Ο Ροντόλφ Σιρέρα στην Αθήνα

Για το αναλόγιο του έργου του Παλίρροια και την παράσταση του έργου του Το Δηλητήριο
Διαβάστηκε φορες
Δελτίο Τύπου

Ο Ροντόλφ Σιρέρα στην Αθήνα για το αναλόγιο του έργου του Παλίρροια και την παράσταση του έργου του Το Δηλητήριο

Τελευταίες παραστάσεις
Κυριακή, 23.02.2014 παρουσία του Ροντόλφ Σιρέρα

Το Δηλητήριο του Ροντόλφ Σιρέρα
Θέατρο Αλκμήνη, Ακμήνης 8, Γκάζι, τηλ.:210 3428650.

Παραστάσεις: Κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00
Γενική είσοδος 10 ευρώ, ανέργων ΟΑΕΔ 5 ευρώ

5 € για τους σπουδαστές του Ινστιτούτου Θερβάντες και τα μέλη της Βιβλιοθήκης "Χουάν Κάρλος Ονέτι", με την επίδειξη της σπουδαστικής τους ταυτότητας ή της κάρτας μέλους της Βιβλιοθήκης στο ταμείο του Θεάτρου.

Κλείστε θέσεις εκ των προτέρων, αναφέροντας ότι κάνετε χρήση της προσφοράς για το Ινστιτούτο Θερβάντες.


‘’Όχι, ο άνθρωπος, εκ φύσεως, δεν είναι καλός.

Είμαστε πιο άγριοι κι από τα πιο φοβερά θηρία, πιστέψτε με, κάτι ξέρω.’’

ψιθυρίζει ο θεατής-Μαρκήσιος, εκπρόσωπος της εξουσίας,

στο αυτί του Γκαμπριέλ, του ηθοποιού που κάλεσε στο σπίτι του

για μια αναμέτρηση ζωής ή θανάτου.

Ο θεατής πάντα διψάει να χυθεί αίμα στην αρένα.

Το θέατρο Αλκμήνη ανεβάζει από τις 30 Νοεμβρίου το πρωτότυπο ψυχολογικό θρίλερ του Ισπανού συγγραφέα Ροντόλφ Σιρέρα “Το δηλητήριο”. Ένα έργο που αναδεικνύει αφενός την μαγεία της θεατρικής τέχνης αφετέρου την ταπεινότητα αλλά και το μεγαλείο του ηθοποιού.

Το έργο προβληματίζεται πάνω στη «φύση» του ηθοποιού: οφείλει ο ηθοποιός να ταυτίζεται με το πρόσωπο που υποδύεται ή αρκεί να αναπτύσσει μια ερμηνευτική τεχνική ικανή να μεταδώσει στο κοινό όσα βιώνει το πρόσωπο που υποδύεται;

Ο συγγραφέας παίζει με τις θεατρικές και κοινωνικές συμβάσεις δημιουργώντας ένα έργο που ισορροπεί ανάμεσα στο είναι και το φαίνεσθαι, στη ζωή και τον θάνατο, στην πραγματικότητα και τη φαντασία.

‘Το δηλητήριο’’ γραμμένο το 1978, μεταφράστηκε σε 12 γλώσσες και έκτοτε παίζεται συνεχώς επί 35 χρόνια σε όλο τον πλανήτη (Ιταλία, Γαλλία, Αγγλία, Βενεζουέλα, Ισπανία, Βέλγιο, Πολωνία, Χιλή, Αργεντινή, Ουρουγουάη, Πορτογαλία κ.α.). Αυτή τη στιγμή παίζεται ξανά στη Μαδρίτη, σε νέα σκηνοθεσία.

Μετάφραση – Σκηνοθεσία:
Δημήτρης Πετρόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια:
Γιώργος Πάτσας

Φωτογραφία:
Παναγιώτης Κυριακού

Παίζουν:
ο Διονύσης Σάββας και ο Παναγιώτης Θεοδώρου εναλλάξ με τον Δημήτρη Πετρόπουλο

Γαλλία λίγο πριν την επανάσταση. Οι κοινωνικές ζυμώσεις είναι έντονες και οι αλλαγές που αυτές θα επιφέρουν βρίσκονται προ των πυλών. Ένας μαρκήσιος καλεί έναν διάσημο ηθοποιό της εποχής σε ακρόαση στην έπαυλή του. Ο συγγραφέας χρησιμοποιεί έντεχνα τις κοινωνικές συμβάσεις, οι οποίες θέτουν τους δικούς τους κανόνες, με την συζήτηση να περιστρέφεται γύρω από την υποκριτική τέχνη. Ο μαρκήσιος, αφενός ως ευγενής που επιζητά μια εξοικείωση με την επερχόμενη πτώση, αφετέρου ως θεατής που διψά να παρακολουθήσει ηδονοβλεπτικά έναν θάνατο μπροστά στα μάτια του, επιβάλλει στον ηθοποιό να υποδυθεί το θάνατο και ο ηθοποιός καλείται να δώσει υποκριτικά μια πειστική απάντηση. Η θεατρική τέχνη του ενός (ηθοποιός) και η αναζήτηση της θεατρικής (;) αλήθειας του άλλου (μαρκήσιος-θεατής) συνθέτουν το καμβά πάνω στον οποίο θα αποτυπωθεί ένα παιχνίδι ζωής και θανάτου. Είναι άραγε το ένστικτο της επιβίωσης ισχυρότερο από το ένστικτο του ηθοποιού; Ο Σιρέρα με συνεχείς ελιγμούς οδηγεί το θεατή σε διαρκή αποπροσανατολισμό σχετικά με το τι είναι αλήθεια και τι ψέμα.



Στο πλαίσιο του 3ου  Ιβηροαμερικανικού Φεστιβάλ Θεατρικών Αναλογίων 
Αίθουσα Εκδηλώσεων του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας, Μητροπόλεως 23, Σύνταγμα. Είσοδος ελεύθερη.

Παρουσία του Ροντόλφ Σιρέρα.

Παλίρροια του Ρόντολφ Σιρέρα. Σκηνοθεσία: Νίκος Αναστασόπουλος. Ηθοποιοί: Μαρία Μαυροματάκη (Ισαμπέλ), Βασιλική Στρακαντούνα (Πιλάρ), Νίκος Αναστασόπουλος (Πάμπλο), Ιωάννα Ασημακοπούλου (Εσπεράνθα), Άκης Σιδέρης (Τζέικομπ Ρόμπερτ). Παίζει τσέλο η Αλίκη Σιφναίου. Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ

Μέσα στο καταχείμωνο, σε μια απομακρυσμένη εξοχική κατοικία δίπλα στη θάλασσα, μαζεύονται για να περάσουν μερικές μέρες μαζί η Ισαμπέλ, καταξιωμένη συγγραφέας εμπορικών μυθιστορημάτων· ο σύζυγός της Πάμπλο· η Εσπεράνθα, κόρη τους, και η Πιλάρ, αδερφή της Ισαμπέλ. Η είδηση πως η πρωταγωνίστρια σκέφτεται να παρατήσει την καριέρα της συγγραφέως μπεστ σέλερ (και μαζί μ’ αυτήν την οικονομική σταθερότητα της οικογένειας) για ν’ ασχοληθεί  αποκλειστικά με τη σοβαρή λογοτεχνία, θα δώσει το έναυσμα για μια σειρά από συγκρούσεις, στις οποίες θα συμμετέχει κι ένα πέμπτο πρόσωπο, ο γιατρός Τζακόμπ Ρόμπερτ, που θα ολοκληρωθούν, όπως επιτάσσουν οι κανόνες της αστυνομικής κωμωδίας, με μια αναπάντεχη δολοφονία.
Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα