - παππούδες. Όλοι αυτοί οι χαρακτήρες, σε μια ιστορία που εκτυλίσσεται εξατομικευμένα για τον καθένα, παρουσιάζονται να συμμετέχουν σε καταστάσεις, από μία άποψη απόλυτα σουρεαλιστικές, ενώ κατ' άλλη οπτική, απόλυτα στερεοτυπικές. Σε σκηνές όπως είναι για παράδειγμα η καταδίωξη της Κάτιας Γέρου, υποδυόμενη την Ιωάννα, μια «περφόρμερ» σε στριπ κλαμπ, οι μουσικές επιλογές θυμίζουν εκείνες παλιών γουέστερν συνδυασμένα με σύγχρονη, ηλεκτρονική μουσική. Γενικά θα χαρακτηρίζαμε τη μουσική επένδυση της ταινίας ως αρκετά πρωτότυπη για την κινηματογραφική βιομηχανία.



Το ευρύτερο πνεύμα της ταινίας θυμίζει χαμηλού επιπέδου κοινωνικό θρίλερ, με σκηνές χιλιοπαιγμένες και τρόπο κινηματογράφησης μερικών δεκαετιών πριν. Επομένως, η τοποθέτηση της πλοκής στο μέλλον δημιουργεί αντιφατικές σκέψεις. Το κείμενο και οι διάλογοι συγκριτικά με το επίπεδο λόγου των σύγχρονών έργων, μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ερασιτεχνική δουλειά ανθρώπων που σίγουρα διαθέτουν όρεξη και θέληση, αλλά δεν είναι επαγγελματίες. Πάντως, κάτι που μου κέντρισε το ενδιαφέρον και, ανά στιγμές, με εντυπωσίασε, ήταν τα χρώματα και οι εικόνες που δημιουργούνταν στις εκάστοτε σκηνές. Το γεγονός ότι ο κ. Κατζουράκης έχει την ιδιότητα του ζωγράφου είναι εμφανές σε όλο το μήκος και το πλάτος τη ταινίας. Η πληροφορία ότι όλες οι σκηνές είχαν πρώτα αποτυπωθεί στον καμβά από τον ίδιο, συμπλήρωσαν την αιτιολόγηση του εντυπωσιασμού μου.



Εν κατακλείδι, το συνολικής διάρκειας δύο ωρών "USSAK" αποτελεί μια περίεργη, παλιομοδίτικη «ταινία ζωγραφικής», που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Παρ' όλα αυτά, οι σκηνοθέτες στον εγχώριο κινηματογράφο φαίνεται να αυξάνονται, στοιχείο καθόλα θετικό για τη γενικότερη ανάπτυξη της τόσο αγαπημένης στη χώρα μας έβδομης τέχνης που στο εξωτερικό ακμάζει εδώ και δεκαετίες.

H Ταυτότητα της Ταινίας

Ηθοποιοί: Θάνος Αλεξίου, Κάτια Γέρου, Νέλλη Θεοφιλοπούλου, Καμίλο Μπετανκούρ, Νίκος Νίκας, Δημήτρης Πολύτιμος, Δημήτρης Πουλικάκος, Θεοδώρα Τζήμου, Γιάννης Τσορτέκης, Άντριαν Φρίλινγκ,  Τάσος Κονταράτος, Σταύρος Μαρκουλάκης, Θανάσης Παπαγεωργίου, Ρήγας Αξελός, Γιάγκος Ανδρεάδης, Τζένη Σκαρλάτου, Καλλιόπη Τακάκη, Ευθύμιος Χρήστου, Δάφνη Ζαχαριάδου, Κωσταντίνος Μπάζας, Σπύρος Μάστορας, Γιάννης Σαβουιδάκης

Και οι εξαιρετικοί ερασιτέχνες ηθοποιοί της Καλαμάτας


Συντελεστές

Παραγωγός – Γιάννης Σωτηρόπουλος
Βοηθός Παραγωγού – Χαρά Βλάχου
Σενάριο – Κάτια Γέρου, Κυριάκος Κατζουράκης
Σκηνοθεσία – Κυριάκος Κατζουράκης
Βοηθός Σκηνοθέτη – Δημήτρης Ζάχος
Β ́ Βοηθός Σκηνοθέτη – Στεύη Παναγιωτάκη
Σκριπτ – Κατερίνα Ξυνή
Διευθυντής Παραγωγής – Γιώργος Ζέρβας
Βοηθός Διευθυντή Παραγωγής – Βαγγέλης Φακίνος
Βοηθός Παραγωγής – Αργύρης Στεργιόπουλος
Διευθυντής Φωτογραφίας – Γιάννης Φώτου
Α’ Βοηθός Κάμερας – Νίκος Καρανικόλας
B’ Βοηθός Κάμερας/DIT – Mανώλης Περρίκος
Ηλεκτρολόγος – Γιάννης Μαραγκουδάκης
Ηλεκτρολόγος – Στάθης Τσιάπας
Σκηνογράφος – Νίκος Πολίτης
Βοηθός Σκηνογράφου – Μαρία – Εύα Μαυρίδου
Φροντιστής – Αλέξανδρος Δημητρίου
Ενδυματολόγος – Κατερίνα Παπαγεωργίου
Makeup / hair – Αλεξάνδρα Μυτά
Ηχολήπτης – Δημήτρης Κανελλόπουλος
Boom Operator – Νίκος Έξαρχος

Αξιολόγηση ταινίας
Βαθμός ταινίας
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα