Μουσική Λοβοτομή: Στείλτε τους στο θάνατο φορώντας Levi's

ή αποτυχημένες επιλογές ροκ τραγουδιών σε διαφημίσεις.
Διαβάστηκε φορες
    Μερικές φορές αυτά τα γιάπικα σκουλήκια που δουλεύουνε στη διαφήμιση (ΟΚ, εξαιρούνται οι συγγενείς και φίλοι, I love you) βρίσκουνε τα πιο ακατάλληλα τραγούδια για να διαφημίσουνε ένα προϊόν. Aυτό συμβαίνει κυρίως επειδή τα εν λόγω άτομα δε σκαμπάζουνε μια από ροκ, είναι γιάπηδες του κερατά και το μόνο που χαμπαριάζουνε  είναι καμιά Μadonna και κανάς Robbie Williams. Άλλες φορές  αναρωτιέμαι αν είναι απλά κουφοί. Βρήκα δέκα αριστουργήματα που είμαι σίγουρος ότι κάνανε αυτά τα προϊόντα να πουλιούνται σαν τρελά στα καταναλωτικά ζόμπι. Ή όχι.

 To «Lust for Life» του Iggy Pop είναι ιδανικό κομμάτι να διαφημίσει τις κρουαζιέρες της Royal Carribean. Είμαι σίγουρος ότι σ’ αυτές τις κρουαζιέρες πηγαίνουνε μόνο πρεζάκια που ψάχνουνε εναλλακτικούς τρόπους να τρυπηθούνε. Ή μπορεί να απευθύνονται στους ψαγμένους που θέλουνε συμβουλές για το πώς να τον παίρνουνε απ’ το αυτί. Ή απλά να απευθύνονται σε φαν του Burroughs.

Α, τα υπέροχα παπούτσια της Nike που τα φτιάχνουνε παιδάκια του τρίτου κόσμου που δουλεύουνε σε συνθήκες σκλαβιάς για πενταροδεκάρες. Ναι, κι εγώ πιστεύω ότι το «Revolution» των Beatles είναι λες και είχε γραφτεί για να ξεσηκωθούνε τα παραπάνω παιδάκια και να βάζουνε τις ραφές λάθος. Πριν αρχίσουνε να βαράνε τα αφεντικά τους στο κεφάλι με δαύτα.

Τα τζιμάνια που φτιάξανε τη διαφήμιση της Levi’s χρησιμοποιώντας το «Ηolidays in Cambodia» από τους Dead Κennedys μάλλον θα είχανε στο νου τους ότι όσοι πάνε στο κατάστημα για ν’ αγοράσουνε καινούριο μπλου τζιν σκέφτονται τα δυο εκατομμύρια των καμποτζιανών που είχε σφάξει το καθεστώς του Πολ Ποτ και ύστερα σκέφτονται πόσο τυχεροί είναι που έχουνε την ελευθερία να αγοράζουνε τζιν.

Υπάρχουνε βέβαια και τα τζιν της Wrangler, όπου οι διαφημιστές διαλέξανε το πατριωτικό στοιχείο της αστερόεσσας και το «Fortunate Son» των Creedence Clearwater Revival. Μόνο που δεν ακούσανε τους στίχους για να χαμπαριάσουνε ότι το τραγούδι μιλάει κατά του πολέμου του Βιετνάμ και αναφέρεται στα πλουσιόπαιδα και τους γιους των πολιτικών που γλιτώσανε την επιστράτευση. 

«There is a club if you‘d like to go/you could meet somebody who really loves you/so you go, and you stand on your own/and you leave on your own/and you go home, and you cry/and you want to die» λένε οι στίχοι του «How Soon is Now» των Smiths. Και φαντάζομαι ότι όλα αυτά θα τα κάνει πιο γρήγορα όποιος οδηγεί Nissan.

Bέβαια, το όνειρο κάθε φτωχού και κατατρεγμένου δεν είναι ούτε η υγεία του, ούτε ένα αξιοπρεπές σπίτι, ούτε φαγητό στο τραπέζι του. Όλοι επιθυμούμε μια Mercedes και παρακαλάμε τον Καλοκάγαθο γι’ αυτό. Οπότε οι διαφημιστές διάλεξαν το «Μercedes Benz» της μακαρίτισσας Janis Joplin για την προώθηση του προϊόντος.

Για πιο ταπεινές επιθυμίες υπάρχουνε και τα Volkswagen, τα αυτοκίνητα του λαού που λέει και το όνομά τους. Και δεν υπάρχει ιδανικότερο τραγούδι για να διαφημίσει αυτά τα αξιόπιστα και οικονομικά αμάξια από ένα τραγούδι που μιλάει για το τέλος του κόσμου, όπως είναι το «Pink Moon» του βασανισμένου από κατάθλιψη Nick Drake. Άλλωστε με μια τόσο ταπεινή επιλογή αυτοκινήτου μπορεί να πας και στον παράδεισο.

Διψάσατε; Σβήστε τη δίψα σας με μια Pepsi. Ειδικά μάλιστα όταν το τραγούδι που θα σας δελεάσει είναι το «Brown Sugar» από τους Rolling Stones. Γιατί η αλήθεια είναι ότι μετά το σεξ με ζουμερές μαύρες σκλάβες, ε, όσο να ’ναι, σε πιάνει δίψα. Και μια παγωμένη Pepsi είναι ό, τι πρέπει.

Άσε που μετά το σεξ με σκλάβες, συνήθως πεινάς. Κι ένας κουβάς τηγανιτό κοτόπουλο από το Kentucky’s Fried Chicken θα σε κάνει να γλείφεις τα δάχτυλά σου. Αλλά, ρε παιδιά, να διαφημίζετε τη γνωστή αλυσίδα ταχυφαγείας χρησιμοποιώντας τον ύμνο της γειτονικής πολιτείας «Sweet Home Alabama» των Lynyrd Skynyrd δεν δείχνει ότι το ψάξατε πολύ το θέμα.

Τέλος πάμε και σε μια δικιά μας διαφήμιση όπου μια τραγουδάρα όπως το ονειροπόλο «Ι’d Love To Change The World» των Ten Years After χρησιμοποιημένο από την Cosmote είναι σαν να ρίχνει αλάτι στην πληγή του ταλαιπωρημένου έλληνα: «Τax the rich, feed the poor/till there are no rich no more». Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε δηλαδή.    

Αξιολόγηση
Βαθμός άρθρου
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα