Plissken Festival

Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά "αρμενίζει" το Plissken Festival

Άραγε πόσο μπορεί να αντέξει το πλάνο του Plissken;
Διαβάστηκε φορες
Πολλές καλησπέρες σε όλους!

Από αυτήν εδώ τη γωνιά και γενικότερα μέσα από άρθρα του Mix Grill έχουμε στηρίξει κάθε μια από τις 6 εκδόσεις του Plissken Festival κι αυτό βέβαια το κάναμε γιατί πιστεύουμε σ' αυτή την προσπάθεια κι επειδή θέλουμε να πετύχει. Τα παιδιά που τρέχουν το Φεστιβάλ έχουν φέρει πολλά αξιόλογα ονόματα στην Αθήνα και είναι άξιες λόγου οι παράλληλες δράσεις που οργανώνουν σε κάθε έκδοση του Plissken.

Νομίζω όμως ότι το διάστημα που έχει περάσει είναι αρκετό για να επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη...

Θα ήθελα να ξεκινήσω με ένα απλό ερώτημα:

Άραγε σε ποιο κοινό στοχεύει το Plissken;

Φέτος το Φεστιβάλ είχε 40 ονόματα, εκ των οποίων τα 25 (αν μέτρησα σωστά) ήταν ξένα. Δε σας κρύβω ότι από αυτά (τα ξένα ονόματα) ήξερα μόνο τα 5. Από το 1992 και μετά, ακούω πάνω από 100 δίσκους το χρόνο και επιλέγω να πηγαίνω κάθε χρόνο στο Plissken, περιμένοντας κάτι να αλλάξει προς το καλύτερο και πιστεύοντας στο Φεστιβάλ. Θα μου πείτε:

Είναι κακό να βλέπεις νέους μουσικούς, ακόμη κι αν δεν τους ξέρεις;

Όχι, για μένα δεν είναι κακό. Όμως, πέρα από το συναυλιακό εθισμό μου, πιστεύετε ότι είναι πολλοί οι μουσικόφιλοι που θα επέλεγαν να στηρίξουν ένα Φεστιβάλ (να αγοράσουν τα αντίστοιχα εισιτήρια), το οποίο έχει ως επί το πλείστον άγνωστα σ' αυτούς ονόματα; Βέβαια, αναφέρομαι σε ψαγμένους μουσικόφιλους κι όχι σε όσους έχουν μέτρια σχέση με τη μουσική. Γιατί να μην κρατήσουν τα χρήματα τους για κάποια συναυλία του καλοκαιριού ή για να πάνε σε ένα ξένο Φεστιβάλ;

Ποιο είναι το βασικό λάθος του Plissken;

Ποιο άλλο Ελληνικό Φεστιβάλ έχει 25 ξένα ονόματα, από τα οποία τα 2 είναι γνωστά σε ένα κάπως ευρύ κοινό; Γιατί να έχει 25 κι όχι 8-10 ξένα σχήματα, τα οποία σε συνδυασμό με τις Ελληνικές μπάντες να δημιουργήσουν ένα εξίσου καλό διήμερο, το οποίο θα έχει τα μισά σχεδόν έξοδα; Γιατί να μην επιλέγονται Ελληνικές μπάντες που έχουν μεγαλύτερο κοινό, όπως οι Villagers of Ioannina City ή οι Planet of Zeus ή ο Γιάννης Αγγελάκας; Ή μήπως ο Αγγελάκας δεν ταιριάζει στο Plissken;

Σκεφτείτε το λίγο. Τα 25 ξένα σχήματα σημαίνουν πάνω από 100 αεροπορικά εισιτήρια κι αντίστοιχη διαμονή και διατροφή, καθώς και τις αμοιβές τους.

Η ποσότητα λοιπόν δε φέρνει τον κόσμο στο Φεστιβάλ, ότι και να λέμε. Χρειάζονται σωστές και στοχευμένες προσθήκες για να δημιουργηθεί ένα line-up, το οποίο να τραβήξει και τον κόσμο που έχει σχετικά μέτρια σχέση με τη μουσική. Αυτό θα ήταν επιτυχία για το Plissken.

Και τι σε νοιάζει αν το Φεστιβάλ έχει τόσα ονόματα;

Είναι δυνατόν να αντέξει οικονομικά αυτό το πλάνο; Κι αν δεν αντέξει, ποιος χάνει, εκτός από τους διοργανωτές; Εμείς βέβαια. Έτσι, προτιμώ ένα μικρότερο, αλλά στοχευμένο Plissken Festival, το οποίο να ξεπεράσει τις εμμονές του με τα άγνωστα σχήματα και να ανοίξει τις πόρτες του σε μουσικές που ακούει περισσότερος κόσμος. Δε χρειάζεται να φέρει τη Lana Del Rey...

Το έχω πει πολλές φορές ότι το Plissken έχει καταφέρει να δημιουργήσει τη δικιά του ταυτότητα σε ένα φανατικό πυρήνα λίγων εκατοντάδων ανθρώπων. Αυτό είναι πολύ καλό κι έτσι πρέπει να κάνουν τα Μουσικά Φεστιβάλ. Όμως, αυτό φτάνει για τη βιωσιμότητα του στη σημερινή Ελλάδα;

Πόσο μπορεί να αντέξει ακόμη με αυτό το πλάνο;

Αξιολόγηση
Βαθμολογήστε το άρθρο
3,4 / 10 (σε 39 αξιολογήσεις)
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα