Συνέντευξη της Αθηνάς Ριζοπούλου από το IN-EDIT Festival

Η Αθηνά Ριζοπούλου, υπεύθυνη οπτικής επικοινωνίας του IN-EDIT Festival απαντάει στις ερωτήσεις του mixgrill.gr.
Διαβάστηκε φορες
Λίγες ώρες πριν την πολύ δυναμική έναρξη του In-Edit festival, η Αθηνά Ριζοπούλου, υπεύθυνη οπτικής επικοινωνίας του φεστιβάλ, απαντάει στις ερωτήσεις μας.

- Πότε και πώς ξεκίνησε η ιδέα να έρθει το In-edit στην Ελλάδα; Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίσατε ή αντιμετωπίζετε στην υλοποίηση του φεστιβάλ;

Η ιδέα για μία ελληνική έκδοση του IN-EDIT προέκυψε το 2013, όταν ο Κωνσταντίνος και ο Νικόλας παρακολούθησαν το ντοκιμαντέρ “Punk Syndrome”, στη Βαρκελώνη. Εκεί, κάπου η πραγματικότητα μπλέκεται με τον μύθο. Στις συζητήσεις που ακολούθησαν, το ερώτημα που προέκυπτε ήταν πάντα το ίδιο: Μήπως να φέρναμε το IN-EDIT στην Ελλάδα; Στην αρχή έμοιαζε ακατόρθωτο αλλά σιγά σιγά το σχέδιο άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά. Τον Απρίλιο του 2014 λοιπόν, το IN-EDIT διοργανώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης. Το IN-EDIT είναι ένα παγκόσμιο φεστιβάλ. Διοργανώνεται εδώ και δεκατρία χρόνια σε περισσότερες από 20 πόλεις σε όλο τον κόσμο και φέρνει στις αίθουσες εκατοντάδες χιλιάδες θεατές κάθε χρόνο. Οι μόνες δυσκολίες, λοιπόν, που θα μπορούσαμε να πούμε ότι αντιμετωπίσαμε προέκυπταν από τις απαιτήσεις που φέρνει μαζί του μία τέτοια διοργάνωση. Δε νομίζω, όμως, ότι κανένας από όλους εμάς που δουλεύουμε γι' αυτή τη διοργάνωση δεν θα τις ανέφερε ως δυσκολίες, αλλά μάλλον σαν προκλήσεις.      

- Πώς έγινε η επιλογή των -ομολογουμένως πολύ καλών- ταινιών που θα παρακολουθήσουμε φέτος; Ποια είναι η αγαπημένη σου από το φετινό πρόγραμμα;

Το IN-EDIT δεν είναι μόνο ένα φεστιβάλ, είναι μία πλατφόρμα που σαν σκοπό έχει τη συλλογή και την προώθηση του μουσικού ντοκιμαντέρ. Έτσι, κάθε χρόνο, έχουμε μπροστά μας μία τεράστια “δεξαμενή” με μουσικά ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο. Ειδικά φέτος, είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα χρονιά, γιατί η παραγωγή μουσικών ντοκιμαντέρ έχει αυξηθεί εντυπωσιακά, όχι μόνο σε ποσότητα αλλά και σε ποιότητα! Η διαδικασία επιλογής των ντοκιμαντέρ κάθε χρόνο είναι συναρπαστική. Φυσικά, προσπαθούμε να κάνουμε ένα πρόγραμμα που θα καλύπτει όλα τα μουσικά είδη, να βρούμε ιστορίες που έχουν πραγματικά ενδιαφέρον και ιστορίες που έχουν νόημα ανάλογα με την επικαιρότητα, αλλά το μυστικό είναι ότι βάζουμε λίγο και το προσωπικό μας γούστο στη διαδικασία. Το φετινό πρόγραμμα λοιπόν, περιλαμβάνει 11 μοναδικά μουσικά ντοκιμαντέρ, που κατά σύμπτωση, στην πλειοψηφία τους είναι οι ιστορίες σπουδαίων μουσικών. Θέλεις ποπ; Backstreet Boys. Θέλεις σόουλ; James Brown. Θέλεις μουσικούς πειραματισμούς; The Residents. Και ακόμη Amy Winehouse, Kurt Cobain, REM, Lemmy και πολλοί άλλοι. Η ταινία που ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλες είναι το ντοκιμαντέρ “Malian Music in Exile” που είναι ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τη δύναμη της μουσικής. Αφηγείται τις ιστορίες των Μαλιανών μουσικών που εξόριστοι από το ισλαμικό καθεστώς, εγκατέλειψαν την πατρίδα τους, αλλά συνέχισαν να παίζουν μουσική, γιατί ο ήχος από τις κιθάρες τους είναι πιο δυνατός από αυτό των Kαλάσνικωφ!


- Ποιες οι φιλοδοξίες σας για το φετινό φεστιβάλ;

Ω! Φιλοδοξίες! Μπορώ πιο εύκολα να σου μιλήσω για τις φιλοδοξίες μας από το φεστιβάλ συνολικά, όχι μόνο φέτος. Οι ιστορίες που αφηγούνται τα ντοκιμαντέρ του IN-EDIT είναι πραγματικά συναρπαστικές. Όπως έχει πει και ο διευθυντής του, η μουσική έχει τη δύναμη να αφηγείται ιστορίες που δεν μπορούν αλλιώς να ειπωθούν και να εκφράζει συναισθήματα που δεν μπορούν αλλιώς να εκφραστούν. Αυτά είναι που θέλουμε να παρουσιάσουμε στο κοινό. Επιπλέον, το μουσικό ντοκιμαντέρ, είναι ένα κινηματογραφικό είδος που για χρόνια έμεινε παραμελημένο και μόλις τα τελευταία χρόνια φαίνεται να κερδίζει το χώρο που το αναλογεί στον κινηματογραφικό κόσμο (είναι ενδεικτικό ότι από τα τελευταία πέντε όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ, τα 2 έχουν πάει σε μουσικά ντοκιμαντέρ και φέτος είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βραβευτεί το ντοκιμαντέρ AMY). Έτσι λοιπόν, το IN-EDIT, είναι ένα σπουδαίο φεστιβάλ όχι μόνο γιατί καταγράφει ιστορίες για μουσικούς και μουσικές με τον πιο ειλικρινή τρόπο, αλλά επίσης γιατί αναδεικνύει ένα ιδιαίτερο κινηματογραφικό είδος: το μουσικό ντοκιμαντερ! 


- Πώς κρίνεις γενικά την παραγωγή μουσικών ντοκιμαντέρ τα τελευταία χρόνια και ποια είναι αυτή η μία ταινία που θα ήθελες να φέρετε αλλά δε μπορείτε;

Όπως σου είπα και παραπάνω, είναι εντυπωσιακό το πόσο έχει αυξηθεί η παραγωγή μουσικών ντοκιμαντέρ τα τελευταία χρόνια. Πλέον, παρουσιάζονται κάθε χρόνο δεκάδες μουσικά ντοκιμαντέρ. Το ενδιαφέρον είναι όμως πως εκτός από τις ιστορίες που όλοι θέλουν να ακούσουν, για καλλιτέχνες που άλλαξαν την ιστορία της μουσικής, είναι εξίσου πολλά και τα ντοκιμαντέρ που αφηγούνται ιστορίες χαμένες, που ελάχιστοι γνωρίζουν. Αυτά τα ντοκιμαντέρ είναι ίσως και τα πιο συναρπαστικά. Όσο για ταινίες που θα θέλαμε να έχουμε αλλά δεν μπορούμε.. νομίζω ότι οι μόνες που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία είναι ταινίες που δεν έχουν γυριστεί ακόμη!! 


- Πες μας λίγα λόγια για την ομάδα του In-edit Greece.

Πίσω από το IN-EDIT Greece είναι η Parenthesis, μία εταιρία που έχει ως έδρα τη Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιείται στο σχεδιασμό, τη διοργάνωση και την επικοινωνία εκδηλώσεων. Η εταιρία ξεκίνησε τη διαδρομή της αρχικά ως πρόσχημα ή αφορμή για πειραματισμούς στα πολιτιστικά δρώμενα. Γρήγορα όμως το σχήμα σοβάρεψε και στην αρχική ομάδα προστέθηκαν κι άλλα άτομα, διαδικασίες και συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Ο πυρήνας της εταιρίας είναι ο Κωνσταντίνος, ο Μιχάλης, ο Χρήστος, ο Νικόλας, η Ματούλα και εγώ, όπως λέμε πάντα όμως, έχουμε γύρω μας ένα δίκτυο “ηλεκτρονίων” από φίλους και συνεργάτες χωρίς τους οποίους όλα όσα κάνουμε δεν θα είχαν γίνει πραγματικότητα. 


- Τι να περιμένουμε από το Φεστιβάλ στη Θεσσαλονίκη και τι να περιμένουμε από το 3ο In-edit της Αθήνας;

Όλα δείχνουν ότι και οι δύο διοργανώσεις θα είναι ξεχωριστές! Το IN-EDIT της Αθήνας, πέρα από τα 11 συναρπαστικά μουσικά ντοκιμαντέρ που παρουσιάζει στο κοινό της πόλης, περιλαμβάνει και μία σειρά από πάρτυ, dj sets και μουσικά showcases. Συγκεκριμένα, λίγες μέρες πριν την έναρξη του φεστιβάλ, κάναμε ένα μεγάλο πάρτυ με μουσικές του Κορμοράνου, στην Εφημερίδα (Σίνα και Βησσαρίωνος), έναν καινούριο χώρο που ήρθε από τη Θεσσαλονίκη για να μας κάνει παρέα στην Αθήνα, αλλά σκοπεύει να μείνει μόνιμα. Εκεί, θα κάνουμε ένα ακόμη πάρτυ λίγο πριν τη λήξη του φεστιβάλ, το Σάββατο 27/2, με μουσικές του Pepper 96,6. Ενδιάμεσα, αμέσως μετά την έναρξη του φεστιβάλ, στη στοά Κοραή, θα γίνει ένα dj set από τους Laternative και τον EnLefko, ενώ το Σάββατο 27/2 θα γίνει στις 18.15 ένα μουσικό showcase από τη δισκογραφική Teranga Beat, μία δισκογραφική εταιρία που συλλέγει και κυκλοφορεί αφρικανικές μουσικές του χθες και του σήμερα. Τέλος, ιδιαιτερότητα του φεστιβάλ είναι ότι φιλοξενείται σε έναν ιστορικό κινηματογράφο, το ΑΣΤΟΡ, που άνοιξε τις πόρτες του μετά από χρόνια.
Για τη Θεσσαλονίκη έχουμε πολλές εκπλήξεις, τις οποίες όμως είναι νωρίς για να αποκαλύψουμε! Το μόνο απολύτως βέβαιο είναι ότι 7-13 Απριλίου θα είμαστε στον κινηματογράφο ΟΛΥΜΠΙΟΝ! Τα υπόλοιπα θα τα πούμε εν καιρώ!

In-Edit FestivalΦωτογραφία από το περσινό soundcheck Party του IN-EDIT στη Θεσσαλονίκη, στο Cocktail Bar.
Από αριστερά: Κωνσταντίνος Κουλουζάκης, Χρήστος Ζούτσος, Αθηνά Ριζοπούλου, Μιχάλης Σπανός και ο Μουσικός παραγωγός Αρχιμήδης Παναγιωτίδης!



IN-EDIT GREECE 2016 ATHENS EDITION
24-28 Φεβρουαρίου
κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ Σταδίου 28 (είσοδος από στοά Κοραή)

Διαβάστε ακόμα