Expert Medicine: Οι συναυλίες μας είναι ένα dj set παιγμένο από μια μπάντα

Το έχουμε ξαναγράψει εδώ στο Mix Grill, ότι οι Expert Medicine είναι ένα από τα καλύτερα Ελληνικά συγκροτήματα αυτή τη στιγμή!
Διαβάστηκε φορες
Το έχουμε ξαναγράψει εδώ στο Mix Grill, ότι οι Expert Medicine είναι ένα από τα καλύτερα Ελληνικά συγκροτήματα αυτή τη στιγμή! Μάλιστα, όταν ανεβαίνουν στη σκηνή και παρουσιάζουν ζωντανά τη μουσική τους, γίνονται ακόμη καλύτεροι!!!

Ο Δημήτρης Καμπούρης μίλησε με τον Ανδρέα Σιουρούνη (drummer & τραγουδιστής) των Expert Medicine.

1. Θεωρείστε αυτή τη στιγμή μία από τις καλύτερες μπάντες στην Ελλάδα, πολλοί μιλούν για τα εξαιρετικά live σας, εμπορικά και καλλιτεχνικά ανήκετε στην ελίτ της «ανεξάρτητης σκηνής». Τί χρειάστηκε για να καταφέρετε κάτι τέτοιο;

Αφού πρώτα σ’ ευχαριστήσουμε για τα όμορφα λόγια θα πρέπει να πούμε ότι η φήμη της καλής live μπάντας μας ακολουθεί εδώ και αρκετά χρόνια. Ξεκίνησε γύρω στο 2002 την εποχή, δηλαδή, που στο συγκρότημα τραγουδίστρια ήταν η Τζένη Καπάδαη και συνεχίζει να μας αποδίδεται έως και σήμερα, γεγονός άκρως τιμητικό και ενθαρρυντικό.
Ένας πρώτος πιθανός λόγος που έχει συντελέσει στο καλό όνομα του group είναι το γεγονός ότι διατηρούμε εδώ και 12 χρόνια το προσωπικό μας studio, πράγμα που μας δίνει τη δυνατότητα να δουλέψουμε παρά πολύ στο κομμάτι των live εμφανίσεων, χωρίς περιορισμούς.

Ένας άλλος λόγος ίσως, είναί το ότι κάποια στιγμή σχεδόν όλοι μας αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη μουσική και σε βιοποριστικό επίπεδο και να επικεντρωθούμε σε αυτή με όλες μας τις δυνάμεις, διαθέτοντας όλο τον χρόνο και την προσοχή μας τόσο στο γκρουπ όσο και σε άλλες παραγωγές, projects και συνεργασίες. Αυτή η επιμονή  και το πάθος που αναπτύχθηκε είχε ως αποτέλεσμα να είμαστε από τους λίγους που κατάφεραν να επιβιώσουν σαν όνομα από τα μέσα του 90 όντας σταθερά δημιουργικοί και δραστήριοι παρά τις άφθονες αλλαγές στη σύνθεσή μας, αλλά και τις εξίσου πολλές και προβλεπόμενες αναποδιές.

Επίσης, σε επίπεδο ηχητικής πρότασης, ήμασταν λόγου χάρη από τους πρώτους που δοκιμάσαμε να παντρέψαμε samples και loops -ενώ λίγο αργότερα και dj- με ακουστικά και ηλεκτρικά όργανα. Ενώ ήμασταν από τους ελάχιστους, στις αρχές ακόμα του 2000, που διαθέταμε ανελλιπώς live VJing στις συναυλίες μας από τον VJ Spyros καθώς και άνθρωπο επιφορτισμένο αποκλειστικά με το art direction, τον Γιάννη Πετρή.

Τέλος, πάντα διαθέτουμε μια εμμονή στο να αλλάζουμε και να πειραματιζόμαστε τόσο ηχητικά όσο και αισθητικά. Αυτό, παρότι κρύβει κάποιες παγίδες, καταφέρνει να ανανεώνει το ενδιαφέρον του κόσμου προκαλώντας του μια αίσθηση αναμονής για το επόμενο βήμα.

Όλα τα παραπάνω αποτελούν στοιχεία που ενδεχομένως μας κάνουν, όπως λες, να ξεχωρίζουμε μέσα στην ευρύτερη «ανεξάρτητη σκηνή».

2.    Ποια είναι τα κριτήρια που επιλέγετε κάποιο χώρο για να παίξετε ή σε ποιο φεστιβάλ; Καλή ώρα όπως αυτό του Mixgrill.

Οι τεχνικές απαιτήσεις των Expert Medicine στη σκηνή είναι αρκετές. Για να αποδοθεί ο ήχος μας live χρειάζονται χώροι με καλές ηχητικές προδιαγραφές. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που είμαστε αρκετά επιλεκτικοί στις εμφανίσεις μας. Επίσης, η ελεύθερη (ή φθηνή) είσοδος και η ύπαρξη ανθρώπων με ψηλό επίπεδο επαγγελματισμού είναι κάποια ακόμα απαραίτητα συστατικά στις επιλογές μας.

Αυτά δεν είναι αυτονόητα γι’ αυτό και αρκετές φορές έχουμε αναγκαστεί να νοικιάσουμε επιπλέον εξοπλισμό, να μειώσουμε δραματικά τις οικονομικές απαιτήσεις μας ή να ακυρώσουμε live ακόμα και την τελευταία στιγμή όταν μπροστά μας είδαμε να διαγράφεται το μεγαλείο της νεοελληνικής νοοτροπίας σε επίπεδο συνεννόησης ή αθέτησης συμφωνιών.

Ειδικά για το Mix Grill Festival, στα σημαντικά συμπεριλαμβάνεται ο άψογος τρόπος που μας προσέγγισε ο Γιώργος Μπαλιώτης.

3. Έχετε το δικό σας χώρο που δημιουργείτε τη μουσική σας, πόσο χρόνο αφιερώνετε εκεί και πόσο σας έχει βοηθήσει να αποκτήσετε τον ήχο σας;

Κατά καιρούς αφιερώνουμε πολύ χρόνο και άλλες φόρες όχι τόσο όσο θα θέλαμε, αφού όλοι μας πλέον έχουμε πολλές παράλληλες υποχρεώσεις. Συνολικά όμως είναι σίγουρο πως ο προσωπικός χώρος μας βοήθησε, όπως είπαμε και πριν, να ψαχτούμε τόσο σε ηχητικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο παραγωγής, χωρίς πίεση χρόνου, έξωθεν παρεμβάσεις και μόνο με τους δικούς μας όρους. Έτσι, το τελευταίο μας album “Perfect Maniac”  το ηχογραφήσαμε και το μιξάραμε εκεί, μόνοι μας και με τη βοήθεια του ηχολήπτη μας του Άκη Πασχαλάκη, αφού πρώτα το δουλέψαμε συνθετικά και ενορχηστρωτικά για περίπου 4 μήνες.

Γενικά, το “The Medicine studio” στον Κόκκινο Μύλο, είναι ένα μοναδικό σημείο συνάντησης και δημιουργίας. Σχεδόν ιερό. Φτιάχτηκε το 1993 και μέσα σε αυτό έχουν ηχογραφηθεί δεκάδες δουλειές, ενώ παράλληλα έχει υπάρξει τόπος προβών και δημιουργικής επαφής για πολλά και διαφορετικά σχήματα και μουσικούς.

Μάλιστα εδώ και 5 χρόνια είναι παράλληλα και η κατοικία του μπασίστα και πρώτου τραγουδιστή των Expert Medicine, Μπάμπη Κουρτάρα γνωστού, από το προσωπικό του project, και ως Sillyboy. Αισθανόμαστε ιδιαίτερα προνομιούχοι που το έχουμε και χρωστάμε πολλά σε αυτό τον χώρο.

4. Αλλάξατε αρκετά ηχητικά μέσα στα χρόνια, γίνατε περισσότερο «χορευτικοί» και «ηλεκτρονικοί», ακολουθώντας τα νέα ρεύματα που κυριαρχούν στο εξωτερικό. Αυτό έγινε από μια εσωτερική ανάγκη ή θέλατε να είστε «στη μόδα»; Ή προέκυψε μέσα από τις ζωντανές εμφανίσεις;

Καταρχάς, οι Expert Medicine διατηρούν ως χαρακτηριστικό τους τον συνδυασμό φυσικού και ηλεκτρονικού ήχου - τύπου Bristol - από τις πρώτες μέρες της δημιουργίας τους. Το ένα βήμα παραπέρα, δηλαδή το πέρασμα στο rock/electro-dance ήταν κάτι με το οποίο θέλαμε να ασχοληθούμε πολλά χρόνια πριν. Συγκεκριμένα, πριν μια οκταετία περίπου είχαμε στο μυαλό μας την ιδέα της πλήρους ενσωμάτωσης ενός dj (του dj Everlast στην προκειμένη περίπτωση) στη μπάντα. Ποτέ δεν μας απασχόλησε ιδιαίτερα το αν είναι στη μόδα ή όχι, αν και λογικά οι παγκόσμιες τάσεις και η εμφάνιση συγκροτημάτων όπως λόγου χάρη οι Soulwax μοιραία σε επηρεάζουν. 

Γενικά, το στυλ που έχουμε υιοθετήσει πατάει με το ένα πόδι στην club κουλτούρα του 90 και του 2000 και με το άλλο στην ευρύτερη rock παράδοση με την οποία όλοι μας λίγο-πολύ έχουμε μεγαλώσει. Το live των Expert Medicine είναι στο μεγαλύτερο μέρος του ένα “dj set παιγμένο από μια μπάντα”. Δηλαδή, πρόκειται για κομμάτια ενωμένα (μιξαρισμένα) μεταξύ τους, σε χορευτικά bpm, με πολλά φωνητικά, «χαλασμένες μπασογραμμές», πολλά εφέ από τις κιθάρες, έντονο drum beat αλλά και μια ευρεία γκάμα samples παιγμένων real time από τα decks του dj Everlast.

5. Έχετε απωθημένα, μουσικά και καλλιτεχνικά γενικότερα; Θα σας ενδιέφερε μια καριέρα στο εξωτερικό; Ο Sillyboy, ήδη κατάφερε να ακουστεί, οπότε έχει μια ιδέα για το τι μπορεί να σημαίνει κάτι τέτοιο. Βλέπουμε όλοι, αυτή τη στιγμή την επιτυχία των Keep Shelly in Athens, είναι στους άμεσους στόχους  σας κάτι ανάλογο;

Απωθημένα δεν θα λέγαμε ότι έχουμε μιας και η μουσική μάς έχει προσφέρει πολύ σπουδαία πράγματα σε όλα τα επίπεδα. Επίσης, διαθέτουμε την ηθική ικανοποίηση πως ό,τι πετύχαμε το κάναμε σχεδόν αποκλειστικά με τις δικές μας δυνάμεις και χωρίς ιδιαίτερη βοήθεια από τους διάφορους επαγγελματίες της εγχώριας μουσικής βιομηχανίας.
Σίγουρα, θα θέλαμε να έχουμε μια ευρύτερη αποδοχή αλλά ο ήχος μας εκ των πραγμάτων έχει περιορισμένη δυναμική στη χώρα μας. Γι’ αυτό, θα ήταν ψέμα να ισχυριστούμε ότι δεν θα μας ενδιέφερε μια πορεία εκτός Ελλάδας. Άλλωστε πριν πολλά χρόνια, όταν ακόμα τα αγγλόφωνα συγκροτήματα ήταν μετρημένα στα δάχτυλα και ο ήχος μας ακουγόταν σχεδόν «εξωγήινος» στον μέσο Έλληνα ακροατή, το πιο συχνό σχόλιο που μας έκαναν ήταν ακριβώς αυτό: «πρέπει να βγείτε έξω, η μουσική σας δεν κάνει για εδώ!».

Έτσι, την εποχή του πρώτου μας δίσκου του “Swimming Lessons” είχαμε μια επαφή με το εξωτερικό με αρκετά καλές προοπτικές, αλλά η αποχώρηση της Τζένης Καπάδαη ανέβαλε για λίγο τη συνολική πορεία μας σηματοδοτώντας παράλληλα μια νέα αρχή για το σχήμα.

Το “Perfect Maniac” αντιμετωπίστηκε και αυτό αρκετά ευνοϊκά από κάποιους ανθρώπους στο εξωτερικό και με βάση αυτή την καλή εντύπωση συνεχίζουμε και σήμερα να δουλεύουμε επιδιώκοντας ένα πιο σταθερό βήμα εκτός συνόρων.

6. Στην Ελλάδα υπάρχει τελικά χώρος για τόσα συγκροτήματα και καλλιτέχνες που υπηρετούν αυτή τη σκηνή; Πόσοι Expert Medicine, GAD, Larry Gus, Marietta Fafouti, Monsieur Minimal,  e.t.c μπορεί να χωρέσουν και να πάρουν κομμάτι από την πίτα;

Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια ορισμένα ονόματα έχουν παρουσιάσει αξιόλογες δουλειές στη χώρα μας και μια κάποια διαφορετική κατάσταση έχει αρχίσει να διαμορφώνεται. Αν και τα ονόματα που αναφέρεις είναι ετερόκλητα μεταξύ τους, σε όλα τα επίπεδα, με μόνο κοινό στοιχείο τον αγγλικό στοίχο, γεγονός που δεν σηματοδοτεί ενιαία σκηνή. Σε κάθε περίπτωση η κυκλοφορία, αν δεν κάνουμε λάθος 70 – 80  album μόνο από αγγλόφωνα σχήματα μέσα στο 2011, είναι ένας αριθμός εξαιρετικά μεγάλος που δύσκολα μπορεί να αφομοιωθεί από το ελληνικό κοινό.

Κατά την άποψή μας έχουμε περάσει απότομα από την έλλειψη προτάσεων, όπως τη βιώσαμε εμείς πριν μια δεκαετία, στην υπερπληθώρα.  Εξυπακούεται ότι υπάρχει ανάγκη για διαφορετικές μουσικές ιδιαίτερα σε μια χώρα που χόρτασε έντεχνο, σκυλάδικο και λαϊκόpop και που βαρέθηκε να ακούει συνεχώς τα ίδια ονόματα εδώ και 30 χρόνια. Παρόλα αυτά, ακόμα δεν νομίζουμε ότι βρίσκει κανείς ικανό αριθμό σοβαρών εναλλακτικών προτάσεων στη μουσική μας. Και αναφερόμαστε προφανώς σε ποιοτικά χαρακτηριστικά και όχι στο πλήθος των δουλειών που έχουν κυκλοφορήσει.  

7. Ετοιμάζετε κάτι καινούριο αυτή τη στιγμή; Κι αν ναι, σε τί νερά θα κινηθείτε;

Η δημιουργικότητα μας ευτυχώς δεν έχει επηρεαστεί από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και την εξαιρετικά δύσκολη οικονομική συγκυρία. Το αντίθετό μάλιστα. Θα λέγαμε ότι οι ρυθμοί μας είναι ακόμα πιο έντονοι. Συναυλιακά, εκτός από το Mix Grill Festival, θα εμφανιστούμε το Σάββατο12 Μαΐου στο Six d.o.g.s. με ένα extended set που θα περιλαμβάνει και κάποια νέα πράγματα πάνω στα οποία δουλεύουμε αυτό τον καιρό, ενώ παράλληλα κοιτάζουμε και κάποιες άλλες προτάσεις τόσο για μέσα στο καλοκαίρι όσο και για μετά.

Την ίδια στιγμή είμαστε σε ένα αρχικό στάδιο προετοιμασίας για τον τρίτο μας δίσκο. Δυστυχώς όμως δεν μπορούμε να πούμε τίποτα παραπάνω αυτή τη στιγμή. Σε λίγες μέρες θα είμαστε κάπως πιο συγκεκριμένοι σχετικά με τη φύση του νέου μας υλικού και την ημερομηνία της κυκλοφορίας του .

8. Υπάρχει μέλλον στη μουσική γενικότερα; Και ρωτάω κάτι τέτοιο, αφού οι δισκογραφικές κλείνουν, τα δισκάδικα επίσης, ακόμα και το διαδικτυακό  παιχνίδι φαίνεται να έχει χαθεί, μοιάζει σαν να μην υπάρχει ενδιαφέρον. Το μόνο που μπορεί να τροφοδοτήσει τη μουσική (μουσικούς και κοινό) είναι οι ζωντανές εμφανίσεις, αλλά κι αυτές πως θα γίνουν όταν λεφτά δεν υπάρχουν;

Η μουσική είναι κάτι που εξ ορισμού διαθέτει μέλλον. Και αυτό διότι μπορεί και ταυτίζεται με όλο το φάσμα των ανθρωπίνων συναισθημάτων. Πρόκειται για μια τέχνη που αποτελεί ουσιαστικά ανάγκη της ανθρώπινης επιβίωσης σε πνευματικό επίπεδο. Το να αναρωτιόμαστε αν θα συνεχίσει να υπάρχει –συγχώρεσέ μας την αυστηρότητα- αποτελεί μια έμμεση καταστροφολογία, όταν μάλιστα έχει διασωθεί και αναπτυχθεί κάτω από πολύ δραματικότερες συνθήκες. Το κλείσιμο των δισκογραφικών και των δισκάδικων δεν θα φέρει το τέλος της μουσικής, αλλά το τέλος της μουσικής όπως την γνωρίζαμε. Με λίγα λόγια το παιχνίδι έχει αλλάξει και αυτό οφείλουμε να το κατανοήσουμε όσοι σκοπεύουμε να συνεχίσουμε μέσα σε αυτήν.

Συναυλίες θα γίνονται πλέον αναγκαστικά ολοένα και περισσότερες αφενός γιατί αυτός ήταν και είναι o πιο αυθεντικός τρόπος προώθησης της μουσικής τέχνης και δεν μπορεί να πάψει να υφίσταται παρά μόνο να μεταβάλλεται, αφετέρου διότι αποτελεί έναν άμεσο και σε λίγο καιρό τον κύριο τρόπο αμοιβής των καλλιτεχνών. Άλλωστε όπως είναι γνωστό οι συναυλίες μπορούν να κοστίζουνε πολύ λιγότερο από όσο είχαμε συνηθίσει τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα (60 με 80 ευρώ για ένα live όταν με αυτά τα λεφτά μπορείς να παρακολουθήσεις 3ημερα festival στο εξωτερικό).

Τα ίδια περίπου ισχύουν και στο διαδικτυακό τοπίο. Αυτή τη στιγμή φαίνεται να επικρατεί ένα μπάχαλο το οποίο απορρέει από την υπερπληροφόρηση που συζητήσαμε πιο πριν. Αυτή η σύγχυση είναι για μας, κατά μια έννοια, η αναπόφευκτη παρενέργεια  της προσαρμογής στα νέα δεδομένα, τόσο από το κοινό όσο και από τους δημιουργούς.
Λέγοντας τα παραπάνω δεν εννοούμε ότι τα πράγματα θα είναι εύκολα. Όπως σε κάθε μεταβατική περίοδο θα υπάρξουν σημαντικές απώλειες, αλλά η μουσική θα βρει τον όποιο δρόμο της ακόμα κι αν χρειαστεί να δημιουργηθούν εντελώς νέοι μηχανισμοί διάδοσης και προώθησης.

9. Μια ευχή σας για το φεστιβάλ του mixgrill, νομίζω πως αρκεί για κλείσιμο ή ότι θα θέλατε εσείς να πείτε που δε σας ρωτήσαμε.

Μιας και μιλάμε για Festival με πολλά ονόματα, μια πρώτη μας ευχή θα ήταν να κυλήσει ομαλά χωρίς διοργανωτικές δυσκολίες, αν και ο τρόπος προσέγγισης από πλευράς των υπευθύνων του Mix Grill μας κάνει ιδιαίτερα αισιόδοξους για το οργανωτικό κομμάτι του live.

Πάνω από όλα όμως, ευελπιστούμε να ζήσουμε μια βραδιά με πολύ κόσμο και όμορφη διάθεση. Από τη μεριά μας θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό προκειμένου να ευχαριστήσουμε όσους θα μας παρακολουθήσουν, αλλά και το ίδιο το Mix Grill που μας τίμησε με την πρόσκλησή του σε αυτό event.

Expert Medicine:

Αλέξης Ζαμπάρας “Alex Motofunk” _ guitar and effects
Ανδρέας Σιουρούνης _ drums and vocals
Μπάμπης Κουρτάρας “Sillyboy”_ bass and voice
Θωμάς Πιτικάκης “DJ Everlast” _ decks, samplers and effects

Στέλλα Χρονοπούλου _  guest singer
Άκης Πασχαλάκης _ sound engineer

www.expert-medicine.com
www.facebook.com/expertmedicine
info@expert-medicine.com


EXPERT MEDICINE "Arkkanoid" από expertmedicine
Αξιολόγηση
Βαθμός άρθρου
10,0 / 10 (σε 2 αξιολογήσεις)
Για να αξιολογήσετε επιλέξτε το επιθυμητό αστέρι

Κωδικός επιβεβαίωσης, γράψτε τους χαρακτήρες που βλέπετε στην εικόνα

Διαβάστε ακόμα