giannisDionysiou

Γιάννης Διονυσίου: Το μπουζούκι και το σαξόφωνο αντιπροσωπεύουν τις δύο πλευρές μου

Ο ταλαντούχος ερμηνευτής μάς μιλάει για όσα ετοιμάζει σε σκηνή, δισκογραφία και σανίδι.

Διαβάστηκε φορες

Ο Γιάννης Διονυσίου έχει ξεχωρίσει με τη φωνή του μέσα από τα αρκετά καινούργια τραγούδια που έχει ερμηνεύσει και τις πολλές ζωντανές εμφανίσεις του. Από τραγούδια όπως το «Φέρνω Τα Πέρατα Κοντά» του Βασίλη Πετρίδη μέχρι αγαπημένα λαϊκά και ρεμπέτικα που συχνά ερμηνεύει με τη χαρακτηριστική του χροιά στις συναυλίες του. Πλησιάζει σιγά σιγά η ώρα που θα κυκλοφορήσει έναν δίσκο σε στίχους του Κώστα Φασουλά και ενορχήστρωση του Φώτη Σιώτα και με τη συμμετοχή και άλλων συνθετών. Το πρώτο τραγούδι από αυτή τη συλλογή, «Γλυκό Μου Πικραμύγδαλο», κυκλοφόρησε στην αρχή της χρονιάς. Παράλληλα, εμφανίζεται σε θεατρικές παραστάσεις και συνεχίζει τις συναυλίες. Με αφορμή την προσεχή εμφάνισή του στο Ίλιον και όλα τα παραπάνω, τον ρωτήσαμε για όσα έχει ήδη κάνει και όσα ετοιμάζει.

MixGrill: Γεια σου Γιάννη, πού και πώς σε βρίσκουμε αυτόν τον καιρό; Πέρα από την προετοιμασία για την εμφάνιση στο Ίλιον την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, σε τι άλλο αφιερώνεις τον χρόνο σου;

Γιάννης Διονυσίου: Αυτή την περίοδο βρίσκομαι στην Αθήνα. Συμμετέχω στη θεατρική παράσταση «Κάποτε στο Βόσπορο» στο Θέατρο Βεάκη. Επίσης ολοκληρώνουμε τις ηχογραφήσεις και την επεξεργασία του επερχόμενου δίσκου μας που θα κυκλοφορήσει εντός Δεκεμβρίου, αν όλα πάνε κατ' ευχήν.

MG: Τι κρατάς από τη θεατρική παράσταση; Θα σε ενδιέφερε πιο συχνή παρουσία στο σανίδι;

ΓΔ: Η επαφή μου με το θέατρο δεν είναι καινούργια. Η πρώτη μου εμπειρία ήταν το 2013 στο ΚΘΒΕ στη Θεσσαλονίκη, ενώ το «Κάποτε στο Βόσπορο» είναι η τέταρτη κατά σειρά παράσταση που συμμετέχω σαν τραγουδιστής-μουσικός. Σε αυτό το σημείο νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω από καρδιάς τη σκηνοθέτη Σοφία Σπυράτου, με την οποία συνεργαζόμαστε από το 2013 σε κάθε θεατρική παράσταση που συμμετέχω, για την απέραντη εμπιστοσύνη που μου δείχνει.

MG: Στο σχήμα για τη συγκεκριμένη συναυλία είσαι μαζί με τέσσερις μουσικούς σε μπουζούκι, σαξόφωνο, κιθάρα και κοντραμπάσο. Πώς ξεκίνησε η ομάδα αυτή;

ΓΔ: Με τους ανθρώπους αυτούς γνωριζόμαστε χρόνια, συμπράξαμε μουσικά πολλές φορές στο παρελθόν αλλά ποτέ όλοι μαζί. Μαζευτήκαμε τώρα για τις ανάγκες των ζωντανών μουσικών παραστάσεων που έρχονται και εύχομαι να κρατήσει και να ευοδώσει αυτή η συνεργασία. 

MG: Ήταν δική σου επιλογή ο συγκεκριμένος ήχος με αυτά τα όργανα πλάι στη φωνή σου;

ΓΔ: Ήταν προσωπική μου επιλογή και οι άνθρωποι και τα όργανα. Τα δύο σολιστικά όργανα, μπουζούκι και σαξόφωνο, αντιπροσωπεύουν τις δύο πλευρές μου, ένταστη και άταστη.

MG: Τι διαφορές παρατηρείς στην προσέγγιση της ερμηνείας σου ανάμεσα σε μουσικά σχήματα όπως αυτό της συναυλίας, με μπουζούκι και σαξόφωνο, και την ομάδα στον δίσκο αυτό που βασίζεται στις κιθάρες του Κώστα Παρίσση και στο δοξάρι του Σιώτα, κρίνοντας από το «Γλυκό Μου Πικραμύγδαλο»; Σε επηρεάζει η ενορχήστρωση του τραγουδιού;

ΓΔ: Η ενορχήστρωση ενός μουσικού έργου παίζει σημαντικό ρόλο στον τρόπο προσέγγισης και ερμηνείας από τον τραγουδιστή. Η προσέγγιση αλλάζει από είδος σε είδος τραγουδιού ακόμα και από εποχή σε εποχή. Χρειάζεται να έχουμε υπόψιν μας τα ηχοχρώματα του κάθε οργάνου και πώς ο οργανοπαίχτης το χειρίζεται, ούτως ώστε το συνολικό αποτέλεσμα να είναι το επιθυμητό από όλους τους συντελεστές.

MG: Συμμετέχεις και σε δίσκους άλλων, ανάμεσα στα τραγούδια με τις φωνές τους. Θυμάμαι χαρακτηριστικά τους δίσκους του Βασίλη Πετρίδη και του Νίκου Χρηστίδη. Έχεις κάποιο συγκεκριμένο κριτήριο για τις συμμετοχές αυτές; Έχει συμβεί να αρνηθείς κάποια πρόταση συνεργασίας για καλλιτεχνικούς λόγους;

ΓΔ: Το κυριότερο κριτήριό μου είναι να μου αρέσει το υλικό. Στίχοι και μουσική μαζί να έχουν να μου πουν κάτι προσωπικά. Από εκεί και πέρα σημαντικό ρόλο παίζουν οι άνθρωποι με τους οποίους θα συνεργαστώ. Να μπορούμε να πούμε δυο κουβέντες, όχι μόνο επαγγελματικές, να συνεννοούμαστε και να ταιριάζουμε σαν χαρακτήρες. Έχω αρνηθεί προτάσεις που δεν πληρούσαν τα παραπάνω, διότι αλλιώς δεν έχει νόημα να προχωρήσω.

MG: Με διάφορα μικρότερα, πιο ευέλικτα σχήματα, παίζετε και σε μικρότερους χώρους ή ταβερνάκια. Σε μια «συμβατική» συναυλία ο κόσμος (συνήθως) έρχεται πρωτίστως για να ακούσει, όχι για να φάει ή να βρεθεί με τους φίλους του συνοδεία ζωντανής μουσικής. Τι διαφορετικό λαμβάνεις όσο είσαι στη σκηνή και πώς το διαχειρίζεσαι;

ΓΔ: Η ταβέρνα έχει μια αμεσότητα που δεν συγκρίνεται με οτιδήποτε άλλο. Οι σκηνές μπορεί να είναι πιο μακρινές από τον κόσμο, αλλά αν έχεις τη διάθεση μπορείς να γίνεις «ένα» σε χρόνο dt. Η καθεμιά συνθήκη έχει τη χάρη της.

MG: Θα παίζεις και βιολί (ή κάποιο άλλο όργανο) την Παρασκευή ή προτιμάς να επικεντρώνεσαι στο τραγούδι όταν υπάρχει η συνοδεία τετραμελούς σχήματος;

ΓΔ: Την Παρασκευή θα επικεντρωθώ και θα συγκεντρωθώ στο τραγούδι, απολαμβάνοντας τις μουσικές ερμηνείες των συνοδοιπόρων μου μουσικών.

MG: Υπάρχουν σχέδια για τον χειμώνα και το 2022 που να μπορείς να μοιραστείς μαζί μας;

ΓΔ: Για τον ερχόμενο χειμώνα μπορώ να σας πω ότι από τώρα οργανώνουμε τις παρουσιάσεις του δίσκου μας σε πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου.

Διαβάστε ακόμα